Mitt liv

Alla inlägg under november 2007

Av Ulle W - 25 november 2007 11:32

Gud i skruven! Vilka söta ungar det föddes igår då =)

Mamma Bonneville fick två stoooora flickor på 117 resp 119g. Den ena är en PE golden och har döpts till Ramblin Rose, den andra fick namnet Roseville, och hennes färg blir jag fortfarande inte klok på! Som sagt, endera är hon en superljus DE golden eller så är hon en jättemörk buff med mörka öron och tassar...men söt är hon ;)




Av Ulle W - 24 november 2007 22:01

Himla nöjd med dagen kan jag säga!

JumJums Glimma, rexjunior, 89p Cert och BIRjr

Dragons Chanelle, american crested brindle, 88p Cert och BIRjr

JumJums Kaprifolia, 88p CK

Kodiak of Funny Farm, 88p CK

JumJums Aston Martin, 88p Cert och BIR, numera champion =)


Precis när jag kom hem så hade Bonneville fött 2 stoooora flickor, båda selfar, en PE golden och en lite oidentiferbar färg, enderar en superljus DE golden, eller en mörk buff med sotade öron...men det lutar nog åt det första alternativet. Så attans synd, för hon är supertypad och har elefantöron!


Jag vill passa på att gratulera min kära marsvinväninnor till deras BIS 1 placeringar, Jenny med hennes teddy Dalkullans Equistador som vann juniorfinalen, och Ullis som vann stora finalen med chokladen Vänerlands Ysios...grattis grattis GRATTIS!!!

Och tack alla goa vänner för en glad och trevlig...dock rätt så frusen dag.

Men kroppen har nu tinats upp med en stor kopp varm glögg *mumma*

Av Ulle W - 23 november 2007 07:42

Vill bara tala om att idag släpps nya Guitar Hero! Tjoho vad här ska spelas i kväll =)

Av Ulle W - 22 november 2007 11:07

Ja, det är min fråga till er. Jag är supernyfiken på om detta "träningsredskap" verkligen fungerar?

Abtronic är en sån där manick som man fäster runt magen och som sen skickar ut små "stötar" så musklerna drar ihop sej.

Om det finns klara bevis för att det verkligen funkar så ska jag banne mej skicka efter en sån. Vore ju dösmidigt att jobba fram snygga magmuskler utan en massa vidriga situps =)


Men, jag kan tillägga att jag är mycket skeptisk till att den skulle fungera!

Av Ulle W - 20 november 2007 10:52

Alltså, det är helt sanslöst vilka hemska människor som går lösa i vårat samhälle idag!

http://www.dalarnastidningar.se/nyheter/avesta/article252967.ece


Jag lider verkligen med flickan, som på ett så brutalt och vidrigt sätt, förlorat sin älskade ponny. Jag hoppas innerligt att dom finner gärningsmannen....och karvar runt lite i dennes könsorgan för att sedan lämnas att förblöda....

Av Ulle W - 19 november 2007 21:14

Jag måste erkänna att jag har gjort jordens största tabbe i mitt avelsarbete!

Har ju två crestade championhonor som gick tillsammans med vackre selfhanen Alfa Romeo. Båda honorna är beräknade till typ nu, och deras magar har varit runda och goa. Igår så kände jag lite på dom för att se om dom öppnat sej nåt. Vet ni vad? Tror ni dom är dräktiga? Näpp!!!!! Helt tomma men runda och goa är dom.

Alfa Romeo har jag nyss exporterat till Finland....

Sen har vi rexflickan Villa Villerkulla....samma sak där, hon var beräknad till typ nu...har gått med Jalle i en evighet....Jalle har flyttat för några veckor sen...och Villa är tvär tom!


Faskien vad jag känner mej dum! Får ju fullständigt skylla mej själv, som bara "tagit för givet" att alla tre honorna varit dräktiga och inte klämt ordentligt på dom *fy fy fy fy*

Men den här tabben kommer jag ju aldrig mer att göra om igen, när jag ska sälja iväg någon hane.....

Av Ulle W - 19 november 2007 21:06

Har badat mina små rexjuniorer idag. Skulle gjort det redan i lördags, men jag har tydligen helt förträngt den uppgiften, men det slog mej plötsligt idag när jag läste Annies blogg, där hon skrivit om just badning av rexar.

Har även trimmat klart de andra 4 korthåren som ska med på lördag. Så nu känns det himla skönt, bara att "köra lite finlir" med deras pälsar fram till fredag, då det är deras tur för badning.


Har varit ute i hiskeligt god tid och bokat en stuga inför SM i Eskilstuna i juli. Blev en 4 bäddsstuga, där jag, Johanna, Jenny och Jennifer kan bo hela helgen =) Så nu vet du det, Jennifer, att du inte behöver oroa dej angående boende ;)

Av Ulle W - 18 november 2007 18:24

Medans jag var på styrelsemöte så passade Contessa på att föda. 5 st stoooora bäbisar blev det, tyvärr 2 döda honor.

De överlevande är två honor på 81 resp 86gr och en hane på 76gr.

Alla tre har djup och jämn chokladfärg, och inga veck. Ok typer, men jag är så himla bortskämd från goldenungarna som ser ut som man "kört nosen i väggen" på dom. Finast typ har nog hanen. Få se hur dom utvecklas, så alla tre stannar tillsvidare.

Kan nämna att pappa Kodiak är renavlad choklad, medans mamma Contessa har två chokladföräldrar som är dalmatineravlade.


Från vänster ser vi Qrusidulla, Qrusifer och Qruella...


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards