Mitt liv

Alla inlägg under februari 2012

Av Ulle W - 17 februari 2012 19:00

Har varit hemma med febersjuk Daniel i 3 dagar. Han har varit riktigt dålig där tempen pendlat mellan 39-40 grader. Idag mår han bättre, bara lite lite feber i morse.

Det som är positivt är att jag fått massor gjort! Igår städade jag sovrummet ordentligt. Dammsög madrasser och sängar, så nu ska väl alla kvalster vara väck. (Kan erkänna att jag blivit inspirerad av dom där koketta brittiska damerna som städar hos folk)


Har även rensat datorn. Bränt över 6000 bilder till skivor och tagit bort dom från datorn. Gjorde sen en defragmentering och jäsingen vilken fart det blev på burken!

Nu har jag alla barnen hemma, så det är fredagsmys...eller mys och mys...jag och Johanna har skurat badrummet. Så nu är det skinande rent =)


Just nu bakar dom små förmågorna chokladbollar som vi ska smaska i oss lite senare.


Ja just ja, har gjort en rosettvägg ovanför Jennies säng. Det har ju blivit en del rosetter under alla år med marsvin. Ser rätt imponerande ut när man ser alla samlade så här. Och fler hoppas jag det blir  


   

Av Ulle W - 12 februari 2012 08:40

Jag och Johanna tillbringade hela lördagen på en trevlig utställning strax utanför Eskilstuna. Och det gick ju galant för våra 3 grisar.

Först var det Svealands KM och Hilda blev klubbmästare, Jumjum 2a och Calvinna 3a...Calvinna fick även rosett för Domarens favorit.


Sen var det dax för den obligatoriska gurkätartävlingen för alla Svealands medlemmar. Jag ställde upp med Hilda, och hon slutade som 2a =)


I vanliga petclassen vann både Hilda och Jumjum sina klasser och gick således vidare till final. Där slutade Jumjum på BISpet 2!


Så vi kan ju inte annat än vara supernöjda med resultaten, 6 st fina rosetter fick vi med oss hem =)

Av Ulle W - 2 februari 2012 14:32

Idag har vi verkligen omväxlande väder i Falun.


Ena stunden såg det ut så här....


 


För att någon timme senare se ut så här...


 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards