Mitt liv

Alla inlägg den 20 september 2009

Av Ulle W - 20 september 2009 18:53

Idag tog jag med mej familjen på en marsvinsutflykt till min uppfödarkollega J. Syftet med resan var att hämta hem min tingade alpacahona, Malaxis Brumma. Hon har gått med en peruanhane ett tag och är nu dräktig. Så här kommer smått om 4-5 veckor. Ska bli så roligt med bäbisar igen, sista kullen som föddes hos JumJums var i november förra året.

Brumma sattes i samma bur som dom andra tre tjejerna och inget gruff eller tjafs där inte...När så kullen är född, och att allt går bra kommer Brumma att sättas med Filip. Tror att den kombon kommer bli attan så bra, dom kompleterar varandra perfekt! Brumma är PE golden Roan, ev även beige eller lilac, det visar sej när kullen kommer. Pappan till kullen är cream/white peruan, men jag håller så klart tummarna att det bara blir alpacor ;)

Bild på Brumma här under...jo just ja, lite lustig är det allt, hon är född på min födelsedag =)


  



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards