Mitt liv

Alla inlägg den 12 juli 2007

Av Ulle W - 12 juli 2007 21:15

Gaahhhh! Helt plötsligt dök det upp ett till minne...när jag tittar på bilden av mej själv här under *pekar nedåt* Trosorna var ju för sjutton i frotté!!!

Hur varmt var inte det då??

Av Ulle W - 12 juli 2007 21:07

Idag efter middagen fick jag ett sånt där tokryck och började röja i köket. Kom så fram till ena köksskåpet, där vi förvarar papper och annat krims krams. Hittade en del gamla foton, som jag fått av min pappa. Och kolla här, föreställer mej själv, sommaren 1976, dvs jag 9 år ung och söt. Alltså, kolla blicken! Jag vill så gärna sitta där i skuggan med min glass, efter en hel dag på stranden...men min pappa skulle minsann vara där med kameran!

Min mamma har dom där tallrikarna kvar fortfarande, och jag förknippar dom med glass eller med jordgubbar och grädde...på sommaren!

Fasiken vad mycket barndomsminnen man har egentligen! När man ser såna här bilder så dyker dom bara upp ur timma intet!

Har ni varit inne på GB glass hemsida föresten? Där hittar man ju glassar genom åren...samma där, massor av minnen dyker upp bara sådär!

Än en gång vet jag, att jag hade en otroligt bra barndom!

Av Ulle W - 12 juli 2007 21:00

Här blev det panik och lätt svettutbrytning igår eftermiddag! Mitt höförråd började sina och mannen ringde till min trogne höbonde, tillika mannens jobbarkompis. Döm om min förvåning...och stora bestörtning när han meddelar att han inte kunnat ta in nåt hö pga det dåliga vädret! Jag i min stora enfald trodde helt fullt och fast att ALLA bönder tagit in sitt hö runt midsommar, då när det var så attans fint väder. Men icke då! Så gott som INGEN hade fått in sitt hö än!

JAHA! Vad gör vi nu då? Jo, mannen ringde en annan jobbarkamrat, tillika bonde, som visserligen inte hade överflöd av höbalar men som kunde avvara 10 st. JIPPIE!

Så nu har jag hö så marsvinen klarar sej i några veckor iallafall. Sen ska det finnas av årets skörd, säkert svindyrt pga mycket har ruttnat sönder =(

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards