Mitt liv

Alla inlägg under april 2007

Av Ulle W - 29 april 2007 18:38

skälper ofta stort lass....


Av Ulle W - 29 april 2007 18:35

Varför minns man varenda strof av "Boktipset" med Stefan Mählström från 70-talen....ninna ninnaninna na ninninnaaaa.......men minns inte var jag lagt mobiltelefonen fast jag använde den för 15 minuter sen????

Av Ulle W - 29 april 2007 18:32

nu är jag här igen, har varit frånvarande ett tag...Vad händer här i Grycksbo då? Inte mycket faktiskt. Trimmar marsvinspälsar för fullt, väntar på att högdräktiga honor ska föda. Fick ihop en stoooor hink med kirskål idag till pälsbollarnas stora lycka, äntligen gratis grönt!

Lämnade in ansökan om körkortstillstånd i torsdags, hoppas det går snabbt att få tillbaka så jag kan börja köra på allvar!


Av Ulle W - 19 april 2007 10:21

Ännu en bild på mej och min söta son =)


Av Ulle W - 18 april 2007 19:45

Nu till dagens fundering.

För några dagar sen, när termometern visade sommartemperatur, då kläcktes det tydligen en hel del myggor.

Dessa myggor verka gilla mitt blod oerhört mycket. På några timmar lyckades jag få 12 myggbett på fötterna!


Nu undrar jag, hur bestämmer sej myggbetten när dom ska klia?

Jag menar, det kan vara lugnt i flera timmar, sen helt plötsligt så börjar det klia nåt så infernaliskt så man håller på att bli galen! Man kliar och kliar å så rätt som det är så slutar det tvärt att klia!

Å varför kliar inte alla bett samtidigt? Oftast är det bara ett i taget som plågar en...


Hoppas någon kan ge mej ett svar =)

Av Ulle W - 15 april 2007 13:51

Japp! Så har jag då äntligen blivit hojägare. Gjorde ett "kastbyte" mot gröna Fårrrrden och fick hojen istället. En Kawasaki 550 är det, silverfärgad och fin. Egentligen HEEEEELT emot mina principer att köra runt på en sån där, jag som har ett aktningsvärt reputation att vårda som fd bikerbrud, då som spätta bakpå hojar som låter högt och mycket! Inte en sån här som vääääääääser fram och inte går att skrämma gamla tanter vid övergångsstället med. Men, what the heck, jag måste ju för bövelen ha nåt att övningsköra på, och som inte gör att man blir bankrutt efter ett inköp. Så då får det bli en sån här...så länge kan tilläggas ;)

Så nu övningskörs det för glatta livet här i Grycksbo, var faktiskt uppe i 60 km utanför kyrkan igår!

Av Ulle W - 11 april 2007 12:24

Ja jäsingen vad det stormar här i Grycksbo just nu! Har varit ute 2 ggr och räddat torkvindan från att flaxa iväg in till grannen. Är liiiiite skraj att nåt av dom stora träden ska knäckas och braka över huset. Dom böjer sej oroväckande åt vårat håll när stormen tar tag i kronorna.Idag är jag ingen glasögonorm, har "dammat" av mina kontaktlinser och pulat in. Var ett tag sen nu som jag använde linser och det märks. Inte minst på hur attan så tafflig man är när man ska vara där i ögonen och greja. Men nu sitter dom där som ska och det känns helt ok. Lillprinsen Wretfors fyllde 5 månader i måndags och äter nu det mesta som bjuds...typ gröt och sån där kläggig burkmat. Han fick en makaron i går men den visste han inte vad han skulle göra med så han gegga fast den i håret istället.

Av Ulle W - 9 april 2007 12:19

Nu har jag även sett 3an...med ett lätt illamående under hela filmen...fy faaaan va äcklig den är! Så grym och så brutal...men helt klart bästa av dom alla tycker jag.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards