Mitt liv

Alla inlägg under september 2008

Av Ulle W - 30 september 2008 10:39

http://www.blocket.se/vi/18356561.htm?ca=6_s


Undrar just vilka dagar hästägaren valt att vara gravid? Säkert skippar hon nog helgerna, eller vad tror ni??

Av Ulle W - 29 september 2008 13:15

Har försökt mej på att vara lite estetisk...har aldrig någonsin testat det här med scrapbooking förut, så det här är mina premiär alster...

Först ett minne från stranden...


Sen blev det en bröllopsbild



Nåja, alla är vi nybörjare, och jag har anmält mej till just en nybörjarkurs i scrapbooking nästa vecka. Ska bli himla skoj att få lära sej tycker jag =)

Av Ulle W - 28 september 2008 16:17

Tjo! Har klarat ut ännu en helg...fast med en del ångest och panikkänslor.


Hur som helst så känns det som om hela helgen präglats av kläder...kläder, kläder och åter kläder. Lämnade in en del barnkläder till bytesmarknaden i fredags. Stod sen i kö tidigt på lördagsmorgonen och gjorde en del riktiga fynd! Handlade för 350:- och det blev 10 par brallor, 5 par t-shirts, 7 tröjor samt en mysigt mörkgrön manchesterjacka, allt till Daniel.

I morse var det dax att gå dit en gång till, denna gång för att se om jag lyckats sålt någon. Jodå, i kuveret låg 316:-! Roligt, istället för på fredagen kånkat dit 3 fulla kassar, blev det bara 1 kasse att kånka hem =)


Hela familjen var en snabbis och kollade på kattutställningen i Borlänge. Många vackra katter fick vi se, och Daniel var jätteduktigt på att immitera varenda en. Vi kollade på en BIR uttagning (heter säkert nåt mycket finare på kattspråk) av Helig Birma, och när domaren berättade vem som vann, så jublade och mjaoade Daniel högt och tydligt exakt i rätt stund, så publiken fick sej ett litet skratt *hihi*


Har uppdaterat min hemsida, har flera fina avelsdjur till salu. Skulle jag få alla som är till salu sålda skulle jag bara ha 24 st kvar...vilket skulle vara innerligt skönt!


Annars är jag så trött, så trött att jag undrar hur länge jag skulle kunna sova om jag fick chansen? Vore intressant att testa, koppla in ett dropp och en kateter och sen bara sooooooooova!

Av Ulle W - 26 september 2008 07:05

Allt är tyst och stilla i huset, eller ja, lite stök från köket där äldsta dottern fixar frukost. Men dom andra två grodbarnen sover sött. Och mannen har åkt till jobbet...så för mej är morgonen bäst, när jag får en liten stund för mej själv =)

Ägnade hela kvällen i går åt att sortera och märka barnkläder, det är bytesmarknad för barnkläder/saker här i Grycksbo i morgon. Brukar vara otroligt med folk som handlar, så förra gången behövde jag inte ta med mycket hem igen, samt sålde för över 700:-! Det gäller ju att sätta låga priser på kläderna, då köper folk, typ 5-10:- för en tröja och lite mer för ett par brallor.

Har sparat en del riktigt små kläder som jag tänkte lägga ut på Tradera som klädpaket i stället.


Sen är jag himla sugen på att åka till Borlänge i helgen på kattutställning. I morgon lördag är det Birmaspecial, och en sån katt har ju jag och mamma haft för typ 3000 år sen. Falujungfruns Agaton hette han och var en brunmaskad birma (på den tiden fanns det inte lika många teckningsvarianter som i dag)

Ska höra med mamma om hon vill följa med, tar vi med oss Daniel  kommer han att vråla MJAAOOOOO i falsett över hela lokalen så han får nog stanna hemma!


Till er som ska till Lillhärad på marsvinsutställning i morgon så önskar jag er alla ett stooort LYCKA TILL!!!

Av Ulle W - 18 september 2008 15:15

Är du sjukt road av frågosporter? Då måste du bli medlem på sidan vetgirig.nu...där kan man tävla i olika frågesporter, själv är jag inne flera ggr på Duellen, där man tävlar mot någon annan, det är 6 frågor och 4 svarsalternativ (eller är det 5?). Frågor om allt mellan himmel och jord...kanonroligt!

Av Ulle W - 18 september 2008 13:56

Fasiken så svårt det var att få tag på hö! Mitt höförråd börjar sina, och vi skulle hämta tidigare i veckan...men höbonden skulle visst köpa en till häst och behövde då allt han hade....jagade vidare utan resultat och paniken kom närmare och närmare, när min underbara och allra trognaste marsvinsköpare C kom med stora jätteräddningen. Hon fixar fram en rundbal och tar med till helgen när hon ändå ska hit och hämta lite grisar...tusen tack C *pussar*


Vidare till mitt kök på jobbet...jag har länge blivit lovad en ny diskmaskin, men det händer inte ett dyft. Sist det var någon och lagade den, så fick jag meddelandet att pumpen i maskinen höll på att ge upp...och i dag gav den upp. Det började låta något alldeles förfärligt, ungefär som om man kör en elvisp i en metallbunke på högsta fart...sen började det lukta bränt elektronik....och så la pumpen av...dvs den ville inte pumpa ut något vatten. Så nu blir det att servera 40 pers på papptallrikar under en tid. För det lär väl ta några veckor innan maskinen är fixad *svär jättefula obarnvänliga ord*


Sen då, jo, äldsta dottern var iväg igår och tävlade i den årliga Sågmyrakampen. Det går ut på att Grycksbo-, Bjurs- och Sågmyraskolan möts i olika friidrottsgrenar. Johanna fläskade på rejält och hoppade höjdhopp lika högt som killarna! Hon är ju lång och smal, så kanske det? En ny svensk höjdhoppardrottning nu när Kajsa lagt av? Undrar just om det är mycket pengar i höjdhoppning? Isåfall ska hon bli höjdhopperska tycker jag ;) Fast själv vill hon bli fotograf...


I morgon tänker jag köpa det jätteskojsiga nya PCspelet Spore...jag gillar ju att lira Sims och det är samma skapare, så då är det säkert kanonroligt! Bådar i och för sej inte gott, eftersom helgen är fullspäckad med saker att göra.

Ska bygga en till stor flockbur, ovanpå den andra tänkte jag. Så alla honor och ungar får gå i två stora flockar, och hanar och avelspar få bo i plastbackarna.

Vidare ska det väl röjas lite mer i trädgården, alla krukblommor slängdes förra helgen, fullständigt sönderregnade =(

Men lite land måste få en sista rensning, samt ner med lite fler vårlökar.


Sen på lördag ska vi bjuda min mamma på god middag, letar febrilt efter älgkött i affärerna, men det verkar inte kommit in något ännu...skulle vara gott med en mustig höstgryta med älgkött, mandelpotatis och kantarellsås!


Av Ulle W - 13 september 2008 17:37

Äntligen lite sol! Tänk vad allt blir så mycket lättare när solen skiner. Dagen har ägnats åt städning. Mannen har rumsterat runt utomhus, slängt alla blommor, röjt i garaget mm. Jag har röjt inomhus. Rensat 2 garderober med skor och ytterkläder i hallen. Blev 2 säckar med för små skor och jackor. Det är bytesmarknad för barnkläder här i Grycksbo om några veckor. Tänkte samla ihop lite och tjäna en slant. Sist sålde jag för 750:-!

Hittade på Daniels alla overaller som han växt ur. Jag frågade mannen en sista gång, är det säkert att det inte blir en till bäbis...när jag höll i den yttepyttiga overallen stl 50...nähäpp...då får den säljas då...


Ute hos djuren händer inte så värst mycket. Var rätt så kallt här i morse, men utedjuren valde att lämna sitt varma sovställe och traskade runt i uteburen utan att se ut att frysa.

I morgon får jag besök av en annan goldenuppfödare som ska shoppa lite =)


Undrar just hur det går för svenskarna på NM i helgen? Var ju inte speciellt många anmälda, pga de lite krångliga reglerna eftersom Norge inte är medlemmar i EU. Var runt 80 juniorer och 150 seniorer om jag inte hörde helt fel? Nästan som en vanlig utställning här i Sverige...

Men nästa år, då ska jag banne mej åka till Finland! Har inte kommit iväg på ett enda NM ännu, var ju tänkt att jag skulle åka förra gången det var i Sverige, men då var jag ju gravid med Daniel och han ville ju komma ut lite för tidigt..så jag var ju beordrad sängläge...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards