Mitt liv

Alla inlägg under oktober 2007

Av Ulle W - 31 oktober 2007 21:07

Nu har jag haft storstädning i marsvinsrummet. Får ju besök av min marsvinvän Sophie i morgon, så jag fick en anledning att städa ordentligt ;)


Har även fått iväg anmälan till Julita...blev en hel drös med djur den här gången...

JumJums Kaprifolia som får göra debut som senior.

Dragons Chanelle.

JumJums Aston Martin som hoppas på sista certet.

Kodiak of Funny Farm som oxå vill ha det sista certet.

Åsså två supersockersöta små "buffiga" rexjuniorer,

JumJums Alfons och JumJums Glimma, ska även ställas i grupp

Å så tar dottern med sej två pettisar....

Av Ulle W - 29 oktober 2007 17:40

Känner att jag vill skriva en liten rapport, över vad som huserar i mina burar för tillfället.

När man berättar för folk att man har många marsvin så tror dom att man har sisådär 5-6, det är många för dom...när man så talar om att man har runt 40 st så håller dom på att svimma!!


Men så här ser det ut i mitt marsvinrum just nu.

Burskåp nr 1

Längst ner bor self chokladhanen Kodiak of Funny Farm med lillkillen JumJums Malkolm, pettis white/roan

Över dom bor satin DEGhanen JumJums Aston Martin med rexpojken JumJums Alfons.


Burskåp nr 2

Överst bor english crested PEG SCh JumJums Jabba Dabba Doo tillsammans med black magpie Vibys Wilma.

Under bor Golden Gates Molo Mak, self DEG, med sina fruar SCh JumJums Utopia, eng crest DEG och SCh JumJums Rose Red self PEG.

Under bor virvelfarbrorn JumJums Blitz och lillkillen JumJums Djavin, rex cinnamonagouti/white

Längst ner bor rextanten Buttercups Silvana med sin dotter JumJums Silvita, black/white roan, samt dräktiga rexan Peek-a-boos Villa Villerkulla, silveragouti.


Burskåp nr 3

Överst bor dräktiga helsystrarna (fast från olika kullar) båda self PEG JumJums Bonneville och JumJums Fiesta.

Under bor argbiggan Dragons Party Pingla, med sina pettisdöttrar JumJums Marilyn och Mimmi.

Under bor Rospiggens Davinia, rex buffagouti, med sin dotter JumJums Nickolina, buffag/buff/wh samt högdräktiga Björnstigens Dora, rex silveragouti/wh.

Längst ner bor helvita virveltjejen JumJums Ella med lågdräktiga rexan Rospiggens Qlla, buff, och lilltjejen JumJums Glimma, rex buff/wh.


Burskåp nr 4

Överst bor småflickorna JumJums Djannie, rex creamag/cr/wh, JumJums Kaprifolia, self PEG och Dragons Chanelle, american crested brindle.

Under bor High Hats Sir Lancelot, buff/white med sina goa rexfruar Rospiggens Amarantha, buffag/buff/wh och High Hats Something Gallant, goldenag/wh

Under bor dräktiga honorna SCh JumJums Nightwish, nonself choklad dalmatiner samt JumJums Contessa, self chocolate.

Längst ner bor dräktiga damerna SCh JumJums Grace, eng crest PEG och SCh JumJums Zidonie, eng crest DEG.


I två gallerburar bredvid varann bor Rospiggens Tändsticka, rex silveragouti och JumJums Jaguar, eng crest PEG.

Av Ulle W - 29 oktober 2007 17:30

Nu har jag försökt skriva inlägg flera ggr men när jag ska posta så funkar det inte...men såg nu att dom håller på att byta server =)


Nåja, börjar med helgens bravader.

Åkte ner till Ullis i fredags och vi hade en trevlig kväll med massor av marsvinsprat.

Tidigt tidigt styrde vi kosan ner mot utställningen i Rävlanda. En välorganiserad och mkt trevlig en blev det.

Ställde 4 djur och jag är nöjd med resultaten.

JumJums Kaprifolia var ensam i sin klass, men det var en hel drös med vackra selfjuniorer som hon fick slåss mot...så det blev inget cert denna gången.

Dragons Chanelle fick goda vitsord av domaren, men även där ursnygga crestar att tampas med.

JumJums Jabba Dabba Doo fick i allafall sitt sista cert och är numera Svensk Champion.

Rexkillen Rospiggens Tändsticka fick 89p cert och blev BIR-R.

Så jag är helnöjd med resultaten.

Nu är det några veckors uppehåll till nästa utställning i Julita i slutet av november.


Igår sålde jag lite marsvin, rexflickan Djingla flyttade till Hedemora och får där sällskap av en jämngammal teddyflicka.

Även Ludde flyttade till en trevlig barnfamilj i Gustafs. Äntligen får Ludde den uppmärksamhet han behöver, massor av kel och gos av gulliga barn =)


Snart dax för vackar rexdamen Dora att föda, är rätt så öppen och jättestor! Tippar på att dom kommer till helgen.

Av Ulle W - 25 oktober 2007 17:14

Nu blir det inget bloggande för min del, förens framåt söndag kan jag tänka. Packar bilden i morgon eftermiddag och styr kosan mot Ullis för "mellanlandning". Sen vidare till Rävlanda på utställning på lördagen.

Har bara 4 stycken med att ställa denna gången, så jag hoppas på en lugn och trevlig dag!

JumJums Kaprifolia, self PE goldenjunior

Dragons Chanelle, am crested junior

JumJums Jabba Dabba Doo (som jag hoppas innerligt får sitt sista cert så jag och hon slipper slåss med trimningen igen)

Rospiggens Tändsticka, rexhane på 9 månader som är otroligt fin! Stoooor som en grävskopa och sträv som den värsta grisegalten *hihi*...undrar just vad han ska bli av när han är färdig i pälsen!


Så, ni får en utförlig rapport på söndagen =)

Over and out....



Av Ulle W - 24 oktober 2007 21:08

Måste dela med mej av en rolig historia från verkliga livet....

En dotter säger till sin mor, -"Mamma, ditt hår har samma färg som våran häst!"

-"Aha!" svarar modern, -"Som Brunte, menar du?" (som är vackert kastanjebrun)

-"Nä", svara dottern, -" Som Anja!" (som är gråskimmel)

Av Ulle W - 22 oktober 2007 22:33

Vill bara tala om att jag just skickat i väg en ansökan om att få vara med i tävlingsprogrammet ID som går på kanal 5. Det går ut på att en person kan vinna en halv mille genom att gissa folks rätta identitet.

Jag tänker INTE berätta vilken identitet jag har angett....har ju en del att välja mellan...3 barnsmor, kokerska, charkuterist, tatuerad, hojåkare, marsvinsuppfödare, dalkulla, osv osv....=)

Av Ulle W - 22 oktober 2007 18:22

Jag bara måste få skryta lite! Jag känner mej helt enkelt så jäkla jättebra som marsvinsuppfödare just nu =)

Jag är ju helt galen i statistik. Har alltid fört statistik över allt som har med marsvinen att göra. Det är attans så kul att sammanställa i slutet av året, och jämföra med föregående år. Ikväll har jag roat mej med att sammanställa utställningsåret 2007 och med vad det inneburit, så här långt. Det är bara 3 utställningar kvar för min del, Rävlanda nu till helgen, Julita i slutet av november samt Västerås i december.

Men, så här ser det alltså ut...

Jag har ställt ut på 10 st utställningar (eller 11 blir det väl egentligen, eftersom den i Sollentuna var en dubbel)

Jag har ställt ut 16 st JumJumsdjur.

Dessa har ställts ut sammanlagt 40 ggr, alltså igenomsnitt 4 djur/utställning.

Dessa 16 djur har fått

27 st Cert

7 st CK

7 BIRjr

2 BIRjr-R

6 BIR

8 BIR-R

1 BIS-3 placering

Alltså, av 40 utställningstillfällen så är det bara 17 ggr som mina djur INTE varit BIR eller BIR-R.

Och det är 13 ggr som INGEN fått ett Cert!

Har skrapat ihop 1395 utställningspoäng, hittills!

Och hittills har jag fått fram 5 st champions, har nu 2 st som väntar på varsitt sista cert, så kanske kan det sluta med 7 champions 2007.


Mitt mål, i början av året, var att få fram en self och en crested champion...det målet har jag ju nått med råge. Undrar just vad jag ska önska mej till nästa år? Vet inte om jag vågar ha önskning om en och annan BISplacering? Men det skulle sitta attans så fint!


Nu ska jag sakta dala ner på marken igen, och försöka landa på fötterna ;)

Av Ulle W - 22 oktober 2007 16:09

Igår fick jag så äntligen hem min nya avelshane. Han heter Golden Gates Molo Mak och är importerad från Danmark.

Han fick flytta in till sina båda fruar direkt, och idag såg han så här nöjd ut!

Från vänster till höger ser vi, SCh JumJums Utopia, Molo och SCh JumJums Rose Red.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards