Mitt liv

Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

vardagen rullar på....

Av Ulle W - 1 juli 2009 20:14

blir inte så mycket bloggande märker jag...men nåt litet inlägg ska jag nog få till =)

Värmeböljan håller i sej, vi tillbringar den mesta lediga tiden på stranden. På jobbet har jag runt 30 grader i köket, inte kul kan jag säga! Som tur så har jag ju svalen, som man kan kliva in i en stund och få lite svalka.

På lördag ska vi på bröllop, jag har inget att sätta på mej, allt jag provar får mej att se fet, äcklig och gravid ut (och nej, jag är inte det sistnämnda) Inte kul när man vill se lite fin ut =(


Djuren då!

Jo, här bor nu bara 4 st, och dom bor i barnens rum. Det funkar bra, känner inte av allergin mer än att jag står ut. Så dom här 4 får stanna kvar tills vidare.

Det är

Våran vita pettis JumJums Ella och min pettis JumJums Hilda, som delar den ena buren.

I den andra buren bor de nysnaggade pälsmonstren JumJums Farbror Blitz och Filip Havtorn. Filip ser ut som ett litet krullit lamm där han går omkring. Han har ju så otroligt mycket päls, och när den nu är kortklippt så krullar lockarna ihop sej ännu mer och står rätt ut från kroppen! Han har lugnat ner sej betydligt i sitt knepiga temperament nu när han fått en burkompis. Så nu väntar en karriär för honom i klippt långhår =)

Men jag är iallafall otroligt glad över att jag kan ha några djur kvar, ett liv utan marsvin hade nog varit himla tråkigt! Har kommit på mej flera kvällar i rad nu, med att plocka alldeles för mycket maskrosor och gräs för att dom ska orka äta upp! Jag är ju van att plocka sisådär 2 stora tunnor för att det ska räcka, då när hela garaget var fullt med djur.

Det jag saknar, och kommer att sakna otroligt mycket är bäbisarna!! Men jag får väl stilla min abstinens hos min vän J, när hon får små teddybäbisar.


Jag passar även på att önska alla som ska till SM i helgen ett stooort lycka till! Jag håller mina tummar och tår stenhårt för alla mina goa vänner och deras vackra grisar!


Jag avslutar med att lägga in en bild på min vilsekomna dotter, min kärlek, mitt liv, mitt allt!



 
 
Maria

Maria

1 juli 2009 21:25

Jättefin bild på henne!

Kram!

http://marias.bloggagratis.se

 
Hannah

Hannah

1 juli 2009 21:31

Vilken fin bild på din dotter !!
Visst är det svårt att hitta kläder till ett bröllop men kom ihåg att det oftast är en själv som retar sig på hur man ser ut, välj nåt du trivs i så kommer du utstråla massor av skönhet från insidan och ut.......
Stor kram från mig

http://hannah-hjortsberg.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

1 juli 2009 22:08

VACKRA VACKRA unge :-D

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Christine

1 juli 2009 22:41

Hon är vacker!

 
Ullis

Ullis

1 juli 2009 23:35

Hon är så fiiiin din dotter. Tänker på er allt som oftast, mkt därför att min Philip är lika gammal....

http://vanerlands.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle W - 25 oktober 2012 16:58


Sov Gott våran allra vackraste GP JumJums Hilda      Lite ironiskt är det allt att hon dör den 25 oktober. Samma datum för 3 år sen fick jag min sista kull med marsvin...det börjar kännas mer och mer att mitt liv med marsvinen börjar ta slut. ...

Av Ulle W - 28 september 2012 19:59


Såg en liten annons i morgontidningen, där dom sökte tama smådjur till en långfilmsinspelning här i Falun. Jag nappade ju direkt och messade till numret som angavs, och skrev att jag hade två supertama marsvin att erbjuda. Fick ett svar att dom ville...

Av Ulle W - 24 september 2012 19:36


Har fyndat rejält idag. Vi tog en tur till Sågmyra för lite shopping. Blev 3 linnen och dessa snyggingar till mej.   299:- på Scorett        ...

Av Ulle W - 23 september 2012 16:38

Innehållsrik helg! Fredag...konkursutförsäljning på Expert. Vi grävde långt ner i våra plånböcker och fyndade en del...fast kön innan dom öppnade var lång, och kön ut för att betala var oxå lång. Sammanlagt 3 timmar tog det från det att jag ställde...

Av Ulle W - 20 september 2012 10:33

Nu tänker jag ta upp ett ämne, som gett mej lite funderingar. Det här med vaccinationer av barn.   Min äldsta dotter Johanna har nyss fyllt 16 år. Hon har endast fått sprutorna som skyddar mot polio och stelkramp. Och dom fick hon som liten. Den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards