Mitt liv

Alla inlägg den 20 december 2011

Av Ulle W - 20 december 2011 19:56

Oj, vad jag har fuskat med bloggandet...men har bara inte haft någon inspiration att skriva nåt...men jag kan väl ta ett inlägg om mina små pälsbeklädda familjemedlemmar.


Vi har varit på utställning igen. Hade egentligen bestämt mej att mina 3 tanter skulle få pensioneras från utställningsvärlden...men så en dag när jag släppte ut dom på golvet så kände jag att alla 3 var i topptrim! Så jag anmälde dom till Svealands utställning i Västerås. 2 veckor av förberedelser satte igång, och det innebär ett evigt filande och smörjade av tassar och klor. Dagen innan är det bad, och då har jag ju alltid varit otroligt noga med vad jag badar mina marsvin i, för att få allra bästa kvalité på pälsen.

Jag använder ett hundschampoo som är avsett för långhåriga "silkiga" raser och ett balsam som oxå är avsett för mjuka hundpälsar. Dyrt som satan men värt varenda krona!


Jag och Jennie tillbringade en mycket trevlig dag i Badelunda, tillsammans med alla mina goa marsvinsvänner. Och mina förberedelser gav utdelning...Hilda blev BISpet 4, Calvinna blev BISpet 5 och Jumjum fick hederspris för dagens bästa kropp...tyvärr upptäckte domaren lite lite nossvamp, annars hade nog hon oxå fått en rosett =)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards