Mitt liv

Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Ulle W - 29 oktober 2008 21:36

Jaha, så har då första snön fallit över Dalarna, om än en mycket blöt variant. Var över till grannstaden Borlänge och hämtade en våningssäng hos min kära vän J. Och medans vi lastade in denna så föll stora blöta flingor på oss...inte kul. Lite tidigt tycker jag.

Har ju semester hela veckan eftersom det är höstlov för barnen, men vad hittar man på när vädret är som det är?

Igår var vi allafall på bibblan en stund.

Vet ni, jag fick höra att det är rätt så ovanligt att föräldrar idag läser för sina barn? Jag tycker det är både skrämmande och framför allt himla tragiskt. Jag har alltid läst för mina barn, så gott som varje kväll blir det en godnattsaga. Och det finns ju så himla många bra barnböcker idag! Böcker som även jag som vuxen kan skratta åt. Jag vet inte, jag är ingen pedagog, men jag är fullständigt inne på linjen att barn utvecklar sin fantasi genom böcker? Jag tror inte det spelar någon roll vad det är för sorts böcker man läser för sina barn, bara man läser. Allt från "Bajsboken" till Astrids böcker.


Över till djuren...trimmar som en galning. 4 anmälda har reducerats till 3. Lilla juniorhonan Fates Warning får stanna hemma..har alltför mycket babypäls kvar...så jag spar henne till utställningen i Västerås i stället (så får jag en anledning att åka dit oxå)

Klämde lite på de dräktiga dutchhonorna igår...Evelina är tyvärr inte dräktig, så där blir inga dutchbärande goldenungar =((((

Däremot är Jonna smälltjock! Så där kommer det förhoppningsvis en drös med fina dutchbäbisar om 2 veckor (starten på JumJums nya era)


Det känna fruktansvärt tufft det här måste jag säga, lördagen i Kallhäll kommer blir hemsk när jag ska lämna ifrån mej nästan alla djur till sina nya ägare, djur som jag egentligen aldrig någonsin tänkt sälja! Så snälla, alla mina goa och underbara marsvinsvänner, jag kommer säkerligen behöva massor av tröstande och varma kramar...och en och annan näsduk för att torka mina tårar.

Jag har med noga omsorg valt nya hem till mina marsvin...så jag vet att samtliga kommer få det himla bra...men ändå...det kommer bli så tomt!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards