Mitt liv

Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Ulle W - 22 augusti 2009 20:44

Det är rätt så otroligt vad vi svenskar klagar och besvärar oss över dagligen, sk I-landsproblem.

Tex, när det bara finns 500 lappar i uttagsautomaten, när man står och kollar in i garderoben och säger att "-fan, jag har inget att ta på mej", eller när man svär för att plasten som sitter runt gurkan är så svår att få av, eller när det inte finns nåt intressant att titta på på tv, eller man svär över att det regnar ute, eller man undrar vad man ska laga till middag, eller man ska ta sej ett glas vatten och man blir irriterad över att vattnet aldrig blir tillräckligt kallt...

Men så kom jag att tänka på det här med vardagssysslorna, flera som är nödvändigt ont men ack så nödvändiga. Jag försökte komma på vad för syssla jag tycker är absolut tråkigast? Kom fram till att det är i regionen diskmaskinen...formligen HATAR att både plocka i men framförallt plocka ur och ställa in i skåpet....såååååååååååå tråkigt så klockorna stannar!

På andra plats kommer nog hänga tvätt...när ska det finnas en tvättmaskin som först tvättar, sen torkar tvätten och sen sorterat all tvätt i varje familjemedlems hög?? Jag lovar, när den maskinen kommer ut på marknaden kommer jag offra hela min månadslön för att få ha en i mitt badrum!!

Tredje plats då? svårt måste jag säga, kan vara dammsugning, men kom på att det tycker jag faktiskt är rätt "kul". För det blir ett fint resultat och man känner sej nöjd efteråt...nej, på tredje plats kommer nog att bädda sängen...det ser himla fint och trevligt ut när sängen är bäddad och överkast och kuddar ligger på plats...men jag bryr mej faktiskt inte så mycket när den är obäddad heller...så mycket enklare när man ska gå å lägga sej på kvällen...

Av Ulle W - 22 augusti 2009 11:28

Lånade dotterns fina kamera häromdagen, och passade på att fota djuren när solen sken. Blev hyffsat bra bilder tycker jag, mycket kvar att lära om alla funktioner på kameran!


Först ut har vi JumJums Farbror Blitz, som fyllde 6 år förra veckan. Blitz är en riktigt gatukorsning, med alla möjliga raser i sej. Han föddes i våran allra första kull!


Våran andra hane är alpacan Happy Days Filip Havtorn.

Blitz ock Filip delar bur och är himla bra polare, aldrig något bråk eller gnabb där inte!



Sen har vi tjejerna, först ut är det JumJums Ella, och hon är Jennies alldeles egna petkelisgris. Ella är född snäll och tam tror jag! Hennes pappa är Farbror Blitz föresten och Ellas mamma är en champion chokladdalmatiner hona som tyvärr dog alldeles för tidigt...




Vidare har vi golden dutchen JumJums Hilda, hon är född i våran sista kull, som kom i höstas. Hilda är min petgris som jag ställer ut med framgång =)



Sist och även minst och yngst i gänget i honburen har vi lilla virvelmonstret Semlan. Henne hittade jag ju i djuraffären tidigare i somras och mitt hjärta smälte!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards