Mitt liv

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Ulle W - 22 december 2010 17:15

Idag har vi haft rung -25 grader hela dan, så det blev bara en snabbis ute för mej för ett ärende till affären. Annars har vi haft en soft och skön dag. Mormor har varit här en stund och lämnat klappar till barnen.

Daniel ligger just nu i soffan och sover med feber...


Våra marsvinsflickor är så härliga! Hur snälla och tama som helst, så jag ångrar inte en sekund att vi tog hand om dom.

Missekatterna har lugnat ner sej lite, vad gäller nyfikenheten av pälsbollarna. Dom har väl insett att marsvinen är lite för stora för att kunna ta död på och käka upp.

Har vägt alla tre damerna, och jag blev lite förvånad över att dom vägde så mycket som dom gjorde! Jag är ju bortskämd med mina goldensblafftanter som vägde en bra bit över 1300gr utan att vara feta...där behövde man verkligen inte utfodra med foder för att öka vikten ocm man säger så!

Dom här damerna nu då väger runt 900 gr alla tre, helt ok vikt men jag skulle vilja ha lite mer massa på dom, då kommer dom bli farliga på petbordet! Testade med kligröt, tog väl emots sådär kan jag säga, men testar igen ikväll....annars är grönkål en favvis just nu. Dessutom får dom fri tillgång av hel havre och C-vitaminpellets. Och hö så klart.


Min allergi har hållit sej i schack än så länge. Men har inte spån i buren utan använder samma strö som till katternas låda, sånt där pappersströ ToaLätt. Sen köpte jag svindyrt hö på djuraffären, men som inte dammar ett dugg...så det kanske funkar nu då, håll tummarna kära marsvinsvänner!

Skulle väldigt gärna vilja ha en till hona, (platsen finns i den stora buren för en till) ett långhår som jag kan ställa i klippt. Lite sugen på en lunka, men ett lockigt långhår igen skulle oxå va kul. Får väl botanisera lite i Till Salu lådorna i Kallhäll ;)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards