Mitt liv

Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av Ulle W - 5 oktober 2007 17:43

Dax att blogga lite igen då, har varit lite inaktiv den senaste tiden och inte haft så mycket att tillföra omvärlden.

Nåja, var med dottern och red en sväng igår igen, hon är så duktig...ja, både dottern och ponnyn ;)


Trimmar marsvin som en galning, lite trist nu när man inte kan sitta ute. Ljuset i marsvinsrummet är inte lika bra som solljuset ute...

Har dock bestämt att en får stanna hemma, chokladen Kodiak har ju gått med damer ett tag och är lite lite för tunn...så jag sparar honom till ett senare tillfälle.

Annars händer det inte så mycket hos pälsbollarna. Några ser ut att vara dräktiga, några är fortfarande smärta och smidiga runt midjan.


Jo, vet ni? Ni som är födda ungefär samtidigt som mej, dvs slutet av -60talet...minns ni "Vilse i Pannkakan"? Eller, är det någon som egentligen glömt bort Staffan Westerberg? Nej, kunde väl just tänka mej det!

Jag har iallafall köpt Vilse i Pannkakan på DVD idag, men vågar banne mej inte sätta på den! Mannen totalvägrar att se, för han minns att han var skiträdd och såg bara ett eller två avsnitt. Jag tror jag var lite modigare och såg nog rätt så många avsnitt...hihi...eller så är det så att jag kanske var himla naiv på den tiden och blir skiträdd nu istället när jag kollar? Vi får se, återkommer med rapport =)


Jag spelade Backpacker 3 häromdagen..det går ju ut på att man ska resa jorden runt och arbeta och svara på massa frågor å sånt. Jag tog jobbet som florist och fick frågan "Vad kallas arten Hoya med ett annat namn?"

döhhhhhhh! Jag svarade rätt kan jag tillägga...hehe...Perfekt fråga för en som samlar på hoyor....eller porslinsblommor som var det rätta svaret ifall nån inte hängt med i mitt bloggande.


Vet du att en koala aldrig dricker vatten i hela sitt liv? Den får i sej tillräckligt med vätska från eukalyptusbladen som den lever på. Rätt så häftigt tycker jag!


Nu ska jag hälla upp en liten Baileys...skål och trevlig helg!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards