Mitt liv

Alla inlägg under augusti 2007

Av Ulle W - 31 augusti 2007 12:52

Vet ni, vad det störta dilemmat för mej är just nu? Jo, jag känner inte när Daniel har gjort "det stora" i blöjan! Fick en påminnelse av Jennie, "-du mamma, Daniel har faktiskt bajsat"!

Aha! Min näsa är bara full med snor som har raderat ut varenda luktsensor för tillfället....


Å tillråga på allt så blöder jag som en....ja vad säger man?

Tänk att det är så synd om karlar när dom är förkylda! Då skulle dom prova på att vara förkylda och ha mens SAMTIDIGT!!! Ojojoj, vore en syn för gudarna!

Av Ulle W - 30 augusti 2007 18:37

Vaknade i morse med jordens dunderförkylning! Som ett brev på posten när ungarna börjat skola och dagis igen, slår aldrig fel *suck*

Så idag har jag mest legat i soffan och sappat mellan kanalerna, attans sån tur att det är friidrott på tvn!


Sen har jag blivit med choklad! Jo, du Ullis, snart så flyttar en hane från S in ;)

Har ju min fina chokladdalmishona Nightwish, som jag inte har nåt att para med, så det blev en chokladhane till henne till slut. Har ingen aning om hur han ser ut, men hans mamma är iallafall den otroligt vackra, nu mera avlidna,  Marantina, som jag alltid beundrat.

Blir väl ett liiiiitet sidoprojekt, har så himla svårt att släppa det där med dalmisarna.

Gjort kullplanering här för hösten. Det blir massor av intressanta avelspar efter Valboutställningen. Några rexar men främst goldens.

Så någon gång from mitten av november och framåt väntas babyboom här hos JumJums!!


Nu ska jag krypa ner under täcket och lyssna på slutet av min ljudbok "Den vita massajen".

Av Ulle W - 29 augusti 2007 19:34

Nu så gott folk, ska jag försöka få färdigt ett blogginlägg. Har varit på väg massor av ggr men alltid när jag just börjat så kommer något i vägen...läs ledsen son.


Söndagen börjar jag med. Hade pälsvårdskurs här hos mej. Ett gäng glada tjejer delade med sej av sina erfarenheter av olika pälsslag. Efter det så hade SMF Mitt styrelsemöte, med val av ny styrelse. Så numera kan jag titulera mej som ordförande ;)

Min kära marsvinsvännina L har av olika anledningar fått lov att ta en paus i marsvineriet. Hon hade en liten hona med sej till mej som hon ville att jag skulle "förvalta" åt henne på obestämd framtid. En helt bedårande liten tjej! Något så exotiskt som en american crested brindle! Än så länge har hon inget namn....men jag tycker hon ser ut som en Stella???


No Name


Måndagen...kallt och blåsigt, riktiga höstvindar! Fortfarande ont i luftrören efter helgens bravader. Meningen var att vi skulle åka till Kumla och köpa ny motorcykel, men vi funderade ett tag och tar det till våren i stället. Så det fick bli en dag i Borlänge och Kupolen istället.


Tisdag...Bröllopsdag! jajamensan, idag har jag och maken varit gifta i 3 år. Fick 3 vackra rosor av honom när han kom hem från jobbet...han lovar att utöka den med en ros för varje år som går *pössar*


Onsdag...+1 grad på morron! VAAAA!! Redan höst?? Mina utomhusväxter blommar ju jättemycket fortfarande. Jag har inte alls nån lust att slänga bort dom än!

Jordens nagelbitare på tvn var det iallafall! Först Susanna som sprang häck, sen Stefan som hoppade höjd. Ojojoj, så nära det var!

Å nu undrar säkert en del, du som bor i Falun, brukar du se systrarna Kallur? Svar ja, det gör man lite då och då, men sånt tänker man inte på. Dom är ju lixom inte några kändisar direkt, eftersom man ser dom med jämna mellanrum...live.

Kvällen har ägnats åt burstädning. Har alldeles för många lösa burar nu tycker jag, där det sitter en hög med avelshanar som väntar på fruar. Fruarna ska ställas ut klart först, sen så blir det liv i luckan..å bäbisar till jul!


Appropå bäbisar ja, äldsta dottern har ju en kär pethona, Pinglan. Hon har gått tillsammans med olika hanar nu sen före jul utan att bli dräktig. Till saken hör att hon har ett hiskeligt temperament! Hon spöar skiten ur varenda marsvin som kommer i hennes väg, därför har hon fått bo med Farbror Blitz sen i februari, han är den enda som tycks kunna hålla henne schack.

Pga Pinglans temperament har jag varit övertygad att hon har nån form av hormonstörningar, typ äggstockscystor, och att hon även skulle vara steril.

Men i dag när jag lyfte henne ur buren, vad känner jag?? Jo, nog sjutton sparkar det där inne!! Känner tydligt 2 bäbisar.

Nu är ju Pinglan egentligen för gammal för att få ungar, men hon är i toppkondition så det ska inte vara några som helst problem.

Och förhoppningsvis kanske hon blir lite blidare i sitt humör när ungarna kommer....

Av Ulle W - 26 augusti 2007 18:04

Ja vad ska man säga. Utställningen i Jönköping kommer nog för alltid att skrivas in som ett minnesmärke i SMFs historia. Som ett praktexempel hur en utställning INTE ska arrangeras. En utställning där INGET var förberett....En utställning som startade i totalt och fullständigt kaos, med folk som vände i dörren och med gråten i halsen bad att få åka hem igen, men som tack vara några otroligt driftiga människor fick det hela att funka ändå!! *applåderar länge*


Mina resultat är jag supernöjd med iallafall!

JumJums Jabba Dabba Doo, eng crested PE golden 88p Cert och BIRjr

JumJums Fairline, satin PE golden, 89p C och BIRjr

JumJums Grace, eng crested PE golden, 89p Cert BIR-R och numera champion

JumJums Bonneville, self PE golden 88p

SCh JumJums Rose Red, self PE golden 89p CK

Av Ulle W - 23 augusti 2007 19:07

Nu börjar det närma sej, i morgon eftermiddag packar jag in mej och djuren i bussen och styr kosan sisådär 40 mil söderut..nämare bestämt mot utställning i Jönköping. Fast jag "mellanlandar" i Huskvarna för att sova där på vandrarhemmet.


Har gjort i ordning transporterna, packat påse med hö, fyllt liten ask med kraftfoder och packat utställningsväskan.

Återstår till i morgon är att bada de 5 som ska med (rexdamen Dora får stanna hemma), packa mina övernattningssaker åsså in med allt i bilen!

Åker kl 14 och räknar med att resan tar runt 5 timmar, med avbrott för mat.


Så vi hör på söndag igen då =)

Av Ulle W - 21 augusti 2007 16:37

Nu har jag kommit på vad som är det ultimata sättet att fånga in alla fruktflugor, som irriterar mej i hemmet. Man tar helt sonika en blommande Hoya!

Märkte idag att min ständigt blommande hoya.wayetii hade en hel svärm med småflugor omkring sej, som smaskade gott på dess nektar.

Har hellre flugorna där runt blommorna är ute i köket....


Jo, vi satte upp lappar igår, ang vår försvunna katt. Det var en tjej som ringde, och berättade att hon  sett en katt som liknade Findus i lördags. Så jag och maken åkte dit och ropade och ropade, men ingen katt. Men nu vet vi allafall åt vilket håll han vandrat iväg.

Av Ulle W - 20 augusti 2007 18:58

Idag så somnade JumJums Yrla in. Hon födde ju en kull på 5 st häromdagen, som hon inte brydde sej alls om. Kort därpå fick hon toxicossymtom och i dag så somnade hon så in....

Det känns rätt så hopplöst just nu, alla dom fina honorna går åt =(


Annars är det full förberedels inför utställningen i Jönköping på lördag.

Anmälda är

JumJums Jabba Dabba Doo, english crested PE golden junior

JumJums Fairline, satin PE golden junior

JumJums Bonneville, self PE golden senior

SCh JumJums Rose Red, self PE golden

JumJums Grace, english crested PE golden senior

Av Ulle W - 18 augusti 2007 20:28

Nu är jag less på att försöka avla goldens =(

Idag födde Yrla en kull med 5 st ungar, men hon hade inte ens försökt med att tvätta dom. Varvid fosterhinnorna var kvar och ungarna kvävts....

Statistiken för 2007 och goldenaveln ser himla dyster ut...


12 kullar

41 ungar

21 dödfödda

7 döda inom en vecka

13 överlevande

4 honor som toxat och dött


4 honor har jag iallafall sparat =) Men jag behöver en ny avelshane!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards