Mitt liv

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Ulle W - 10 januari 2009 17:33

Idag har jag sålt mina sista avelshonor. Det blev en kort "sejour" med dutcharna. Med dessa båda honor avslutar jag så all avelsverksamhet.

Kvar blir 6 st marsvin, som jag ev kommer ställa ut i pet nån gång ibland.

Den första kullen föddes i augusti -03 och det har under dessa år fötts 102 kullar hos mej. Vilket är ca 350 st ungar! Helt otroligt vad mycket marsvin...

Från den allra första kullen som föddes har vi kvar Farbror Blitz. Han hänger med men är lite knotig och sover rätt så mycket.


Jag tänker inte försvinna helt från marsvinsvärlden, nej, jag har funderingar på att börja min bana som domare...efter några års funderingar. Har ju fått prova på lite grann att döma, dels Mitts KM i somras och nu ska jag även döma Svealands KM om några veckor...skitnervöst!! Men kul ska det bli =) Sen alla otaliga gånger som domarsekreterare har ju oxå gett mej en del erfarenhet.

Dock måste jag ju börja med att avlägga examensprov som Petclassdomare, döma 2 BISpet och sen gå vidare som domaraspirant, och då blir det på korthåren först, som jag känner mej mest säker på.


Har föresten två st duvtransporter till salu. En 6a för 500:- och en 4a för 300:-. Båda är välanvända men i bra skick. Mellanväggar medföljer.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards