Mitt liv

Alla inlägg den 7 augusti 2008

Av Ulle W - 7 augusti 2008 20:18

Åh vad jag är glad! Har fått en liten bäbis idag, och inte vilken bäbis som helst!!I våras fick jag förvalta de två sista goldens från Mumindalens. Det var med sorg i hjärtat H lämnade över dom, men jag lovade henne dyrt att förvalta hennes vackra djur med största vördnad. Det var en DEG hona, Mumindalens Meygan, på 5 månader och så SCh Mumindalens Melina, PEG. (Meygan är dotter till Melina).Melina är lite till åren, fyller 4 i höst, men jag och H tänkte att kanske hon skulle klara en kull till iallafall, då hon var i utmärkt kondition. Båda honorna sattes med min championhane, PEG crestade Jaguar. Meygan visade rätt snart att hon var dräktig, men Melina verkade gå tom. Har klämt och känt på henne, men inte känt något foster.Meygan fick ju sin kull för två veckor sen, förövrigt en toppenkull med en DEGhona och två PEGhanar, alla näst intill perfekta.I kväll när jag skulle natta djuren ser jag en liten goldenbäbis i ett av husen i uteburen. Min hjärna gick varm....men sjutton har fått den här bäbisen nu då? Det är ju inte dax än på några veckor för någon av de dräktiga???? Bara att vända på alla goldentanter och till min stora glädje ser jag att det är Melina som "är den skyldige" Inte konstigt att jag missat hennes dräktighet, när det bara var en unge!Vänder försiktigt på ungen och konstaterar. ...EN HONA!!!! Vilken lyckträff =) Så nu kan Melina gå i pension med flaggan i topp, och jag har fullgjort mitt uppdrag med att förvalta Mumindalensarvet =)

Den lilla honan blev snabbt döpt till Electric Eyes...ännu en toppenlåt med Judas Priest ;)

Av Ulle W - 7 augusti 2008 17:24

Jag är något så infernaliskt trött! Tror att alla spänningar och oroligheter äntligen släppt, och kroppen börjar slappna av igen. Men det känns som om jag skulle kunna sova i flera dagar.....

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards