Mitt liv

Alla inlägg under november 2008

Av Ulle W - 6 november 2008 21:20

Äntligen har jag hittat till slutet. Känns som en fantastisk stor lättnad...nu kan jag slappna av och börja njuta av livet ;)


http://www.slutet.se/

Av Ulle W - 4 november 2008 18:17

Dax för ett litet blogginlägg igen...blir nog lite si och så med det för närvarande känns det som. Vi är inne i en sån där jättejobbig period med Johanna...så det mesta av min energi läggs på henne just nu.


Men, vet ni vad jag gjorde igår? Jo, jag gosade med ALLA mina 13 marsvin...på en och samma dag och inom loppet av en halvtimme. Jag kan inte minnas när jag hade tid över för det sist? Men å andra sidan, skulle jag haft tid över för det när jag hade sådär jättemånga marsvin, så skulle det nog ta en hel dag skulle jag tro. Men hur som helst så kändes det himla mysigt...och lyxigt! Det är så skönt att ha bara 2 vattenflaskor att fylla varje dag, en korg med hö räcker i flera dagar och vilken skillnad på grönsakskontot!

Nu väntar jag med spänning på min första dutchkull. Jonna är beräknad till nästa söndag och hon har börjat öppna sej lite grann. Ska bli jättespännande och se vad det blir av den kullen.

Minns när jag började med dalmatinerna, och alla hade sagt åt mej hur svårt, ja näst intill omöjligt, det var att få fram en utställningsbar dalmatiner. Och så föds i första kullen Aerosmith, som ställdes en del med 88p som mest, och sen min Easy Rider, som sen blev champion, i kull nr 2 och jag fattade inte alls vad folk menade med att det skulle vara svårt???

Men efter dom fina killarna så föddes det bara 2 till utställningsbara (av ca 30 ungar) så nog stämde det var folk sa.

Få se om jag nu har lika tur med dutcharna? Man kan ju alltid önska ;)


I morgon bitti mellan 7.30 - 8.30 kan man lyssna på P4  Radio Dalarna då min pappa ska medverka. Dom har ett program som kallas för frukostgästen, där dom bjuder in en person som verkar intressant. Ska bli himla spännande att höra vad pappa har att berätta för intressant då?

Av Ulle W - 1 november 2008 19:00

Hemkommen från en trevlig utställning i Kallhäll. Alltid lika trevligt att träffa alla goa marsvinsvänner.


Ställde bara två djur idag, selfhonan JumJums Kaprifolia, PE golden, fick 88p och blev slagen av JumJums Fraganzia som fick sitt sista cert och är numera champion, grattis Emma =)

Sen var det Rospiggens Chill Out, satin Pe golden, han fick 89p Cert och blev BIR. I finalen visades han av sin nya ägare, Vickan, och då blev han BIS 6!!


Sen kom det jobbiga, att lämna ifrån mej alla djuren till sina nya ägare. Jobbigast var det att lämna Glimma, då kom många tårar...


Men jag önskar alla ägare lycka till med era nya JumJumsdjur =)


Men väl hemma igen kan jag säga att det faktiskt var rätt skönt att ha bara 13 djur att mata....

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards