Mitt liv

Direktlänk till inlägg 25 juli 2008

Ny kull!

Av Ulle W - 25 juli 2008 07:29

Med ens kändes tillvaron lite trivsammare. I morse när jag gick ut för att tända åt djuren hade Meygan fått en bäbis...jag stannade kvar och fick se två till födas, lika fascinerande varje gång att få vara med om en marsvinsfödsel.

1 flicka och 2 pojkar, alla stora och knubbiga. Samtliga selfar, honan DE golden och hanarna PE golden.

Pappa är SCh JumJums Jaguar och mamma heter Mumindalens Meygan. Lite lustigt är att hon fyller 1 år idag, så det var ju en himla tur att kullen kom idag, för i morgon hade ju hennes bäcken varit ihopväxt ;P


Från vänster har vi honan Dying To Meet You, sen hanarna Delivering The Goods och Diamonds And Rust...och för er som kan eran Heavy Metalhistoria vet att det är låttitlar av Judas Priest ;)


Föresten, hur får ni era marsvin att stå ut i värmen? Jag är glad att jag har majoriteten av mina utomhus, dom som bor inne har en stor fläkt som blåser runt kalluft. Men dom som bor ute har ett hörn i buren där det är jord, och där ligger dom gärna, eller så fläker dom ut sej på stenarna/takpannorna som ligger i buren, är väl svalt kan jag tänka. Har testat att lägga in petflaskor med kallt vatten, men dom struntar dom i.

 Jennie tyckte vi skulle sätta in en pool åt dom, så dom kan bada *hihi*

Eller, ja, varför inte? Man skulle kunna testa att sätta in nått lågt fat modell större, dom kanske gillar att svalka tassarna??

 
 
Karin F

Karin F

25 juli 2008 08:47

Men testa vetja! Alltid tänkt att jag skulle vilja kolla en varm sommardag ifall jag har några marsvin som gillar att simma. Och nu hittar jag inte den där bilden på nätet av två marsvin som simmar i havet (från British Columbia om jag ej minns fel), men vi fick tillåtelse att publicera den i MM för några år sedan.

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

25 juli 2008 10:19

Va roligt med en ny kull, då blir det bilder på hemsidan snart då? ;)

Jag har lagt in frysklabbar (såna man har i frysväskan) i mina burar, de uppskattas! De ligger på dem, antingen med hela kroppen eller bara vissa delar. Har lagt handdukar runt dem så de inte blir för kalla. Prova med det, flaskorna kanske blir för stora. Har hört att kakelplattor ska funka också, har en vän som har Chillor, och de ligger jämt på såna.
Vattenbadet prova jag förra sommaren, ingen som gick i. Men de kanske gör det om det är så här varmt? :)

Kram Sanna.

http://sannich.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

25 juli 2008 11:01

Sophie tipsade en gång om frysklampar inlindade i handdukar som de kan ligga nära eller klänga på. Våra grisar, däremot, förstod sig inte på sådana avancerade prylar... ;-)

http://fundringar

 
Pär

Pär

25 juli 2008 11:35

Våra marsvin får vattenmelon och extra tilldelning av gurka men dom är ju inte så många. Från Sophie (Luneas) fick vi förut ett tips om att ta en frysklamp (frusen då såklart) linda in den i en handduk och lägga i buren för att svalka lite. Men våra marsvin tyckte det var mest läskigt....
Det skulle vara kul att höra hur det går med en 'marsvins-pool'!

http://sundback.dyndns.org

 
Sophie

Sophie

25 juli 2008 12:51

Jaa du, liv och död går hand i hand. Beklagar Ns bortgång men gratulerar till de nya små liven!

När jag bodde i min lilla etta förut som blev olidligt varm på somrarna brukade jag lägga in kylklampar invirade i små handdukar. Vissa av grisarna älskade att ligga och vila på klamparna medan andra inte visade något intresse alls av dem. Jag tycker att du ska testa en liten simbassäng åt dem. :) Men håll det grunt så att ingen riskerar att drunkna.

http://luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle W - 25 oktober 2012 16:58


Sov Gott våran allra vackraste GP JumJums Hilda      Lite ironiskt är det allt att hon dör den 25 oktober. Samma datum för 3 år sen fick jag min sista kull med marsvin...det börjar kännas mer och mer att mitt liv med marsvinen börjar ta slut. ...

Av Ulle W - 28 september 2012 19:59


Såg en liten annons i morgontidningen, där dom sökte tama smådjur till en långfilmsinspelning här i Falun. Jag nappade ju direkt och messade till numret som angavs, och skrev att jag hade två supertama marsvin att erbjuda. Fick ett svar att dom ville...

Av Ulle W - 24 september 2012 19:36


Har fyndat rejält idag. Vi tog en tur till Sågmyra för lite shopping. Blev 3 linnen och dessa snyggingar till mej.   299:- på Scorett        ...

Av Ulle W - 23 september 2012 16:38

Innehållsrik helg! Fredag...konkursutförsäljning på Expert. Vi grävde långt ner i våra plånböcker och fyndade en del...fast kön innan dom öppnade var lång, och kön ut för att betala var oxå lång. Sammanlagt 3 timmar tog det från det att jag ställde...

Av Ulle W - 20 september 2012 10:33

Nu tänker jag ta upp ett ämne, som gett mej lite funderingar. Det här med vaccinationer av barn.   Min äldsta dotter Johanna har nyss fyllt 16 år. Hon har endast fått sprutorna som skyddar mot polio och stelkramp. Och dom fick hon som liten. Den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards