Mitt liv

Alla inlägg under november 2008

Av Ulle W - 19 november 2008 17:27

Jag tänder ett ljus för lilla Baby P, som så brutalt misshandlades till döds av sina föräldrar. Hoppad du har det mycket bättre där du är nu, och att dina föräldrar må brinna i helvetet. Puss på dej lilla vän....

Av Ulle W - 18 november 2008 14:54

När jag kom hem från jobbet hade just Sommarnattens Jonna fött sin kull. 3 stora och knubbiga bäbisar tvättades ihärdigt av mamma och teddytanten Grey Scales Kyrkråtta.

2 honor och en hane blev det, hanen och ena honan är helt galet feltecknade men ack så söta ändå! Ena honan är mkt fint tecknad, sånär på ett vitt öra samt en för lång stopp på ena bakbenet. Det jag blev mest glad över är typen på alla tre, hade väntat mej såna där typiska nonselfnosar...Färgerna ser oxå mkt trevliga ut.... Så det blev ju en rätt lyckad första dutchkull ändå ;)



Av Ulle W - 14 november 2008 16:10

Så var ännu en arbetsvecka till ända, visserligen med lite spridda arbetsdagar...

I kväll är vi på jobbet hembjudna till H, så snart ska jag hoppa in i duschen och göra mej fin =) Har tom köpt mej en ny klänning! 


Av Ulle W - 12 november 2008 08:23

Hemma med två snoriga och hostiga barn idag. Och ute är det snö...och kylskåpet är rätt tomt....men annars är allt bra =)

Av Ulle W - 10 november 2008 17:56

Har hållt på näst in till hela dan med att försöka få den där förbannade routern att fungera...eller ja, den fungerar super, och internet finns på den ena datorn, men att få internet att fungera på laptopen verkar vara totalt omöjligt. Så när jag svurit klart efter några timmar gav jag upp, nån mer tekniskt lagd får ta över uppdragen senare...nåt routergeni får gärna höra av sej för back up!


Har städat alla 2 burarna, gosat lite med pälsbollarna och gett dom en grönsakskompott av morötter, blomkål och broccoli. Jonna har öppnat sej lite mer, så jag tippar fortfarande på ungar på fredag =) 4 st tror jag det blir.


Nu ska jag spela lite Spore, var ett tag sen nu, så det är dags för att skapa nåt nytt vidunder!

Av Ulle W - 10 november 2008 17:02

Åsså tar vi lite String Emil...var ett tag sen nu ;)

Av Ulle W - 8 november 2008 17:24

Jisses vilken dimma det är här i Falun/Grycksbo! Vi kom just hem från stan och man ser inte många meter framför bilen....nästan som att köra runt i en sån där skräckfilm, man bara väntar sej att det ska komma ut nån slemmig zombie eller nåt annat blodigt från dimman.


Förövrigt har det mesta av dagen ägnats åt städning. Mannen har plockat ihop de sista tomma burskåpen. Plastlådorna ska återanvändas och bli burar i Js nya marsvinsrum.

Klämde lite på Jonnas stora mage, som sagt 70 dygn nästa söndag, och hon är till min förvåning rätt så öppen! Även bakre fogen har börja öppnat sej lite lite, så jag tippar på att hon kommer föda på dygn 67-68. Har ingen koll på ifall dutcharna brukar föda lite tidigare, har för mej att det var så med dalmisarna jag hade förut. De feta goldenblafforna går gärna över istället och föder inte sällan på dygn 71-72.


I morgon blir det 2 årskalas för lillprinsen =)

Av Ulle W - 7 november 2008 21:59

Ännu en vecka till ända, jag har hållt mej frisk och inga sjuka barn, så en hel arbetsvecka blev det. Tänk vad man uppskattar det här med fredagar när man arbetar! Det är verkligen nåt speciellt, när man vet att en skön ledighetshelg väntar. Fast här stundar 2 års kalas för Daniel på söndag, kombinerat med firandet av Fars Dag...himla praktiskt måste jag säga.

Jag och maken har haft en stund för oss själva på em/kvällen. Farmor och farfar kom hit och var barnvakt en stund, och vi flängde runt på stan i jakt efter presenter till 2 åringen. Blev en polisbil som tutar nåt alldeles förskräckligt, en gosig mjuk grå katt och ett Nicke Nyfikenflygplan. Sen unnade vi oss en god middag på grekiska resturangen Tzatziki. Så nu stinker vi vitlök! Men himla gott var det =)


Djuren då, jo, jag kan inte få nog av hur skönt jag tycker det är med att bara ha 13 st att utfodra. Det är så kul att kunna kosta på djuren lite mer exklusiva grönsaker, typ färsk broccoli, bladpersilja osv osv, till dom varje dag. Dom har lärt sej snabbt att det numera vankas lite godare än de tråkiga morötterna och vitkålen som serverades förut, så nu står dom i givakt och vädrar i luften varje gång jag kommer in i marsvinsrummet. Och hur skönt är det inte att ha bara 2 vattenflaskor att skura, istället för som förut 14 st.


Dutchhonan Sommarnattens Jonna sväller bara mer och mer. Hon är 70 dygn nästa söndag, och det ska som sagt bli hur spännande som helst!

Funderar lite över hur jag ska göra med namnen på ungarna. Har ju döpt varje kull i bokstavsordning och jag är nu inne på bokstaven H för 4e gången. Eftersom hela våran familj och marsvinen genomgår en fullständig förändring är jag lite sugen på att även göra en totalförändring vad det gäller namngivningen. Tror jag i och med denna kullen kommer döpa efter något tema i stället. Ska fundera lite och bestämma mej när väl kullen är född =)


Nu önskar jag min kära marsvinsvän J med sambo lycka till med flytten till nya huset. Hoppas marsvinsrummet snabbt blir klart så du åter kan njuta av dina underbara teddysar igen. Dina 3 tanter kommer lämna ett stort tomrum efter sej här kan jag säga!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards