Mitt liv

Alla inlägg under januari 2010

Av Ulle W - 26 januari 2010 19:14

Nu så, ser det mesta ut att ha ordnat upp sej. Till helgen är separationen ett faktum, jag och min man går skilda vägar och han flyttar till en egen lägenhet. Vet inte riktigt hur det känns, vi har trots allt varit tillsammans i över 7 år....men det hela blir nog bra i slutändan....

Av Ulle W - 22 januari 2010 20:24

Igår skjutsade vi över våran älskade vita Ella till min vän Jenny...där kommer hon bo med ett gäng andra honor och leva livet. Kvar här hemma är nu bara två hanar, gammelfarbror Blitz och pälsmonstret Filip.

Sist jag hade bara två marsvin var i mitt marsvinslivs begynnesle, år 2002 då vi först köpte Bamse som sen fick en kompis Manne...sen blev dom bara fler och fler...ja ni vet hur det slutade!


-------------------------------------------------------------------

En bild på kärleken i livet...helt osminkad och så vacker!


 


-----------------------------------------------------------------



Dagens fynd...har ett hörn bredvid bokhyllan som är lite mörk och tråkig..men inte nu längre! Hittade en fin lampa på ÖB för 179:-

   





Av Ulle W - 17 januari 2010 11:35

Igår hade vi i SMF Mitt vårat styrelsemöte i Järbo. Blev mycket planeringssnack inför SM i juli. I samband med gårdagen flyttade Hilda och Brumma till Maija i Tierp. Hoppas innerligt att du ska få lika mycket glädje av flickorna som jag haft. Kvar hemma nu är bara Ella som väntar på att få flytta till Borlänge, och Filip och Blitz som blir kvar här.


Nästan hemma började bilden beté sej väldigt konstigt, först la radion av, sen började en massa lampor på instrumentbrädan lysa och sen blev hela instrumentbrädan svart! Stannade till på Donken och köpte käk, sen när bilen skulle startas igen så var den stendöd! Maken kom till undsättning så nu har batteriet stått på laddning sen i går kväll....


Nu på förmiddagen har jag varit på Nautilus en sväng, har inte tränat sen den 4 november!! Men det kändes som vanligt, körde på med samma vikter och set sen förut, något sämre kondis kanske...men annars kändes det mesta som vanligt. Så nu blir det att köra igång igen med 3 pass i veckan =)

Av Ulle W - 7 januari 2010 20:01

Nu har det löst sej med nya hem till mina 3 flickor. Ella flyttar hem till min vän Jenny, blir perfekt så min Jennie (som äger Ella) kan hälsa på henne ofta. De andra två, Hilda och Brumma flyttar som kelisar till en familj i Tierp.

Kvar blir Farbror Blitz och Filip. Dom får väl bo här ett tag till, tills jag tagit ställning till hur jag ska göra med Blitz...det tar verkligen verkligen emot att ta bort honom, bara för att han är gammal. Hans tänder är helt ok, han äter men är himla tunn. Skulle han inte vara så lurvig som han är så skulle han nog se för dassig ut...som ett spjälstaket... och så sover han mest. Drömmen vore ju att han bara somnade in av sej själv en dag...han har ju ändå uppnått en aktningsvärd marsvinsålder av 6 1/2 år.

Av Ulle W - 6 januari 2010 18:52

  



En sån här dag, när det är runt 25 grader kallt ute, vill jag bara påminna att det snar kommer en vår! Bilden är tagen på påskafton förra året, när det var +18 grader ute. Daniel tyckte det var varmt och skönt och slängde kläderna =)

Av Ulle W - 6 januari 2010 18:37

Idag avslutas den stora husdjursmässan i Kista. Jag var själv inte där, men mina djur var där! Eller ja, med sin nya matte. Self PE goldenhonan JumJums X-Carlet fick cert av båda domarna. Satinhanen JumJums Zeus fick också cert av båda domarna, bla 90 p av den ena! 90p på en satin är inte fy skam, dessutom har han ett öronveck. Men jag vet att den här grabben har potential, det såg jag när han var nyfödd =) Nu har Emma anmält båda till utställning i slutet av månaden, så förhoppningsvis kan jag lägga till 2 till champions på min hemsida. Det blir med all sannorlikhet de sista champinjonerna i JumJums historia...isåfall så slutar jag på 14 st sådana =) Eller föresten, jag har ju två små peruanflickor som ska utställningsdebutera så småningom, dom glömde jag ju bort!

Passar än en gång på att tacka Emma/Ixias så innerligt att hon förvaltar mina vackra djur på det allra bästa sättet, du är guld! Ja mamma Rosa får oxå ta åt sej som agerar handler åt dej ;)

Av Ulle W - 5 januari 2010 17:00

Tänkte försöka mej på ett rätt så innehållsrikt blogginlägg för ovanlighetens skull. Har varit lite upp och ner här i tillvaron ett tag...


Börjar med djuren...har efter massor av funderande slutligen, en gång för alla bestämt att lägga av med marsvinen. Har ingen ork och inspiration allt över till dom för tillfället. Däremot kommer jag fortsätta vara aktiv i SMF Mitts styrelse under året, vilket kommer bli kul, vi har ju ett SM att anordna i sommar. Men inga fler utställningar blir det för min del, ev att jag följer med J när om hon ska åka. Jag känner att jag för tillfället fått nog av marsvinsvärlden...iallafall när det gäller utställningar.


Så vill du ge ett nytt hem åt min petstjärna Hilda är du varmt välkommen att höra av dej, även alpacahonan Brumma är till salu.


Gammelfarbrorn Blitz blir väl kvar, men han hänger med med nöd och näppe...är mager som ett spjälstaket så det lutar nog att han får somna in hos veterinären inom en snar framtid. Han sover för det mesta, och ibland får man peta på honom för man tror att det är över....


Vidare har jag ju min allergi som spökar, har länge förträngt det men ibland är det riktigt jobbigt. Ja jag vet, jag har sagt det här så många gånger förut, att jag ska lägga av...men denna gången är det på riktigt! Inga fler marsvin kommer flytta in här på länge (men spar alla grejor på vinden i fall att...om några år)


I stället kommer jag satsa på min andra hobby, mina akvarium! För tillfället har jag ett 100l igång, med ett gäng tetror av olika slag, några skitdryga guppys (dryga på det sättet att dom ynglar av sej nåt kopiöst, till de andras lycka för de får levande föda serverat), några platy och två par gurami. Och så några malar förstås. På vinden står ett tomt 58l som jag tänkte plocka när, när marsvinen har flyttat, och försöka mej på att odla kampfiskar! Har ju ett förflutet som ciklidodlare, för massor av år sen.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards