Mitt liv

Direktlänk till inlägg 14 juli 2008

Måndag igen....

Av Ulle W - 14 juli 2008 09:32

Tillbaka till vardagen, har sovit som en stock i 10 timmar, men känner mej fortfarande alldeles "mosig"

Marsvinsvardagens bestyr består idag av att åka iväg och hämta hö, städa burar, doppa alla djur som varit med i helgen i "antiringormssyfte" eftersom det fanns djur med misstänkt ringorm i anläggningen *svär så förbannat över oansvariga uppfödare som bara kör med en massa bortförklaringar, TA ERT FÖRBANNADE ANSVAR!*

Sen måste jag kika ordenligt på alla de 6 nya djuren, en goldenhona mådde inte bra igår kväll, hennes mage är uppsvälld och stenhård så jag misstänker trumsjuka?

Måste ju kika igenom dutcharna oxå och försöka förstå det här med stoppar och öron och kindteckning å allt.

Sen är det ju dax att börja fundera över vad som ska anmälas till Valbo i september?

Blev lite lite sugen på att åka till NM ändå, nu när L ska försöka fixa så det ska gå smidigare med alla papper som behövs. Fast å andra sidan kommer danskarna med sina goldens och dessa går ju inte av för hackor! Men jag ska ta en allvarlig fundering...och kolla hur många semesterdagar jag har kvar...

 
 
Annie

Annie

14 juli 2008 10:18

Jag kunde inte sagt det bättre själv!

Grattis till fina Othello och STORT tack för att du var med och förgyllde SM-helgen :-)
Kramz

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

14 juli 2008 15:33

Tack så mkt! Är du nöjd med auktionsgrisarna? :P

Tappade nästan hakan när jag läste, jag hörde inget om ringormsmisstanke, var det bland leveransdjuren?!?

Förresten är det Mitt som håller i SM nästa år?

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

14 juli 2008 20:54

Fattar inte hur dom kom in, varför stoppades inte dom i incheck? Sen blev jag ganska upprörd när jag hörde uppfödare som bara hade behandlat vissa djur, andra som gick i samma rum hade inte behandlats. Lika eländigt är det.
Annars var det riktigt trevligt!
By the way, jag måste komma på något bra sätt att skicka en större fil till dig. Återkommer om den saken!

//Monica

http://www.freewebs.com/buttercupscaviary

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle W - 25 oktober 2012 16:58


Sov Gott våran allra vackraste GP JumJums Hilda      Lite ironiskt är det allt att hon dör den 25 oktober. Samma datum för 3 år sen fick jag min sista kull med marsvin...det börjar kännas mer och mer att mitt liv med marsvinen börjar ta slut. ...

Av Ulle W - 28 september 2012 19:59


Såg en liten annons i morgontidningen, där dom sökte tama smådjur till en långfilmsinspelning här i Falun. Jag nappade ju direkt och messade till numret som angavs, och skrev att jag hade två supertama marsvin att erbjuda. Fick ett svar att dom ville...

Av Ulle W - 24 september 2012 19:36


Har fyndat rejält idag. Vi tog en tur till Sågmyra för lite shopping. Blev 3 linnen och dessa snyggingar till mej.   299:- på Scorett        ...

Av Ulle W - 23 september 2012 16:38

Innehållsrik helg! Fredag...konkursutförsäljning på Expert. Vi grävde långt ner i våra plånböcker och fyndade en del...fast kön innan dom öppnade var lång, och kön ut för att betala var oxå lång. Sammanlagt 3 timmar tog det från det att jag ställde...

Av Ulle W - 20 september 2012 10:33

Nu tänker jag ta upp ett ämne, som gett mej lite funderingar. Det här med vaccinationer av barn.   Min äldsta dotter Johanna har nyss fyllt 16 år. Hon har endast fått sprutorna som skyddar mot polio och stelkramp. Och dom fick hon som liten. Den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards