Mitt liv

Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Ulle W - 4 mars 2010 20:12

Har varit med barnen ute hos morfar hela eftermiddagen. Åkt fyrhjuling och grillat korv. Men det är helt sjukt så mycekt snö det är överallt! På våran uteplats har vi nästan 60 cm...snö snö överallt. Men nästa vecka lovar dom plusgrader, så då kanske det sätter igång att smälta allt det här. Men vart ska allt smältvatten ta vägen? Blir nog en blöt och kladdig vår skulle jag tro...bäst att ladda upp med nya galonisar till ungarna så dom kan vara ute på dagis/skola. Så mycket enklare att spola av galonkläder än att behöva tvätta overaller/täckbrallor vareviga dag.


Själv känner jag mej inte så kry. Har ont i halsen och så där på gränsen till feber. Men jag har en penicillinkur kvar sen förra gången jag hade halsfluss, så jag har stoppat i mej första pillren idag. Har ingen lust att bli lika sjuk som jag var då i somras, när jag fick åka ambulans till sjukhuset för halsen var så svullen att jag inte kunde andas ordentligt!


Nästa vecka får jag lite annat att tänka på, för på lördagen har vi utställning med marsvinen i Kungsgården. Och det är ju jag som håller i allt fixande med sekretariatet så det blir en del jobb med det. Skönt att få något annat att tänka på. Känns lite konstigt att åka på utställning och inte ha något djur att ställa ut! Hade tänkt anmäla Filip, men hans kära burkamrat Blitz har tuggat i sej hela hans lugg...så just nu ser han inte ut som en alpaca utan mer som en texel hihi...


Tänkte även försöka gå tillbaka till jobbet på måndag, få se hur det går.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards