Mitt liv

Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

Men vad är det folk, egentligen??

Av Ulle W - 25 juli 2009 09:41

Alltså jag förstår inte hur folk orkar? Orkar att lägga ner energi och kraft på att häva ur sej elakheter åt andra människor som dom inte känner, och skriver saker som dom inte för en sekund skulle våga säga "öga mot öga"

Jag har fått två kommentarer här, båda så konstiga och "weirda" så jag inte behagar att publicera dom, men ska ändå passa på att ge en kommentar...

Kan ju tilläggas att båda kommentarerna var skrivna av anonyma personer...förvånad?

Den första var en kommentar om ett inlägg jag gjorde 2007!!! Då det var aktuellt att importera goldens från Danmark och jag efterlyste nån som skulle åka sträckan Fredrikshamn - Göteborg. Nu fick jag en kommentar med en låååååååååååååååååååååååååååååågn lista på vad som gäller när man importerar smådjur...och bla bla bla "det här borde du kanske tänka på innan och ännu mer bla bla bla...DAAAAHHH! Varför gör man en sån här kommentar???? Nästan 2 år senare???? Och speciellt nu när slutat med aveln, och att importera djur aldrig kommer att hända. Det skulle jag tycka vara MYCKET intressant att få reda på!


Kommentar nr 2...handlade om när vi fick tillbaka våran katt Findus, var tvugna att raka av honom pälsen för hela han var en enda tova med sår och annat i huden som följd. Sen lyckades ju han smita ut och försvinna....

Nu skrev någon en kommentar till detta....att jag först rakar av katten pälsen och inte orkar lyfta mitt feta arsel för att förhindra att han smet ut och ev frös ihjäl.

Jodå söru, jag har ett rätt fett arsel ska du veta, men nog lyckas jag lyfta på det både en och två gånger dagligen ;)

Du som skrev den här kommentaren har aldrig haft katt själv, det kan vi ju alla vara rungade överens om. Åtminstone inte en katt som större delen av sitt liv levt utomhus och nu blir tvingad att hållas inomhus mot sin vilja. Hade du haft en sån katt hade du varit fullkomligt förstående med att allt en sån katt har i huvudet är att få komma ut! Den tar varenda tillfälle i akt att smita ut när nån vuxen eller barn öppnar dörren. Att försöka hålla en sån här katt i koppel tex inomhus är lönlöst, det kan jag nog dom som provat hålla med om.

Och den här morgonen hann vi helt enkelt inte med i Findus svängar. Trots försiktigt öppnande av dörren, fot i vägen och gud vet vad så smet han ut....

Så att påstå att jag inte orkade lyfta på mitt feta arsel tycker jag är riktigt riktigt taskigt att häva ur sej....ta i stället dina besservisserfasoner och tala om för oss vad vi i stället skulle göra? Skulle vi hålla honom i en bur, kanske? Så han hade suttit och gråtit hela dygnet runt? Ha honom i koppel inomhus kanske??? Lika mycket gråt där oxå kan jag lova.

 
 
Ullis

Ullis

25 juli 2009 13:05

Detta är väl såna där personer som inte har ett liv och alltså inte har nåt annat för sig än att leta fel och gnälla. *suckar*

http://vanerlands.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

25 juli 2009 18:24

Konstiga kommentarar raderar jag, inte ens säkert jag läser klart dem...

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Diana

Diana

26 juli 2009 18:29

fan vad sur man blir på folk!! speciellt när dom skriver elakheter!! :@

http://zingorina.bloggagratis.se

 
catti

catti

27 juli 2009 18:50

Här har du en till med långhårig katt som går ut och in som hon vill, och att tvinga henne att vara inomhus är inte lätt. (har hänt när hon varit sjuk) Även här har rakapparat plockats fram.För kattens skull!
Kram Ulle! Ta inte åt dig av dessa idiot kommentarer.
Catti, som är ännu bredare om baken

http://nybackens.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle W - 25 oktober 2012 16:58


Sov Gott våran allra vackraste GP JumJums Hilda      Lite ironiskt är det allt att hon dör den 25 oktober. Samma datum för 3 år sen fick jag min sista kull med marsvin...det börjar kännas mer och mer att mitt liv med marsvinen börjar ta slut. ...

Av Ulle W - 28 september 2012 19:59


Såg en liten annons i morgontidningen, där dom sökte tama smådjur till en långfilmsinspelning här i Falun. Jag nappade ju direkt och messade till numret som angavs, och skrev att jag hade två supertama marsvin att erbjuda. Fick ett svar att dom ville...

Av Ulle W - 24 september 2012 19:36


Har fyndat rejält idag. Vi tog en tur till Sågmyra för lite shopping. Blev 3 linnen och dessa snyggingar till mej.   299:- på Scorett        ...

Av Ulle W - 23 september 2012 16:38

Innehållsrik helg! Fredag...konkursutförsäljning på Expert. Vi grävde långt ner i våra plånböcker och fyndade en del...fast kön innan dom öppnade var lång, och kön ut för att betala var oxå lång. Sammanlagt 3 timmar tog det från det att jag ställde...

Av Ulle W - 20 september 2012 10:33

Nu tänker jag ta upp ett ämne, som gett mej lite funderingar. Det här med vaccinationer av barn.   Min äldsta dotter Johanna har nyss fyllt 16 år. Hon har endast fått sprutorna som skyddar mot polio och stelkramp. Och dom fick hon som liten. Den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards