Mitt liv

Alla inlägg under juni 2007

Av Ulle W - 29 juni 2007 23:43

och det är absolut ingenting som jag tänker förhindra...tvärtom! Jag själv har varit en punkare i unga år, med DocMartens kängor och jätte blå mohikanfrilla...tvärtom tycker jag det är underbart att min Johanna vill sticka ut och inte vara som sina beiga klasskamrater. Blev sååååå himla glad när hon försiktigt frågade om inte jag hade några skivor med punkmusik. Helt exalterad började jag rota i min gamla undanstoppade vinylsamling....plockade fram skiva efter skiva dem Ebba Grön, Tant Strul, KSMB, The Exploited..osv osv...först såg hon himla förvånad ut över själva skivorna och undrade vad det där var för jätteplattor! Fick ju förklara vad vinyl var *host harkel*

Nu dundrar iallafall ljuv gammal hederlig punkmusik från hennes rum.

Hennes band, 4 st punktjejer i åldern 11-13år har just lärt sej låten "Atomreagge" med KSMB...


Men hur som helst, Johanna har en helskön stil. Jag önskar lite att jag fick vara punkare i denna tid istället för tidigt  80 tal. Kläderna är såååå snygga!

Idag när vi var och kollade på tornespelet så kom där en punkkille i åldern runt 15 skulle jag tippa. Helt otroliga kläder och en spektakulär frilla...Johanna kikade så ögonen höll på och trilla ur och killen kikade minst lika mycket. Killen gick så fram till Johanna och sa-"Du, jag gillar din stil jätte mycket" Varvid Johanna höll på att dö!! Så nu är hon störtkär!!!


Så nånstans på vägen känns det som jag lyckats i min roll som förälder!!!

Av Ulle W - 29 juni 2007 20:36

Den här helgen är det nåt som kallas för "Falun Då" och man kan klä ut sej i tidsenliga kläder (18hundratal) och en massa jippon äger rum. Bla idag kretsade det hela runt Falu Gruva. Det var stort tornerspel som hela familjen kollade på. Hela föreställningen var toppen! Vi jublade och hejade på våra favoritet...jag hejade på den lila riddaren, mannen på den blå och ungarna på röd respektive orange. Johannas riddare vann stort och fick en fin krans i håret av drottningen.


Väl hemma tog jag itu med lite trimning av marsvinen. Kan inte bestämma mej helt vilka som ska få följa med till Väddö i augusti. Gjorde ett kamikazeuppdrag och började lite smått att trimma av min chokladdalmatiner JumJums Nightwish. Hon är fruktansvärt fin och har bara ett cert kvar till championtiteln. Men fy h*****e vad jobbig att trimma! Sjukt långa strån på hela kroppen....bara huvudet höll jag på med i nästan en halvtimme. Men men, börjar jag nu och tar lite varje dag så är hon väl klart till den 11 augusti!


Vill ha lappar från länsstyrelsen med godkännande av mina handledare, pappa och Ylva, så jag kan ut och övningsköra med hojen! Är ju lite jobbigt när jag och mannen ska ut, eftersom det måste fixas barnvakt.

Av Ulle W - 28 juni 2007 22:45

Har just suttit totalt fastklistrad framför tvn...ibland när dom visar en dokumentär så går tycker man den berör en sisådär..nästa gång så blir man som i kväll just fastklistrad. Den här visades på kanal 1 och heter Kvinnans plast:Sisters in law. Handlar om kvinnor i Kamerun och jag är fullkomligt fascinerad! Kvinnor som lyckats slå sej in i mansdominansen och utbildat sej till jurister. Kvinnor som orkar anmäla sina män för missshandel och våldtäkter. Så otroligt vackra och framförallt starka kvinnor!

Jag är hänförd...


Känner mej samtidigt såååå otroligt lyckligt lottad att jag är född i  Sverige, att jag är gift med en man som respekterar mej för den jag är, att jag har råd att ge mina barn möjlighet att utbilda sej till de dom vill....


Om programet går i repris, rekommenderar jag starkt, att du som är kvinna, att se det!! Jag har iallafall fått en del nya perspektiv i livet!

Av Ulle W - 28 juni 2007 14:25

ja, det har jag ägnat mej åt idag. Först klippt gräsmattan med handjagaren, vilket resulterade i att 45 marsvin blev supermätta av allt klippet som noga krattades upp och fördelades.

Sen var det rabatternas tur, rensa, rensa, rensa så oj va ont i ryggen jag har nu!

Men nu är det så fint så och jag är nöjd.

Undrar just vad resturang Ulle ska bjuda på idag??? Tror det blir kyckling av nåt slag...


Alla mina hoyasticklingar som kom med posten häromdagen mår prima...den stora wayettin är helt översållad med knoppar men vill tydligen inte öppna upp dom...är så nyfiken så jag kan dö på hur blommorna ser ut...och luktar.

Av Ulle W - 28 juni 2007 14:19

Nu kan jag inte vara tyst längre! Har under den senaste tiden lagt märke till att ett nytt hårmode börja sprida sej kraftigt bland landets mogna damer, i åldern sisådär runt 60. Detta mode är nåt av det fulaste jag någonsin skådat! Det handlar om damer som i vanliga fall har vackert silvergrått/vitt hår, åsså färgar dom i en massa kolsvarta stora slingor i det här!!! Dom ser ju för banne mej ut som tvättbjörnar i skallen!!! Eller varför inte grävlingar?

Jag tycker det ser superlarvigt ut, och tolkar det som ett sista försök att se lite piffig ut innan det är dax för pension....nej, damer med silvergrått hår som verkligen klär i detta ska inte hålla på med sånt här trams! Basta ;)

Däremot damer som INTE klär i grått hår tycker jag ska färga i nån piffig färg...men inte fläckvis!



Av Ulle W - 27 juni 2007 23:58

skriver jag detta. Har just kommit hem från en mkt trevlig fest. Grannen fyller pensionär och har bjudit på massor av gott äta och dricka =)



Av Ulle W - 26 juni 2007 21:24

Nu har jag just avnjutit ännu ett avsnitt v favvoserien Bones. Har följt den sen den först sändes här i Sverige och jag tycker den är såååå bra...sägar bara det, när sjutton ska dom gifta sej då, Temperence och Booth????

Av Ulle W - 26 juni 2007 15:55

Oj vad det blev en massa shopping idag, inte alls planerat, utan det enda vi skulle göra var att köpa shorts åt Daniel. Men det slutade med ett par "crocs"kopior åt mej...chockrosa...dvs supersnygga ;) För den som inte vet vad ett par crocs är så är det såna där asfula gummitofflor som "alla" går omkring med just nu! Fruktansvärt fula men helt underbart sköna att ha på sej.

Ett par shorts till Daniel, en vagn åt Daniel, prinsessplåster åt Jennie, badshorts till Johanna...å sen så var pengarna slut....

Idag bjuder resturang Ulle på lasagne.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards