Mitt liv

Alla inlägg under mars 2009

Av Ulle W - 25 mars 2009 19:00

Är hemma och är sjuk...IGEN! Har lite lite feber, så där så man är rätt så pigg men ändå inte, fryser och svettas om vartannat. Fick plocka fram min pyjamas i går kväll, som jag inte använt på massor av år, men ack så varmt och gosigt det var att sova i den i natt. Sen har jag hiskeligt ont i halsen. Äldsta dottern har oxå ont i halsen, så vi klagar om vartannat. Så vi har haft en riktig mysdag idag, jag och alla barnen. Fick släpa mej iväg en snabbis till BVC (tur är väl det att vi bor granne med vårdcentralen) för Jennie skulle på 6-årskoll och tillhörande spruta. Hon klarade sej galant och sa inte ett knyst när hon fick sprutan. Av doktorn fick hon en stor OK stämpel på handen och var jättestolt.

Väl hemma käkade vi en snabblunch sen slocknade jag och Daniel och vi sov i flera timmar.


Katten nudå. Jodå vi har katten kvar, om än inne i väggen! Han lyckades på nåt vis hitta ett litet hål, bakom värmepannan och kröp in. Så där har han suttit nu i ett dygn. Mannen har skruvat bort en lucka i en annan del av väggen, men han sitter så till att man når honom bara precis för att inte få tag på honom. Men han sitter inte fast på nåt sätt, utan vill helt enkelt sitta där inne. Förhoppningsvis kommer han ut när han blir hungrig, annars blir det till att såga i väggen!

Av Ulle W - 24 mars 2009 17:57

Nu är katten Findus hemma igen. Han var skräckslagen hela vägen i bilen, men väl hemma så gick han rakt fram till Johanna med svansen i luften och hälsade. Efter lite kel började han spinna nåt helt otroligt! Han åt med god aptit och verkade faktiskt som vanligt! Men hela hans päls var en fullständig katastrof! Som hämtad ur ett avsnitt av Animal Planet/Animal Rescue. På ryggen var all päls som en enda stor koka, och hela magen var full av småtovor. Så fram med rakapparaten och till verket! Han protesterade lite emellanåt, men mest för att bli fasthåller verkade det so. För "motorn" gick på högvarv i halsen på honom hela tiden =)

Lite över en timme tog det innan han var helt kal på kroppen, eller lite päls fick han spara på benen, svansen och på huvudet.

Kan ju bara tänka mej hur skönt det måste vara att få bli av med det där äcklet!


Först en bild på all päls som jag rakat bort


Sen resultatet



Nu har min marsvinskollega I erbjudit sej att ta hand om honom, så förhoppningsvis blir han Uppsalabo inom kort =) Där får han bo med en annan kastrerad hankatt, några enorma varghundar, samt ett gäng med marsvin.

Av Ulle W - 23 mars 2009 18:54

Det var då självaste fan, alltså!


För ca en timme sen så ringde en av länets djurinspektörer från länsstyrelsen till mej, och jag tänkte att det är väl nåt med marsvinen. Men inte då!

Hon undrade om jag saknade en katt? Njaaaa svarade jag väl lite tveksamt, våran katt försvann för ett år sen, men hur ser han ut? Svart och vit och långhårig...och enligt hans öronmärkning tillhörde han mej.

Han har vistats hos en familj ett bra tag, som gjort det mesta för att bli av med honom. Det som är mest märkligt att huset han varit i hela tiden ser jag från vårat hus! Alltså vill Findus tydligen inte bo hos oss.

Det passar ju jättelägligt nu, att få hem en katt när vi snart ska flytta *not*

Jag har i inte en blekaste aning om vad jag ska göra med Findus? Han lär ju inte vilja stanna kvar här, och omplacera en katt på 3 år är inte det allra lättaste. Så tyvärr ser framtiden för Findus fortsatta existens rätt mörk ut...

Av Ulle W - 22 mars 2009 16:39

Nu så har SM annonsen lagts ut på Västras hemsida. Blir kul att få åka till Dingle igen, billigt och bra boende och schysst utställningslokal. Lilla Filip har då precis fyllt 5 månader och får debutera i seniorklassen. Hoppas hoppas jag lyckas hålla han i päls tills dess!

Av Ulle W - 22 mars 2009 11:57

Fasiken vad jag blir sur!

På mina barns förskola har dom som tradition att de största barnen får gå på Mulleskola sista vårterminen innan de börjar förskoleklass. Min Jennie har verkligen sett fram emot detta. Barnen får tova sina egna sittunderlägg, men sin bokstav på, och Jennie gjorde klar sin förra veckan...med ett stort blått J på =)

Starten ska ske på tisdag och jag fick en lapp i Jennies fack förra veckan om detta. Har inte hunnit läsa den ännu, utan gjorde det här alldeles nyss...och nu är jag skitsur =(

Jag trodde i min enfald att detta var något som "sköttes", eller vad man ska säga, av en av fröknarna som är utbildad Mulleledare. Visst, hon ska vara med, men huvudarrangör är Friluftsfrämjandet. Och därför krävs ett medlemsskap som kostar 75:-.

Vad som gör mej så hiskeligt sur, är att detta har vi inte fått någon information om tidigare, att det skulle kosta att vara med på Mulleskolan!

Jag anser att eftersom det här inte är något som står med i någon läroplan för förskolan, så skulle det vara trevligt att som förälder bli tillfrågad och informerad om det hela.

Nu tar förskolan förgivet att barnen ska ha 75:- med sej på tisdag.

Som våran ekonomi ser ut denna månad (sjuka barn, sjuka föräldrar) så är 75:- en jäkla massa pengar för oss!

Det som gör mej sur är att vi har banne mej inget val, än att betala dom här 75 jävla kronorna, för annars blir ju Jennie helt bedrövad om hon inte får vara med!

Av Ulle W - 21 mars 2009 20:54

Kom på att jag borde kanske skriva lite om min dag i Kallhäll??


Meningen var att båda mina döttrar skulle vara med, men den äldsta fick jag inte någon reaktion från när jag försökte väcka henne strax före 6, bara nån sorts grymtande och muttrande, så jag tolkade som att hon inte orkade. Men den andra, modell mindre, klev villigt upp och så for vi iväg.

Ställde bara pettar idag, Ixias Evert fick 89p, JumJums Hilda fick 90p och JumJums Ella fick oxå 90p.

Men gladast blev jag nog ändå att self PE goldenhonan JumJums Fates Warning numera kan titulerar sej Svensk Champion..ägare är Ixias uppfödning...Dom sköter sej mina avkommor måste jag säga =)

Studerade alpacajuniorbedömningen noggrannt, lite roligt att så pass många ställdes ut idag, 2 hanar och 4 honor. Fick även lite nyttiga tips från Filips uppfödare L & C om hans pälsskötsel...tror nog faktiskt att jag ska fixa det hela! Så i Sorunda kommer han göra utställningsdebut =)


Och tack Norrort för en mkt väl organiserad och trevlig utställning!


Nu är jag så trött så ögonen går i kors...sängen nästa...go natt!

Av Ulle W - 20 mars 2009 11:46

Kom ju på att vi planerat in styrmöte med Mitt den 16 maj...så då blir det ingen utställning nere i Östra..så behöver jag inte funderar nåt mer på det ;)

Utan det blir att fara ner till Sorunda istället. Egentligen spelar det ju inte så stor roll att det är samma domare som vi har i Valbo, min lilla Filip är ju junior på båda utställningarna, så det där med cert för två olika domare är inte sådär jättenoga =)

Av Ulle W - 17 mars 2009 18:04

Kollade igenom vårens utställningar på SMFs hemsida och såg att det är 2 st i maj. Har ju min lilla Filip som jag tänkt försöka hålla i päls och ställa. Den ena utställningen är i Norrorts regi, och långt nere i Sorunda. Den andra är i Östras regi och i krokarna runt Tranås (om jag inte fattat helt fel)

Från mej till Sorunda är det ca 31 mil och till Tranås är det runt 36 mil. I Sorunda är det samma domare som dömer våran utställning i Valbo i juni, i Bäckebo är det andra domare.

Så lite sugen är jag faktiskt att åka på en långresa nedåt landet. Få se om jag får med mej min kära marsvinsväninna J, beror på om hon är ledig eller inte. I så fall blir det att sova över på vägen någonstans. Någon annan som är sugen på att hänga med?? Vore himla kul om vi blev flera, speciellt nån med körkort så vi kan turas om att köra...bara att hojta!


På lördag blir det iallafall utställning i Kallhäll, och jag ska agera handler mest hela dagen. Mina flickor följer med så dom får visa sina pettar. Jennie håller på att öva med sin Ella för ev gurkätartävling =)

Ella föresten är ett riktigt busigt marsvin. Häromdagen när hon var inne i huset så sattes hon på köksbordet en stund, medans jag letade efter hennes tass salva... när jag kommer tillbaka så har hon käkat upp några stycken tulpaner som stod i en vas på bordet! Nu vet jag ju att tulpaner inte är giftiga på något sätt. Sen avslutade hon det hela med att kissa en stor pöl på duken...och såg jättenöjd ut *S*

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards