Mitt liv

Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Kärlek

Av Ulle W - 19 juli 2011 21:04

Känner att jag måste få skriva av mej lite ord och känslor jag har inom mej.


Ibland känner jag mej som en riktig bitch, som bara tänker på mej själv och ignorerar alla de jag har omkring mej...alla nära och kära. Men just nu mår jag riktigt riktigt dåligt! Mest fysiskt...är inne på 3 veckan nu med den här förbannade hostan, och har dessutom fått en infektion där nere, som jag fått antibiotika för hos farbror doktorn idag.


Men allt detta må dåligt i kroppen, får mej även att må dåligt i själen. Jag är näst intill dödens trött och har absolut ingen ork för någonting. Vårat hem är ett hem i förfall. Dammråttorna växer sej gigantiska i hörnen, tvättberget växer snart ut från badrummet...och mina stackars djur får bara den allra nödvändigaste omsorg som dom behöver...dvs vatten, hö och gräs. Jag får så dåligt samvete för dom pockar verkligen på min uppmärksamhet så fort dom ser mej...men jag orkar bara inte!


Och jag vill inte ha det så här, vill inte må så här....det är inte JAG! Och då får jag lite panik...och ett himla dåligt samvete för allt...och mår ännu sämre...


Men, jag vill ändå dela med mej av min kärlek till några människor som finns i mitt liv...finns där hur sur och grinig jag än är...


Skulle väl vara läge att börja med barnen, men dom är ju självskrivna. Dom är helt underbara när dom märker att mamma mår dåligt. Dom är förvånandsvärt "självgående" och fixar och trixar med det mesta, utan att behöva min hjälp hela tiden...utan jag får en chans att vila.


Nästa person är min fd man Micke. Vi har nu varit skilda i 1 1/2 år, och bor några minuter från varandra. Vi har idag en mycket nära kompisrelation och han ställer alltid upp för mej när jag ber honom...som idag när jag inte orkade åka ner och hämta min medicin...då fixade han det! Han är en toppenpappa till våra barn och en av mina allra bästa vän! Få förunnat att kunna ha en sådan relation till sin exmake ;)


Sist min nuvarande Micke (jag gjorde det enkelt för mej och skaffade en ny partner med samma namn)

Du är mitt livs kärlek, min soulmate. Jag älskar dej mer och mer för varje dag som går, undrar så om det finns något stopp för hur mycket man kan älska/vara kär i en människa???

Vi har snart varit tillsammans i 3 månader och det känns som ett helt liv. Vi saknar varandra redan innan vi skils åt...

Micke, du är mitt liv, min livsglädje!!


Tack för att ni finns i mitt liv, och står ut med min sura min....


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle W - 25 oktober 2012 16:58


Sov Gott våran allra vackraste GP JumJums Hilda      Lite ironiskt är det allt att hon dör den 25 oktober. Samma datum för 3 år sen fick jag min sista kull med marsvin...det börjar kännas mer och mer att mitt liv med marsvinen börjar ta slut. ...

Av Ulle W - 28 september 2012 19:59


Såg en liten annons i morgontidningen, där dom sökte tama smådjur till en långfilmsinspelning här i Falun. Jag nappade ju direkt och messade till numret som angavs, och skrev att jag hade två supertama marsvin att erbjuda. Fick ett svar att dom ville...

Av Ulle W - 24 september 2012 19:36


Har fyndat rejält idag. Vi tog en tur till Sågmyra för lite shopping. Blev 3 linnen och dessa snyggingar till mej.   299:- på Scorett        ...

Av Ulle W - 23 september 2012 16:38

Innehållsrik helg! Fredag...konkursutförsäljning på Expert. Vi grävde långt ner i våra plånböcker och fyndade en del...fast kön innan dom öppnade var lång, och kön ut för att betala var oxå lång. Sammanlagt 3 timmar tog det från det att jag ställde...

Av Ulle W - 20 september 2012 10:33

Nu tänker jag ta upp ett ämne, som gett mej lite funderingar. Det här med vaccinationer av barn.   Min äldsta dotter Johanna har nyss fyllt 16 år. Hon har endast fått sprutorna som skyddar mot polio och stelkramp. Och dom fick hon som liten. Den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards