Mitt liv

Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Ulle W - 12 oktober 2008 14:39

Efter en massa funderingar fram och tillbaka, vägt fördelar mot nackdelar osv osv så har vi tagit beslutet att sälja vårat hus och flytta till lägenhet.

Pga detta är nu så gott som alla mina djur till salu...de som får flytta med är pettar, dutchar och pensionärerna....

Av Ulle W - 12 oktober 2008 08:57

Denna söndagsmorgon vaknar vi svenskar upp med en molande fundering..vi har lärt oss ett nytt ord, nämligen flygskär!

Hur många av oss visste vad ett sådant var, igår eftermiddag när vi intog våran lördagsmiddag tillsammans med familjen? Dock några timmar senare, när vi alla med spänning följt stjärnorna på isen, hade detta nya ord etsat sej fast i vårat ordförråd.

Frågan är nu när vi ska använda detta nya ord?

Kan man slänga in det typ, när man tycker nån är lite knasig?

-"Hörru ditt nedrans flygskär, ta och dra nåt gammalt över dej!"


eller om man är rastlös på jobbet...

-"Nej, jag tror jag går ut och tar ett flygskär en stund"


eller när nåt är estetiskt vackert...

-"Oh! så vackert, nästan som ett perfekt utfört flygskär"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards