Mitt liv

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ulle W - 23 augusti 2010 18:20

Den här veckan och nästa vecka är vi hundvakt åt en liten och nätt vovve som heter Kaiser...han tror visst han är liten och nätt i alla fall, för han vill gärna ligga i knät och bli kliad. Inte så lätt när han tar upp hela soffan!

Här sitter han och spanar över staketet...


  


Igår var jag i Järbo hela dagen då SMF Mitt hade sitt årliga klubbmästerskap. Jag dömde alla rasdjur och det gick gallant! Roligt att få klämma på lite marsvin igen, och träffa lite marsvinsfolk.


Av Ulle W - 18 augusti 2010 17:15

Hemma från jobbet idag med magsjuka   ...och feber. Har sovit bort hela dagen, och känner mej lite piggare nu. Har iallafall lyckats få i mej lite mat.

Regnet öser ner utanför fönstret, nästan lite höstlikt.

Jennie började första klass igår och Johanna började i åttan! Var har åren tagit vägen. Tyckte det var nyligen Johanna började ettan!

Nåja, huvudsaken är ju att en annan inte känner sej äldre i alla fall   


Är lite sugen att göra nån ny tatuering. Endera försöka fixa till dom asfula jag har nu på armen, eller helt enkelt tatuera över dom med nåt helt annat.

Den här tycker jag är himla snygg, den skulle jag vilja ha på ryggen...ja mycket större då förstås   


  


Lyssnar på nya Iron Maiden just nu på Spotify   ...men så bra tycker jag då inte den är.  

Av Ulle W - 11 augusti 2010 20:22

Usch, idag har jag varit trött hela dagen...känner mej orkeslös och saknar energi att göra något. Tänkte köra igång nästa vecka på gymmet igen. Har inte varit där sen jag krockade i mars och gjorde illa nacken! Väl på tiden att sätta fart på "fläsket" igen...Ställde mej på vågen i morse och vågade nästan inte titta...men döm om min förvåning när den visade på 75 kg!!!! I början av sommaren visade den 82...å då har jag inte tränat en meter under sommaren, och dessutom vräkt i mej onyttigheter både i form av mat och dryck. Så nu har jag verkligen fått en morot att försöka nå mitt mål ner till 70 kg =)


Jag, M och barnen var på fritids och dagis och hälsade på idag. Dom börjar ju på måndag och har haft sommarlov sen skolavslutningen. Blev lite ledsen när vi kom till Daniels dagis, där hade dom under natten kastat in en stor sten genom ytterdörren så det var glas överallt! Även på Jennies skola hade dom pajjat 3 fönsterrutor...så tråkigt med en sån här värdelös förstörelse.


Har uppdaterat vårat brandskydd i form av en pulversläckare och en till brandvarnare. Man får sej en funderare nu när det nyligen brann här i närheten. Hela vårat hus är ju bara i trä så det går fort när det väl sätter fart. Så Johanna har fått sej en instruktion om hur släckaren fungerar så även hon vet hur hon ska göra om det händer nåt.


Fick ett enormt sting längtan efter marsvinen idag, pratade med min vän J, där våran allra sötaste Ella bor. Måste nog åka över och pussa lite på henne snart, ja Ella alltså.

Ibland känns det lite trist utan några djur alls kvar, men det är samtidigt rätt skönt att slippa handla spån, hö, grönsaker osv...dessutom är min allergi helt borta nu. Planerar i allafall att besöka NM i Eskilstuna i september =) För lämna marsvinsvärlden kommer jag nog aldrig kunna göra!

Av Ulle W - 10 augusti 2010 19:27

En bild som Johanna tagit, Varpan brinner!!!


  

Av Ulle W - 9 augusti 2010 19:43

Det är kvällen innan Johanna fyller 14 år, jag är lite sentimental när jag tänker tillbaka på när hon föddes och tiden direkt efter. Jag var ju själv med henne, bara hon och jag...den här skivan hade då precis kommit ut och jag lyssnade ofta på den när Johanna låg i magen, men ännu mer när hon väl var född. Dansade i vardagsrummet med henne på armen tills hon somnade...just den här låten var en favorit. Och varje gång jag hör den så snörper det åt lite i hjärtegropen...


http://www.youtube.com/watch?v=ok3eHAloBjg

Av Ulle W - 8 augusti 2010 16:53

Långt uppehåll i bloggandet har det varit...men nu ska jag försöka komma igång igen, jag lovar =)


I morgon börjar jobbet igen, efter 4 härliga semesterveckor. Har inte gjort mycket, bara varit det flesta dagarna.


  


Här på altanen har jag tillbringat många timmar...med att filosofera om livets alla vedermödor men även om all glädje som finns i mitt liv för tillfället.


  


Ännu en bild av min blommande oas...


På tisdag fyller min Johanna 14 år, hjälp! vart har åren tagit vägen?

   


Kärleken då? Jodå, det finns en person i mitt liv och jag trivs i hans sällskap...♥

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards