Mitt liv

Direktlänk till inlägg 25 december 2008

Året 2008

Av Ulle W - 25 december 2008 18:44

År 2008 börjar lida mot sitt slut, och det är väl dax att summera det hela...

Om jag fick välja skulle jag nog vilja radera hela det här året, om det gick! Hur jag än försöker så kan jag inte minnas något bra som hänt???

Jo, kanske några tillfällen som glimmade till finns det nog om jag gräver riktigt långt ner i säcken.


Vi började året med att importera ett gäng fina goldensavelsdjur från Danmark. Men det var inte bara djuren som kom hem till mej, utan även ringorm. Efter veckor, ja månader av sanering (började i mars) och ca 8000 i veterinärkostnader och mediciner, så blev äntligen djuren friskförklarade i juni (eller när det nu var) Även jag fick det och det var nästan svårare att bli av med det på mej, än på djuren.

Har även förlorat en del fina championhonor i samband med dräktighet...

Utställningsmässigt finns det inte något direkt att skryta om...skulle vara den sista utställningen jag var på då, när Ella blev BISPet 2 och min uppfödargrupp blev 3a...men annars har jag inte ställt ut så värst mycket, just pga ringormen.


Sen har vi helvetessommaren, då jag förlorade en nära anhörig i cancer. Sorgearbetet pågår fortfarande och saknaden är enorm!


Sen fortsätter vi med min äldsta dotter som började må himla dåligt, och ville ta sitt liv, skolan funkade inte osv osv...många många samtal på BUP blev det, och de pågår fortfarande.


Nej fy fan, 2008 vill jag bara radera....nu hoppas jag innerligt att 2009 bara har gott att tillföra! Till att börja med får jag hem 3 st fina avelshonor, golden dutch, i början av januari, 2 är champions. Sen har min marsvinsvän J, lovat att han kan ta med djur hem åt mej när han åker över till England i slutet av januari. Så jag håller för fullt på att jaga dutchuppfödare. Behöver en avelshane och ev nån till hona. Sen ska här göras finfina goldendutchar! Jag saknar mina goldens emellanåt, men jag har penionärsdamerna Grace och Melina kvar, som jag kan pussa på när saknaden blir för stor. Men jag gillar bara mer och mer dessa dutchar, en himla trevlig variant måste jag säga!

Sen hoppas jag även innerligt att min dotter får tillbaka sin livsglädje igen. Det gör så ont i min själ, när jag ser att hon mår dåligt...

 
 
Catti

Catti

25 december 2008 19:49

Hoppas verkligen att 2009 blir ett bättre år för dig på alla sätt.
Och att dotter finner sin ro och glädje. Det gör så ont så ont i själen när ens barn inte mår bra.Och man känner sig så maktlös. Kram till både dig och dotter.

http://nybackens.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

26 december 2008 00:07

Håller en tumme för att 2009 blir ett bättre år för dej och de dina.
Kram och God Fortsättning.

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mobbe

30 december 2008 09:51

Har den äran på födelsedagen och Gott nytt år.Hoppas att allt ordnar sig till det bättre.
Kram A.M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle W - 25 oktober 2012 16:58


Sov Gott våran allra vackraste GP JumJums Hilda      Lite ironiskt är det allt att hon dör den 25 oktober. Samma datum för 3 år sen fick jag min sista kull med marsvin...det börjar kännas mer och mer att mitt liv med marsvinen börjar ta slut. ...

Av Ulle W - 28 september 2012 19:59


Såg en liten annons i morgontidningen, där dom sökte tama smådjur till en långfilmsinspelning här i Falun. Jag nappade ju direkt och messade till numret som angavs, och skrev att jag hade två supertama marsvin att erbjuda. Fick ett svar att dom ville...

Av Ulle W - 24 september 2012 19:36


Har fyndat rejält idag. Vi tog en tur till Sågmyra för lite shopping. Blev 3 linnen och dessa snyggingar till mej.   299:- på Scorett        ...

Av Ulle W - 23 september 2012 16:38

Innehållsrik helg! Fredag...konkursutförsäljning på Expert. Vi grävde långt ner i våra plånböcker och fyndade en del...fast kön innan dom öppnade var lång, och kön ut för att betala var oxå lång. Sammanlagt 3 timmar tog det från det att jag ställde...

Av Ulle W - 20 september 2012 10:33

Nu tänker jag ta upp ett ämne, som gett mej lite funderingar. Det här med vaccinationer av barn.   Min äldsta dotter Johanna har nyss fyllt 16 år. Hon har endast fått sprutorna som skyddar mot polio och stelkramp. Och dom fick hon som liten. Den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards