Mitt liv

Direktlänk till inlägg 14 september 2011

Man väljer inte....

Av Ulle W - 14 september 2011 18:20

Det här inlägget har jag funderat på att skriva ett tag nu, men en händelse i lördags fick mej nu att äntligen skriva.

Nu som följer min blogg vet att jag är en öppenhjärtad människa, som inte räds skriva om känsliga ämnen. Ämnen som berör mej och säkert andra människor. Det här ämnet är verkligen känsligt. Men det är inte många som ärligen vågar erkänna vad det själva känner.


Vissa saker i livet väljer man, andra kan man inte välja.

Man väljer sin partner och man väljer sina vänner...men man väljer inte sin familj. Du kan inte välja dina föräldrar, du kan inte välja dina syskon. Du kan inte välja dina föräldrars nya partners.

Men, det du kan göra är att välja om du vill ha en relation med dom eller inte! Det kan vara himla tufft att ta det beslutet, men ibland är det ett bra beslut för att inte må dåligt i livet.


Jag har nära släktingar som betraktar mej som en riktig looser, eller som jag fick höra i lördags..."-du och ditt patetiska och tråkiga liv".

Ok, det må vara tråkigt...det blir det när jag är arbetslös. Men patetiskt....nja....där håller jag inte med.

Jag väljer bort sk energitjuvar. Personer som stjäl min positiva energi. Personer som försöker att såga mej vid fotknölarna bara för att dom på någotvis vill ha makt och visa att dom är så mycket bättre än mej!


Men, vad dom totalt missat är att jag är en mycket stark människa. Det jag har gått igenom under de senaste åren har präglat mej till den jag är idag. En stark kvinna som inte tar skit av nån som tror att dom är så mycket bättre! En kvinna som står stadigt på jorden, och för det mesta har ett rätt så bra självförtroende. En kvinna som trots hårda ord och orättvisor kan kliva ut genom dörren med huvudet högt.


Men, även jag orkar inte ta hur mycket skit som helst! Att ständigt bli satt i rum nr 2, att få höra att jag är dålig förälder som inte kan uppfostra min dotter till att tillgodose andras kvar.

Att inte kunna få försvara mej i ett samtal, utan bara få ta emot...om och om igen!

Att ständigt få höra att det är så stökigt i vårat hem. Ja det är rörigt, det blir det med 3 st barn. Och jag lägger hellre tid på att umgås med dom än att springa omkring med en dammtrasa eller dammsugaren i högsta hugg. Här FÅR ungarna äta en macka i soffan, dom FÅR leka med sina leksaker...och NEJ, dom har inte för mycket grejor, problemet är att vi har en liten lägenhet med få förvaringsmöjligheter...då blir det snabbt rörigt... Det är VI som bor här, och vi trivs här. Om det inte passar så varsågod, du behöver inte komma hit!

Det är inte kul att så där i förbifarten få beskedet av en nära släkting..."-Ja just ja, jag och X gifte oss igår"

Ja men va kul, jättekul att inte få det beskedet innan!


Jag kan tänka mej hur ni hånade min dotter, när ni satt där och läste ett SMS som hon skickat till dej...ett SMS som handlade om en sak mellan er...inte någon annan! Att dessutom visa upp det för personer som du vet att jag och min dotter inte har någon bra relation med...personer som inte har någonting med händelsen att göra. Men du ville väl få medhåll och sympati...så ni kunde få ännu mera vatten på eran kvarn och få mej och min dotter att framstå som två riktiga loosers...


Nåja, jag går vidare i mitt liv...som sagt...energitjuvar klara jag mej utan!

 
 
Ingen bild

Dersta

14 september 2011 19:06

Man väljer väl själv hur man vill leva sitt liv och hur man handskas med de problem man stöter på, det är ju det som formar en. Att lägga energi på att trycka ner andra är enligt min erfarenhet bara ett sätt att rikta blickarna från sig själv för att man är rädd att bli sedd för vem man verkligen är.

Kanske är det inte så bra som man vill att det ska framstå, så därför måste man påminna sig själv om det genom att berätta för andra att de är sämre?

Men vad finns det för vinning med det? Att trycka ner andra? Det visar ju bara att vem av er som är starkast egentligen, och vem egentligen mår bäst av er två.

Fast det är ju bara mina åsikter...

 
Ingen bild

Catti Uusimäki

14 september 2011 19:29

Blir så ledsen för din skull. Du är en så härlig person. Jag är glad att jag lärt känna dig. Fortsätt att försöka skita i dessa elaka människor de är inte värd dig. Det är ju personer som beter sig på detta sätt som själv har problem. Kram

 
Sandra Wingqvist

Sandra Wingqvist

14 september 2011 19:30

Bra skrivet Ulle! Man ska inte hänga skit på sina axlar...bara att borsta bort det. Människor som beter sig som de du skriver om i ditt inlägg är inte värda dina tankar eller energi...Även om det ibland är svårt...så ignorera och ta vara på din styrka och din familj, lägg energin där ist. Stå upp för den du är...för du är bra som du är.
Styrke kram till dig// Sandra W

http://Sandra

 
Emma

Emma

15 september 2011 20:26

Sandra skriver i sin kommentar ovan, att du är bra som du är.. Det stämmer inte! Du är bäst, det finns ingen som dig! =D Det finns några individer som påminner om dig, ditt sätt helt enkelt! Men ingen kommer upp i samma nivå som du! För mig kommer du alltid att vara en person jag ser upp till!!
Blev lite tårögd när mamma sa att du va på utställningen i Järbo! Saknar dig!!! Som fan! =))
//Emma

http://www.ixias.hemsida24.se

 
Ingen bild

Erik

4 mars 2013 19:28

Så sant att man inte väljer väldigt många saker i sitt liv. Exempelvis hur min mamma inte kan förstå att jag inte valt att vara bisexuell, utan att det är något man föds som, enligt min åsikt. något som jag fick höra väldigt mycket av igår och som sårade mig väldigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle W - 25 oktober 2012 16:58


Sov Gott våran allra vackraste GP JumJums Hilda      Lite ironiskt är det allt att hon dör den 25 oktober. Samma datum för 3 år sen fick jag min sista kull med marsvin...det börjar kännas mer och mer att mitt liv med marsvinen börjar ta slut. ...

Av Ulle W - 28 september 2012 19:59


Såg en liten annons i morgontidningen, där dom sökte tama smådjur till en långfilmsinspelning här i Falun. Jag nappade ju direkt och messade till numret som angavs, och skrev att jag hade två supertama marsvin att erbjuda. Fick ett svar att dom ville...

Av Ulle W - 24 september 2012 19:36


Har fyndat rejält idag. Vi tog en tur till Sågmyra för lite shopping. Blev 3 linnen och dessa snyggingar till mej.   299:- på Scorett        ...

Av Ulle W - 23 september 2012 16:38

Innehållsrik helg! Fredag...konkursutförsäljning på Expert. Vi grävde långt ner i våra plånböcker och fyndade en del...fast kön innan dom öppnade var lång, och kön ut för att betala var oxå lång. Sammanlagt 3 timmar tog det från det att jag ställde...

Av Ulle W - 20 september 2012 10:33

Nu tänker jag ta upp ett ämne, som gett mej lite funderingar. Det här med vaccinationer av barn.   Min äldsta dotter Johanna har nyss fyllt 16 år. Hon har endast fått sprutorna som skyddar mot polio och stelkramp. Och dom fick hon som liten. Den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards