Mitt liv

Direktlänk till inlägg 4 april 2009

Några rader....

Av Ulle W - 4 april 2009 20:29

Jodå så att, jag lever! Dax att uppdatera bloggen tror jag...


Idag har så gott som hela dagen tillbringats ute i vårsolen. Mannen har röjt i garaget och jag har tittat på och talat om vad som ska sparas och vad som ska till tippen. Blev en vända till tippen med en knökfull släpvagn! Men nu har iallafall röjningen inför flytten börjat. Vi var förbi och smygkikade lite på våran lägenhet en snabbis, och nu längtar jag ännu mer att få flytta!


Över till djurfronten...

Förra helgen följde jag med min vän Jenny ner till Malaxis/Jens för hon skulle låna en teddyhane att avla med. Jag passade så klart på att klämma och känna på hans stora och små krulltottar. Två alpacakullar var planerade i början av juni så jag passade på att tinga en liten flickvän till min Filip.

Har stött och blött och planerat hit och dit hur vi ska göra med burar till djuren när vi flyttar, och har slutligen bestämt att det blir nog burskåp inne i förrådet i lägenheten. Har ju nu 4 st honor, 2 hanar som bor tillsammans och så Filip som bor själv (för att hålla pälsen intakt) så det behövs ju inget jätteburskåp direkt. Mannen har planer på att bygga, och då blir det kanter av plexiglas så så mycket ljus som möjligt kommer in i burarna. Blir nog snyggt när det blir klart! Undrar just hur många burskåp och burar i alla möjliga modifjonger han har hjälpt mej att bygga under alla dessa år?? Så han borde ha en himla bra erfarenhet iallafall ;)


Och så har vi följetongen katten Findus....i onsdags morse när mannen skulle hämta tidningen så stack han ut som en raket! Sen dess är han spårlöst försvunnen...igen! Jag är så gott som övertygad om att han frusit ihjäl. Han var ju totalt renrakad när han stack och det har varit några minusgrader på nätterna. Han har ju varit himla frusen när han varit inomhus, och helst velat sova under mitt duntäcke...så jag är tveksam att han klarat kylan flera nätter i rad nu....



 
 
ingrid

ingrid

5 april 2009 01:37

Hej!
Det var väl det jag trodde, att det skulle bli långhår för hela slanten ;)Lär dig massor nu om rullning och sånt så att jag har någon att fråga när/om det blir långhår här bland goldisarna och nakenfisarna.

Om Findus kommer åter så har han en kudde att göra till SIN här.

http://ivrigs.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle W - 25 oktober 2012 16:58


Sov Gott våran allra vackraste GP JumJums Hilda      Lite ironiskt är det allt att hon dör den 25 oktober. Samma datum för 3 år sen fick jag min sista kull med marsvin...det börjar kännas mer och mer att mitt liv med marsvinen börjar ta slut. ...

Av Ulle W - 28 september 2012 19:59


Såg en liten annons i morgontidningen, där dom sökte tama smådjur till en långfilmsinspelning här i Falun. Jag nappade ju direkt och messade till numret som angavs, och skrev att jag hade två supertama marsvin att erbjuda. Fick ett svar att dom ville...

Av Ulle W - 24 september 2012 19:36


Har fyndat rejält idag. Vi tog en tur till Sågmyra för lite shopping. Blev 3 linnen och dessa snyggingar till mej.   299:- på Scorett        ...

Av Ulle W - 23 september 2012 16:38

Innehållsrik helg! Fredag...konkursutförsäljning på Expert. Vi grävde långt ner i våra plånböcker och fyndade en del...fast kön innan dom öppnade var lång, och kön ut för att betala var oxå lång. Sammanlagt 3 timmar tog det från det att jag ställde...

Av Ulle W - 20 september 2012 10:33

Nu tänker jag ta upp ett ämne, som gett mej lite funderingar. Det här med vaccinationer av barn.   Min äldsta dotter Johanna har nyss fyllt 16 år. Hon har endast fått sprutorna som skyddar mot polio och stelkramp. Och dom fick hon som liten. Den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards