Mitt liv

Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Ulle W - 10 oktober 2007 19:05

Äldsta dottern har löss....fy fasiken vad äckligt det känns och det kliar överallt! Har luskammat mej själv och andra dottern...inga gnetter eller kryp än så länge. Mannen ville oxå bli luskammad...med jag tyckte inte det var någon idé, kan inte tänka mej att nån lus trivs i hans jättelånga 3mm hår ;P

Nåja, hade en skvätt Prioderm i medicinskåpet, så hon har sovit med det i håret och en toppluva utanpå. Säger att det kliar mindre idag...undrar just om det går att tvätta bort löss med Dermocan? Sånt schampoo som man tvättar bort marsvinslöss med? Nån som testat? Annars har jag en flaska med Frontline, med det blir nog lite för dyrt att spraya in hela hennes huvud med...


Annars har det varit 4-års kalas med hela släkten. Tårta, tårta och ännu mera tårta. Å massor av presenter till stora tjejen.


Har kommit av mej med trimningen av djuren nu i flera dagar, fasiken, jag som tyckte jag var ute i god tid. Blir att sitta hela helgen.

Fjäskade till det rejält åt pälsbollarna och köpte en säck Rabbit Royal åt dom. Gillar egentligen inte det fodret, innehåller alldeles för lite protein, utan mest en massa "gotta" och alldeles för dyrt! Men, det är uppskattat, så nån säck emellanåt kan jag kosta på dom.

Annars får dom en blandning av Hippo Breed hästpellets, hel havre och kornkross.  


Sen har jag unnat mej en alldeles egen sak, har köpt mej ett nytt täcke. Ett sånt där som "frasar" när man kryper ner under det. Så varmt och mysigt blev det =)


Å så har jag ont i halsen och är lite småsnuvig. Vill inte och har absolut inte tid att vara förkyld nu! Har köpt en stor påse med apelsiner som jag tänkte trycka i mej nu i kväll. Så kroppen får värsta c-vitaminchocken!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards