Mitt liv

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Ulle W - 4 december 2010 18:07

Dag 4 utmaning var "Detta har jag ätit idag"


Brunch

*1 hårdkokt ägg

*2 fullkornsmackor med sallad, skinka och gurka

*1 glas apelsinjuice


Middag

*1 st hemmagjord hamburgare med dressing, sallad, lök, ketchup och bröd. Och strips till det.


Kväll

*1 chokladkaka med nötter och lite glögg

Av Ulle W - 4 december 2010 17:46

Idag har vi haft en lugn och skön lördag, jag och ungarna. Jag har avslutat projektet med röjning av lägenheten, nämligen rensat bland alla deras böcker. Ända sedan Johanna var liten har jag läst, läst och läst för alla mina barn. Tycker det är en mysig stund på kvällen, eller en i soffan på em. Och det finns ju en uppsjö av bra barnböcker. Men många böcker är gamla och lite svårt språk för barnen. Och en del böcker som dom växt ifrån. Få se om jag hittar nåt lämpligt ställe att skänka dom till, funderar på att ringa barnavdelningen på Lasarettet. Vill ju att dom ska komma till nytta.


Jennie och Daniel var ute en stund i nysnön, och Jennie testade sina skidor. Men dom har nog stått lite för länge och behöver ny valla, för det var som klister under dom och hon kom inte en meter!


I torsdags var jag, Johanna och pappa på företagsmässa i gamla Scaniahallarna. Det var massor av olika företag från Falun/Borlänge som visade upp sej. Vi fastnade vid en monter där dom gav massage (var väl pappa som var mest intresserad av vad dom sysslade med)

Det dom gjorde var en behandling med BARS. Och det kan beskrivas så här...(citerar rakt av från deras infoblad)


"Det finns 32 st punkter (bars) i huvudet som lagrar alla tankar och känslor, attityder, beslut och värderingar som vi har eller har haft om någonting. Det  kan till exempep handla om kropp, hälsa, pengar, sexualitet, kreativitet, glädje och sorg. När dina bars berörs hjälper det dig att släppa de mönster som hindrar dig från att välja det som verkligen berikar ditt liv. Denna behandling kan jämföras med att rensa bort gamla filer från hårddisken på en dator och får större kapacitet och mer tillgång till sig själv.


Vad kan du få ut av en bars-behandling?

*Bättre sömn

*Mer stresstålig

*Bättre relationer

*Mer tålamod

*Mer tillgång till dig själv och dina resurser

*Bättre minne

*Bättre inlärning

*Bättre koncentration


Barn och ungdomar med diagnosen ADHD eller liknande, har efter bars-behandling visat stor förändring.

Bars är en internationellt beprövad metod sedan 20 år tillbaka."


Båda jag och min pappa var rungande överens om att det här skulle Johanna prova på! Och hon är villig att testa...frågan är bara vad det kostar och hur många behandlingar hon behöver för att det ska ge resultat. Jag återkommer med rapport =)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards