Mitt liv

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Kaptenen har talat....

Av Ulle W - 28 december 2011 20:16


Håll hårt i din gode vän, där ute finns det gott om ormar

Gå med dom som vill dej väl, även om dina fickor är tomma

Glöm dom som vill sänka dej, sudda bort bad minded tjommar

Ju mer dom spottar på dej, desto snabbare kommer jag blomma


Suddasuddasuddasudda bort dom

Nertryckare finns alldeles för gott om

Suddasuddasuddasudda bort dom

Som hugger dej i ryggen när du vänder dej om

Vi ser dom redan från start, ögonen säger en helt annan sak

Och det visar sej snart att det rötnaste hjärta har ett helt annat skal

Vi suddar bort alla tungvrickare

Dom blir mätta på att andra blir hungrigare

Dom vill se oss som en byggsten i deras del av systemet

Så vi rör oss flummigare

Men gropen som dom gräver kommer dom själv falla i

Men när dom slåss för att skydda sin hierarki

För vad tror dom växer upp när så mycket hat gror?

Tänk i andra banor, jag ber dej!


Håll hårt i din gode vän, där ute finns gott om ormar

Gå med dom som vill dej väl, även om dina fickor är tomma

Glöm dom som vill sänka dej, sudda bort bad minded tjommar

Ju mer dom spottar på mej, desto snabbare kommer jag att blomma


Ställ in ditt sikte på nåt positivt

För något ryggbitande har vi inte tid

Jo, jag ser dom men väljer att bara se förbi

Kan inte låta dom stjäla min energi

Nej, om nån vill hålla ner mej och se mej vissna

Så använd deras hat som en gnista

För vi växer upp med ljuset, kommer från det dunkla

Det är klart dom vill se vår skuta sjunka

Jag ser dom inte på min radar

Så det spelar ingen roll hur många troll dom hatar

Jag ser bara aldrig tillbaka

Nej, nån guldgrävarvän kommer jag aldrig att sakna

Nej, en god vän går först

Dom finns vid min sida när sommar blir höst

Skin över dom, låt dom växa!

Har inget hat i mitt bröst!


Håll hårt i din gode vän, där ute finns gott om ormar

Gå med dom som vill dej väl, även om dina fickor är tomma

Glöm dom som vill sänka dej, sudda bort bad minded tjommar.....


Kapten Röd - Ju Mer Dom Spottar



 
 
Ingen bild

Bettan

28 december 2011 23:10

Kan hålla med dig till viss del,Men varför så negativ,va positiv istället ska du se att allt ordnar sig till det bättre.jag tror att det finns hur många som helst som älskar dig,bara du låter dom göra det.Kram

 
Ingen bild

Ulle

29 december 2011 09:38

Bettan, det är inte lätt att se positivt på saker när jag nekas pengar från viktiga instanser...inte kul att ha 700:- på kontot och försöka få det att räcka i en månad...blir mycket havregrynsgröt för mej, och det är tur att skolan börjar snart så ungarna får mat där...Och ja, jag har människor omkring mej som älskar mej...tyvärr lika fattiga som mej, men ger mej i stället kärlek =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle W - 25 oktober 2012 16:58


Sov Gott våran allra vackraste GP JumJums Hilda      Lite ironiskt är det allt att hon dör den 25 oktober. Samma datum för 3 år sen fick jag min sista kull med marsvin...det börjar kännas mer och mer att mitt liv med marsvinen börjar ta slut. ...

Av Ulle W - 28 september 2012 19:59


Såg en liten annons i morgontidningen, där dom sökte tama smådjur till en långfilmsinspelning här i Falun. Jag nappade ju direkt och messade till numret som angavs, och skrev att jag hade två supertama marsvin att erbjuda. Fick ett svar att dom ville...

Av Ulle W - 24 september 2012 19:36


Har fyndat rejält idag. Vi tog en tur till Sågmyra för lite shopping. Blev 3 linnen och dessa snyggingar till mej.   299:- på Scorett        ...

Av Ulle W - 23 september 2012 16:38

Innehållsrik helg! Fredag...konkursutförsäljning på Expert. Vi grävde långt ner i våra plånböcker och fyndade en del...fast kön innan dom öppnade var lång, och kön ut för att betala var oxå lång. Sammanlagt 3 timmar tog det från det att jag ställde...

Av Ulle W - 20 september 2012 10:33

Nu tänker jag ta upp ett ämne, som gett mej lite funderingar. Det här med vaccinationer av barn.   Min äldsta dotter Johanna har nyss fyllt 16 år. Hon har endast fått sprutorna som skyddar mot polio och stelkramp. Och dom fick hon som liten. Den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards