Mitt liv

Alla inlägg under maj 2009

Av Ulle W - 23 maj 2009 20:08

Oj, vilken röra allt är här just nu! På torsdag går flyttlasset, och i dagsläget känns det som hela mitt liv består av banankartonger!

Har iallafall lyckats kränga iväg en del grejor via Blocket, 8 st fälgar till bilen, en kökssoffa (rekord, från och med att annonsen vart upplagd och 20 minuter senare var soffan hämtad!), en växasäng, en motorcykel och idag ett vitrinskåp...så just nu älskar jag Blocket himla mycket!!


Marsvinen får känna sej himla åsidosatta, dom får mat och vatten och en hink med gräs...inte mycket mer. Så i dag plockade jag av Filip rumprullen och släppte ihop honom med de andra hanarna...känner att jag har absolut inte nån tid över för ett långhår i päls just nu...lite trist men bara att inse fakta. Så han får göra karriär i klippt långhår i fortsättningen =)

Dessutom letar jag nu med ljus och lykta efter en fru till honom, men fina alpacaflickor växer inte direkt på träd! Om nån har nån till salu, med toppenstam, så köper jag gärna! Kan ju eventuellt även tänka mej en pirreflicka, men helst en alpaca....


Har idag varit och köpt material till nya marsvinsburen. Kommer måla den helt i vitt, och är helt övertygad om att det blir supersnyggt! Dom kommer att få bo i vardagsrummet, och det kommer bli lite ovant att ha marsvinen inomhus...

Av Ulle W - 16 maj 2009 20:30

Den här filmen tycker jag är helt sjukt rolig! Synkroniserad öronviftning på hög nivå!


http://www.kossan.se/roliga-filmer/kultingar.htm

Av Ulle W - 15 maj 2009 20:08

Yes! Nu så sitter rumprullen där den ska, på fluffiga marsvinet  Filip! Snyggt?...nja.... men den sitter ialla fall kvar =)



Av Ulle W - 15 maj 2009 19:47

Igår firades det Förskolans Dag runt om i landet, så och på mitt jobb och på barnens förskola. På mitt jobb bytte jag snabbt roll från en blid och timid köksa, till en mer "aggresiv" Prussiluskan som med alla medel försökt få med mej Pippi Långstrump =)


Jennie tog på sej sin Pippiutstyrsel, och lillebror Daniel blev lite sur, för han ville se lika dan ut...men han fick låna peruken efter "dagis"



Av Ulle W - 9 maj 2009 21:14

Tänkte summera dagen som varit...

Upp i okristligt tidig tid i morse, hämtade först upp Sara och Jeremia i Kungsgården och sen vidare till Gävle och hämtade upp Sophie (tack för trevligt resesällskap)

Gasade på med Volvon och enligt GPSn så hade vi god mariginal...men den erhållna vägbeskrivningen och skyltningen var lite väl dålig, så vi missade en avfart och det blev en omväg på ungefär 2 mil....MEN! vi fick oss i stället en rejäl naturupplevelse.

Vi såg, typ 508 st hästar, kossor, får med små söta bäbisar, 2 katter, en trana, en skabbräv, kråkor, kajor, några överkörda grävlingar, 6 rådjur...samt en flock fiskmåsar som vi gärna ville ha till ett flock vita pilgrimsfalkar som käkade mask! Ja just ja, vi såg oxå ett flygplan, en miljon vitsippor...och en massa kirskål.

Nåja, vi sladdade in med Volvon på framför bygdegården i Sorunda, kastade upp våra djur till incheck, pustade ut lite grann och sen var det bara att köra igång!

Jag hade bara två djur att visa, först ut var alpacapojken Filip Havtorn. Han fick bara 86 p, pga dåligt utvecklad lugg, samt ngt sliten front...har ingen aning om vad det kan bero på...men domaren gissade på att han fått nån form av pälsskada redan från liten? Jag deppar absolut inte ihop för detta, jag lär och suger åt mej...

Sen var det dax för pethonan JumJums Hilda, hon fick 92p silverkort och placerade sej 2/9 i klassen! Superkul tycker jag =)

Av Ulle W - 3 maj 2009 12:55

Idag har allra sötaste alpacapojken Filip Havtorn fått bada, inför nästa helgs utställning i Sorunda. Passad även på att ta en bild, så klart och hittills tycker jag att jag lyckats riktigt bra med honom! Fast inom en mkt snar framtid ska vi börja bråka med rumprullen (en sorts "papiljott" som gör att inte pälsen blir förstörd)



Av Ulle W - 3 maj 2009 09:35

Jag har alltid undrat hur det där ljudet kommer till, och hur den kan veta....

men nu har jag äntligen fått svaret!!


http://www.kossan.se/roliga-filmer/nytt_jobb_kanske.htm

Av Ulle W - 1 maj 2009 20:11

Oj vilket underbart väder det varit idag, värsta sommardagen! Har varit ute så gott som hela dan, så det svider lite på näsan.

Har skurat alla transportlådorna, vilket var välbehövligt kan jag säga. Passade även på att dränka dom i Vircon...när dom ändå var nyduschade tänkte jag.

Nu börjar det dra ihop sej för utställning nästa helg. Filip ska få bada i morgon, han är helt underbar att pyssla med...säger inte ett knyst när han blir kammad. Än så länge är pälsen för kort för att få dit en rumprulle, vilket jag tycker är himla skönt. Fick ett stort paket på posten häromdagen, från Anki, med massor av "rullningsmaterial" Tusen tack för det, ersättning kommer, jag lovar ;)

Vidare är det mycket på G i våran förening SMF Mitt, utställning i Valbo på nationaldagen, sen blir det en dubbel i Järbo i augusti och så planerar vi för vårat KM nån gång i sommar.

Jag missar ju tyvärr SM, men planerar för att kunna åka på NM i höst. Även om jag inte har nåt att ställa så är det bara roligt att få åka med och kolla!


Snart dax för flytt, bara en månad kvar nu...jag längtar...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards