Mitt liv

Alla inlägg under april 2010

Av Ulle W - 28 april 2010 21:04

Nu så är vårallergin ett faktum, nyser och nyser mest hela tiden. Men jag hade tabletter kvar från förra säsongen...så snart så ska det vara lite lindrigare får jag hoppas.


Just nu är det lite kaos i min lägenhet, dom håller på att byta element överallt samt dra in rör till fjärrvärmen, men på fredag är dom klara och vårat hem blir vackert igen-


Men livet känns lite lättare nu, när J är hemma igen. Hon är så vacker min dotter. Kommer på mej själv med att bara titta på henne och näst intill drunkna i hennes skönhet!


På fredag kommer dom andra barnen hem till mej igen, vi får se vad vi hittar på på Valborg.



Av Ulle W - 23 april 2010 16:37

Nu är det är fredag och snart helg igen, så lite vintips kanske kan passa.
Jag som är lite kunnig när det gäller vin, har lite tips som jag tänkte dela med mig av...

Först och främst skiljer man mellan röda och vita viner: 

Lättast skiljer man dessa båda vintyper från varandra om man skvalpar ut en skvätt på en vit bordduk.
Det vin, som lämnar en gredelin fläck efter sig, är ett rödvin.

Riktiga kännare kan på bara smaken avgöra om vinet är vitt eller rött.
De vita vinerna smakar i regel ättika medan de röda smakar stämpelfärg.
Man kan alltså genom att suga på en vanlig kontorsstämpel och sedan jämföra smaken med ett vin, konstatera om detta är rött eller inte.

Till fiskrätter, såsom fiskbullar och matjessill föredrar de flesta vitt vin, medan man till kötträtter såsom falukorv och sylta bör ta ett
rött vin.

Portvin är ett vin som man serverar i porten. Har man inte någon port, kan man bjuda på det i trappuppgången eller i hissen.

När man serverar torra viner bör man se till att det inte är tvärdrag eller att någon av gästerna råkar nysa, ty i sådana fall dammar vinet omkring i lägenheten. När man serverar ett torrt vin är det därför lämpligt att ha en dammsugare i beredskap.

Om man själv ska bära hem sina flaskor från systembolaget gör man klokt i att köpa ett lättvin, så man inte får för mycket att kånka på.

Till vilt bör man välja något vildvin, medan man till grillat och annat vidbränt kött serverar brännvin.

Renstek sköljer man ner med renat.

Saker som är svåra att säga när du druckit för mycket vin:
- Oöverträffat
- Innovativt
- Preliminär
- Kvastskaft

Saker som är väldigt svåra att säga när du druckit för mycket vin
- Västkustiskt
- Konstitutionerad
- Substantiera
- Tillvägagångssätt
 
Saker som är i stort sett omöjliga att säga när du druckit för mycket vin:
 
- Tack, men jag vill inte ha sex.
- Nej, ingen mer sprit för min del.
- Ledsen, du är inte riktigt min typ.

Skål och ha en fortsatt trevlig dag!

Av Ulle W - 20 april 2010 20:56

Å så en liten låt då, som jag tillägnar *dej*

Namnen i texten får du byta ut....


http://www.youtube.com/watch?v=goVXBxE0MW8&feature=related

Av Ulle W - 20 april 2010 20:32

  

Av Ulle W - 20 april 2010 20:10


Börjar dagens inlägg med en bild på mina små troll. Taget en härlig vårdag i april. Daniel är lite röd om snoken, för han vurpade med sin sparkcykel en stund tidigare. Han var minsann en stor kille som visst kunde åka nerför backen...och så gick det som det gick och han for verkligen "på näsan".


Livet börjar så smått vända i rätt riktning. Saker och ting börjar med ens se rätt så mycket ljusare ut, så jag har förhoppningar om framtiden!

Borta är alla mörka och tråkiga tankar, borta är all oro, all ångest och framför allt är all SAKNAD borta! Jag kan nu lägga mej om kvällen och summera dagen och tänka att, "-jo, det har nog varit en rätt bra dag det här också"


Jag älskar dej min vackra unge, och snart, SNART!

Snart kommer våran tid ♥ 


------------------------------------------------------------------------------------


På fredag får jag tillbaka min bil, hel och fin igen!

Nacken gör ont, ont ont...

Av Ulle W - 13 april 2010 18:56

Har varit hos pappa idag och knakat lite nacke. Känner fortfarande smärta efter krocken för en månad sen. Får väl se om smärtan ger med sej nu då. Bilen har dom inte börjat laga än, åkte förbi verkstaden igår och vraket stod fortfarande ute, orörd...fast jag börjar trivas med min lilla röda Golf, den är nog inte så tokig att fara runt i ändå. Och drar himla lite bensin gör den också.


I lördags röjde jag och M i mitt förråd på vinden. M hade lite grejor kvar som han tog med till sitt förråd, så vips blev det bra mycket mera plats där uppe!

Gick igenom en massa säckar med kläder och hittade en del användbart. Hittade även på mina kartonger med Scrapbooking, så jag tänkte försöka ta upp den hobbyn igen. Har ju en massa egentid över nu varannan vecka då barnen är hos M. Idag fikade jag på stan, helt själv! Helt galet skönt kändes det måste jag säga!

Ska även börja träna igen nu, så fort jag känner mej helt ok i nacken, det oxå ska bli skönt.


Söker snäckor/sniglar till akvariet, gärna äppelsnäckor. Om nån har och vill sälja så hör av er!


Av Ulle W - 7 april 2010 12:37

Fick ett brev med posten i dag, och det gjorde mej på allvar riktigt riktigt glad! Äntligen händer det något. Nu samlar jag min armé och drar ut på krigsäventyr...det ska bli spännande!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards