Mitt liv

Alla inlägg under december 2008

Av Ulle W - 31 december 2008 20:46

Jag tänker avge exakt samma löften som jag avgav förra året...får de har inte varit speciellt svåra att följa...


Här följer så mina nyårslöften...


*Jag tänker inte börja röka eller snusa.

*Jag tänker dricka jättemycket rödvin och Martini Bianco.

*Jag tänker äta skräpmat MINST en gång i veckan.

*Jag tänker inte motionera mer än att ställa mej på Orbitreken nån dag i vecka.

*Jag tänker äta jättemycket choklad.

*Jag tänker varje dag tycka att jag är supersexig och jättesnygg, absolut inte överviktig och oattraktiv.

*Jag tänker inte ringa till mina vänner varje dag, dom finns nog kvar ändå.

*Jag tänker ha värsta PMSbesvären varje månad, med tillhörande skithumör.

*Jag tänker köpa massor av onödiga saker som jag egentligen inte behöver.

Av Ulle W - 30 december 2008 23:36

Så var man då ett år äldre...fast det känns inte så värst mycket med annorlunda. Kanske det mera syns. Vissa delar av min kropp har frestats av gravitationskraften, dvs det hänger lite mer lite här och var, samt de grå håren blir bara fler och fler. Fast inombords känner jag inte mycket skillnad...faktiskt. Kanske lite klokare och visare av det som livet bjudit på?

Sen att man är närmare 50 än 30 är något jag fullständig förtränger!


Julen då, jo då, den har passerat som i en dimma. Har varit sjuk ända sedan julafton...har haft en förjävlig hosta..trodde ett tag att det kanske kunde vara lunginflammation, men idag är det lite bättre. Fick sova iallafall några timmar i natt, och det tackar jag för.


Ska ta mej i kragen och skivar lite mer i morgon, jag lovar....

Av Ulle W - 25 december 2008 18:44

År 2008 börjar lida mot sitt slut, och det är väl dax att summera det hela...

Om jag fick välja skulle jag nog vilja radera hela det här året, om det gick! Hur jag än försöker så kan jag inte minnas något bra som hänt???

Jo, kanske några tillfällen som glimmade till finns det nog om jag gräver riktigt långt ner i säcken.


Vi började året med att importera ett gäng fina goldensavelsdjur från Danmark. Men det var inte bara djuren som kom hem till mej, utan även ringorm. Efter veckor, ja månader av sanering (började i mars) och ca 8000 i veterinärkostnader och mediciner, så blev äntligen djuren friskförklarade i juni (eller när det nu var) Även jag fick det och det var nästan svårare att bli av med det på mej, än på djuren.

Har även förlorat en del fina championhonor i samband med dräktighet...

Utställningsmässigt finns det inte något direkt att skryta om...skulle vara den sista utställningen jag var på då, när Ella blev BISPet 2 och min uppfödargrupp blev 3a...men annars har jag inte ställt ut så värst mycket, just pga ringormen.


Sen har vi helvetessommaren, då jag förlorade en nära anhörig i cancer. Sorgearbetet pågår fortfarande och saknaden är enorm!


Sen fortsätter vi med min äldsta dotter som började må himla dåligt, och ville ta sitt liv, skolan funkade inte osv osv...många många samtal på BUP blev det, och de pågår fortfarande.


Nej fy fan, 2008 vill jag bara radera....nu hoppas jag innerligt att 2009 bara har gott att tillföra! Till att börja med får jag hem 3 st fina avelshonor, golden dutch, i början av januari, 2 är champions. Sen har min marsvinsvän J, lovat att han kan ta med djur hem åt mej när han åker över till England i slutet av januari. Så jag håller för fullt på att jaga dutchuppfödare. Behöver en avelshane och ev nån till hona. Sen ska här göras finfina goldendutchar! Jag saknar mina goldens emellanåt, men jag har penionärsdamerna Grace och Melina kvar, som jag kan pussa på när saknaden blir för stor. Men jag gillar bara mer och mer dessa dutchar, en himla trevlig variant måste jag säga!

Sen hoppas jag även innerligt att min dotter får tillbaka sin livsglädje igen. Det gör så ont i min själ, när jag ser att hon mår dåligt...

Av Ulle W - 22 december 2008 21:46

Ja, det tror jag banne mej att det är. Alla klapparna är inslagna och ligger prydligt under granen. All julmat är inhandlad, fast jag kom just på att jag glömt att köpa den traditionella Alladdinasken! Får bli att kuta in en snabbis på vägen hem från jobbet i morgon. Sen så, är allt klart =)


Har varit i Borlänge i kväll och blivit bjuden på god middag av min kära vän J, som tack för att jag huserat hennes 3 teddyhonor en tid. Spanade in hennes nya hus, med tillhörande marsvinsrum...mkt snyggt måste jag säga...ja, både huset och marsvinsrummet =)

Av Ulle W - 20 december 2008 17:05

Nya favvolåten...asbra tycker jag!


http://www.youtube.com/watch?v=QY49lAjVw7Y

Av Ulle W - 19 december 2008 18:13

Undrar just om Tomten kommer på besök i år?



Av Ulle W - 17 december 2008 09:57

Bilder från lördagens luciatåg finns att skåda här =)

Av Ulle W - 13 december 2008 18:35

Idag har jag varit på utställning med mina marsvin i Badelunda, strax norr om Västerås.

Först ut att visa var lilla juniorflickan JumJums Fates Warning, self PEG, hon fick 88p cert och blev BIRjr, dock ingen placering i finalen. Hon flyttade sen hem till Ixias uppfödning, lycka till men den lilla guldklimpen!

Sen var det dax för petclass. Har inte ställt i pet på väldigt länge nu, och eftersom jag har rätt så begränsat med rasdjur för tillfället, så hade jag anmält två honor till petten.

JumJums Ella, vit virvelhona fick 90p silverkort och vann sin klass. I finalen blev hon placerad som BIS pet 2!!!!!!

SCh JumJums Grace fick 91p i petten och blev 6/6 i sin klass. Sen visade jag Grace tillsammans med SCh JumJums Jaguar och JumJums Yohannes (som oxå blev placerad i petten) i uppfödargrupp där de blev placerade 3/8...så jag fick 2 fina rosetter med mej hem =))))

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards