Mitt liv

Alla inlägg den 2 september 2008

Av Ulle W - 2 september 2008 10:58

Börjar med att tacka för alla uppmuntrande mail jag fått av mina underbara marsvinsvänner.

Kan förklara lite närmare om mitt beslut, det är inget som hänt, bara det att jag är så innerligt trött på allt vad föreningsliv heter just nu! Det är så tråkigt att det nästan alltid är eldsjälarna i varje förening som tröttnar och försvinner. Vad beror det på? Jo, en stor anledning är att det är så evinnerligt tråkigt att göra en massa ideellt arbete och aldrig aldrig få någon credit tillbaka...bara en massa gnäll, gnäll och åter gnäll. Det spelar ta mej fan inte någon roll vad man gör, alltid är det nån som ska klaga på en det ena en det andra!


Nåja, detta är varför jag tar paus från marsvinsvärlden för en liten stund. Men ni kommer träffa mej i Valbo på lördag, har djur som ska levereras samt en massa material som ska lämnas över. Vet inte om jag orkar ställa ut nåt av mina anmälda djur, beror på min "dagsform"


Är hemma med jordens dunderförkyldning, både jag och Jennie hostar och snörvlar. Fast då är det trevligt att ha sin nya laptop och ligga i sängen och surfa =)

Är inte riktigt kompis med den ännu, tycker det är himla svårt att skriva då tangentbordet är så mycket mindre än på den stationära...men med lite träning så går nog det här gallant.


Djuren då. Utedjuren går fortfarande ute och trivs utmärkt med det. Har börjat bli lite kyligare på nätterna, så dom får ett rejält lass med hö varje kväll att gosa in sej i.

Väntar på satinhonan Rospiggens Killawara som är helt öppen. Skulle tro att ungarna kommer närmsta dygnet. Efter henne är smälltjocka Jabba Dabba Doo som står på tur.

Har ett jättegäng med superfina hanar fortfarande till salu. Det tar emot att behöva lämna dom till djuraffären, men är nog så illa tvungen sen när utedjuren ska flytta in igen.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards