Mitt liv

Alla inlägg den 26 september 2009

Av Ulle W - 26 september 2009 19:26

Här kommer en liten rapport från alla mina 2 marsvinsburar =)


Bur nr 1

Där bor killarna Filip och Blitz. Filip börjar bli lite väl dryg på gammelfarbror Blitz, dom smågruffar och hackar tänder lite väl mycket, så jag måste inom en snar framtid investera i en större bur åt dom. Lösningen är ev att bygga en golvbur åt tjejerna, så får dom flytta över till deras stora bur istället...får fundera lite. Men jag försöker ha dom ute så mycket som möjligt, men dom här killarna helt sjukt duktiga på att både kissa och framförallt bajsa precis överallt!! Filip är helt underbar i sin päls just nu, den är helt jämn runt om och når precis ned till golvet...så han ser ut som en jätteperuk när han trippar omkring på golvet.


Bur nr 2

Där bor tjejerna Ella (som bestämmer) Hilda, Semlan och nykomlingen Brumma. När Brumma sattes in till dom så gick det över förväntningarna bra! Inget gruff och jagande. Däremot gjorde Brumma dundermisstaget att försöka äta kraftfoder samtidigt som Ella...och resultatet av det blev en tofs i kinden mindre för Brumma...så nu vet hon att det är Ella som är drottningen i den buren. Brumma är ju dräktig och jag har klämt lite försiktigt på henne alldeles nyss. Känner bara en unge, möjligtvis 2...det är ju lite spännande när den här kullen kommer, uppfödaren J hade inte så jättekoll på när hon blev dräktig, men jag skulle tippa på att hon är 6 veckor gången. Håll tummarna att det blir en eller två finfina alpacahonor =) Bara för det så blir det säkert 2 st peruanhanar med extra rosetter *S*

Ja just ja, härom dagen när jag städade flickornas bur, och satte ut alla på golvet i vardagsrummet, så kutade de övriga 3 i full fart runt runt och undersökte det mesta...alla utom Brumma. Hon satt där så stilla där jag satte ner henne...kom ju på att hon är ju fd utställningsmarsvin och dresserad till att så fort man är utanför buren ska man sitta still! Hoppas hon glömmer det där med utställningar snart, och kan roa sej lika mycket som sina burkompisar när hon är ute på golvet =)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards