Mitt liv

Alla inlägg under augusti 2008

Av Ulle W - 31 augusti 2008 12:03

http://www.kossan.se/roliga-filmer/blondin_med_roligt_skratt.htm


Hon låter ju som ett marsvin när hon skrattar!!

Av Ulle W - 28 augusti 2008 17:49

Idag firar jag och maken 4årig bröllopsdag. Har fått ett vacker bukett med 4 rosor (så klart)

I morrn ska vi ner och trängas i värsta rusningstrafiken i fjollträsk, försöka så smidigt som möjligt ta oss till Värtahamnen innan 18, för att fördriva tiden ett dygn på havet med Silja Galaxy. Bara vi två, utan barn, utan djur, utan jobb, utan kläd...eller ja....


Av Ulle W - 25 augusti 2008 20:22

Nu så har vi handlat oss en Laptop...bidde en Compaq CQ50-112 för det "ringa" priset av 5990:-...liiiiite dyrare än vad vi tänkt oss...men vad gör man inte när man har en superduktig försäljare framför sej??

Nu återstår att köpa en flashig väska till, nån som har nåt tips på vart man kan köpa snygga sådana? Inte såna här vanliga tråkiga i svart...utan gärna nåt lite roligt fodral =)

Av Ulle W - 23 augusti 2008 21:30

Här är jag! Back on track again.

Begravningen gick bra, en ljus och vacker tillställning med mycket musik. Jag och Johanna sjöng solo...."Killing me softly" med Roberta Flack...vilken akustik!


Tillbaka till vardagen igen...

I morgon är det dax för SMF Mitts Klubbmästerskap, och jag ska döma rasen och kära vännen J dömer pettarna. Ska bli så roligt! Vill verkligen gå vidare och utbilda mej till rasdomare, så det är ju ett ypperligt tillfälle att öva.

KMet blir hemma hos mej i våran trädgård, så jag och mannen har byggt upp partytältet...utan att bli osams en enda gång *applåderar*

Har även städat hos marsvinen så det ser respektabelt ut tills i morgon ;)


Av Ulle W - 21 augusti 2008 09:05

Idag kl 12 har vi begravningsgudstjänst för våran älskade vän N. Skänk mej en tanke med kraft är ni snälla.....

Av Ulle W - 20 augusti 2008 17:06

Åsso tog den sin sista suck, min gamle trotjärnare Delldatorn...den har hängt med nu i 6 år och varit otroligt söt och trevlig. Men i dag visade den "blue screen" och ville med det tala om att den ville gå i pension. Nu återstår att lämna in hårddisken till "farbror datageni" för att rädda det som räddas kan.

Till saken hör att vi köpte en ny Acer för inte så länge sen, men jag har inte gillat Windows Vista, så därför har den nya burken blivit en speldator till ungarna...men efter lite test här i em så kanske den inte är så tokig ändå?? Men jag är himla sugen på en laptop. Tänk vad smidigt att tex ha en sån med vid Mitts utställningar och skriva in allt DIREKT istället för när jag kommer hem??

Finns det någon som är lite mer hemma på det här med laptops och kan rekommendera nån prisvärd i klassen runt 4000?

Av Ulle W - 18 augusti 2008 18:43

Dax att avslöja vilken tarm det var som gjorde sej påmind...bäbistarmen...men efter noga övervägande så togs beslutet att den får suga för alltid ;)

Av Ulle W - 15 augusti 2008 21:49

Oh så spännande det var att komma hem från jobbet och inspektera kullen som föddes i morse!

Det blev 4 st knubbisar...

Inte ett enda veck på nån av dom *applåderar*

Mamma heter JumJums Roseville och är en sotad mörk buff som är toktypad och kolsvarta ögon som man bara drunknar i! Pappa heter Golden Gate Mickey Max och är en jättehane på nästan 2 kg som är english crested PE golden.

Fates Warning, hona self PE golden, lika toktypad som sin mamma, stooora öron (syns inte på bilden eftersom dom är "flärpade" bakåt)...stannar så klart ;)

Flight of Icarus, hane DE golden, lite för ljus för min smak och lite lång i nosen, annars himla trevlig. Mkt bra bredd i skallen, vackra ögon.

Fear of the Dark, PE golden hona american crested, här svär jag långa elaka ramsor! Hon är helt underbart fin, men denna förargliga lilla vita tofs i cresten gör att hon inte går att ställa ut. Vill egentligen inte använda såna här till avel heller, för att undvika föra american crestedanlaget vidare...*tvi tvi tvi*

Freewheel Burning, hane self PE golden, oxå han mkt trevlig.



(Än en gång namn efter låttitlar av Judas Priest/Iron Maiden)


Har nu 6 st PE golden hanar som är otroligt fina allihop! Ska bara spara en, och det är inte lätt att välja kan jag säga. Alla är av god utställningskvalitét så om någon som avlar golden läser detta så kan jag gärna sälja fina hanar för ett överkomligt pris. Det känns himla tråkigt att så pass fina avels/utställningsdjur ska säljas till kel, alt lämnas till djuraffären =((((

Det är mkt därför jag sparat dom alla, vissa är 5 månader och börjar bli lite väl kaxiga mot sina burkompisar.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards