Mitt liv

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Ulle W - 11 mars 2011 20:47

Jag blir galen på dessa marsvinsdamer!!! Det är banne mej mycket lättare att hålla ordning på ett gäng marsvinskillar. Honor är så jäkla bitchiga och vägrar ge sej.

Först hämtade vi hem Kiwi, Bönan och Jumjum, före jul. Bland dom var det Jumjum som bestämde, trots att hon är yngst. Sen tillkom lilla Isolde, som snabbt sattes på plats av alla 3 damer. Det är först nu som hon får vara med i flocken på riktigt. Däremot har Bönan en väldigt aptit på långhårspäls, så hon har friserat både Jumjum och nu Isolde...suck...


Sen i söndags hämtade jag hem Hilda och Brumma (som bott här förut) och Calvinna. Alla 7 sattes på köksgolvet och det verkade fungera förvånandsvärt bra! På kvällen sattes dom så in i samma bur...det funkade väl i typ en dag, sen blev typ alla 7 skitstöddiga och jagade varandra runt så spånet yrde!

Då särade jag dom och de 3 nykomlingarna fick flytta in en separat 140 gallerbur...lugnt i några dar till Hilda får för sej att spöa skiten ur stackars Brumma!!

Så idag blev det omflytt igen, Brumma fick flytta in i stora buren i stället, och hon och Isolde har funnit varandra...

Så nu hoppas jag det är lugnt och fridfullt ett tag.


Ska fota nykomlingarna i morgon tänkte jag och uppdatera min hemsida =)

Har anmält till Brändåsen föresten, Jumjum, Kiwi, Bönan, Hilda och Isolde, alla i Petclass.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards