Mitt liv

Alla inlägg den 15 augusti 2007

Av Ulle W - 15 augusti 2007 21:46

Fortfarande ingen katt...nu börjar jag på allvar blir riktigt orolig! Vad kan ha hänt???


Klämde lite på Davinia, som jag aldrig trodde skulle bli dräktig...hon har gått med Jalle sen i slutet av maj...å nu äntligen kände jag små bäbisar där inne!!!! Skulle tippa på att dom är 5-6 veckor =)

Av Ulle W - 15 augusti 2007 21:24

Eller hur man nu ska uttrycka det hela.

Idag har jag städat burar, och i samband med det så har jag tagit mej en rejäl titt på samtliga av mina 41 djur.

Jag ställer dom på en utställningsplatta och kollar in helhetsintrycket. Sen kikar jag på färgen, sen ögon och öron.

Jag kan efter denna genomgång konstatera att jag äger en hel hög med

_mycket_ fina djur!

I morgon fyller JumJums Blitz 4 år. Han föddes i den allra första kullen hos mej. På den tiden så kunde jag bara drömma och suckta (oj, stavas det så?) efter dessa vackra rastypiska marsvin. Idag kan jag konstatera att jag faktiskt äger en hel drös!!

Men, det har inte varit en lätt väg att komma dit. Men ack så rolig och lärorik.

Jag har gått på MASSOR av nitar och blivit lurat och jag vet inte vad.

Men med tiden så lär man sej av sina misstag.

När jag bestämde mej att satsa på goldens tex, så var jag så pass "lärd" att jag visste vad jag var ute efter och jag ställde stora krav på vad jag ville köpa och inte.

Jag har haft turen och fått köpa mkt fina och välstammade goldens djur, framför allt från Notre Dames, Mumindalens samt Verkavikens, och det är jag mycket tacksam för!

Alla dessa har lagt grunden till de djur jag idag kan visa med viss framgång på utställningar idag!

Men som sagt, det har varit en lång och slingrig väg, men äntligen börjar jag komma någon vart. Jag kan idag se på en unge, som fortfarande är blöt efter födseln, om den kommer att "bli nåt" eller inte. Hittills har mina första kritiska blickar givit resultat =)


Nu väntar jag bara på att mina vackra djur även ska plocka placeringar på BISbordet...men det kommer, det är jag säker på!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards