Mitt liv

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2007

men nu då!

Av Ulle W - 29 oktober 2007 17:30

Nu har jag försökt skriva inlägg flera ggr men när jag ska posta så funkar det inte...men såg nu att dom håller på att byta server =)


Nåja, börjar med helgens bravader.

Åkte ner till Ullis i fredags och vi hade en trevlig kväll med massor av marsvinsprat.

Tidigt tidigt styrde vi kosan ner mot utställningen i Rävlanda. En välorganiserad och mkt trevlig en blev det.

Ställde 4 djur och jag är nöjd med resultaten.

JumJums Kaprifolia var ensam i sin klass, men det var en hel drös med vackra selfjuniorer som hon fick slåss mot...så det blev inget cert denna gången.

Dragons Chanelle fick goda vitsord av domaren, men även där ursnygga crestar att tampas med.

JumJums Jabba Dabba Doo fick i allafall sitt sista cert och är numera Svensk Champion.

Rexkillen Rospiggens Tändsticka fick 89p cert och blev BIR-R.

Så jag är helnöjd med resultaten.

Nu är det några veckors uppehåll till nästa utställning i Julita i slutet av november.


Igår sålde jag lite marsvin, rexflickan Djingla flyttade till Hedemora och får där sällskap av en jämngammal teddyflicka.

Även Ludde flyttade till en trevlig barnfamilj i Gustafs. Äntligen får Ludde den uppmärksamhet han behöver, massor av kel och gos av gulliga barn =)


Snart dax för vackar rexdamen Dora att föda, är rätt så öppen och jättestor! Tippar på att dom kommer till helgen.

 
 
Kajsa

Kajsa

29 oktober 2007 22:32

Håller tummarna för att det kommer fiiina bebbar från "min" Dora.

http://hemmahos.bloggagratis.se

 
Jennifer

Jennifer

31 oktober 2007 17:00

Grattis Ulle Bulle!!!! ;) Nu ser vi fram emot Julita utställningen! ;)

http://www.kizbaz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle W - 25 oktober 2012 16:58


Sov Gott våran allra vackraste GP JumJums Hilda      Lite ironiskt är det allt att hon dör den 25 oktober. Samma datum för 3 år sen fick jag min sista kull med marsvin...det börjar kännas mer och mer att mitt liv med marsvinen börjar ta slut. ...

Av Ulle W - 28 september 2012 19:59


Såg en liten annons i morgontidningen, där dom sökte tama smådjur till en långfilmsinspelning här i Falun. Jag nappade ju direkt och messade till numret som angavs, och skrev att jag hade två supertama marsvin att erbjuda. Fick ett svar att dom ville...

Av Ulle W - 24 september 2012 19:36


Har fyndat rejält idag. Vi tog en tur till Sågmyra för lite shopping. Blev 3 linnen och dessa snyggingar till mej.   299:- på Scorett        ...

Av Ulle W - 23 september 2012 16:38

Innehållsrik helg! Fredag...konkursutförsäljning på Expert. Vi grävde långt ner i våra plånböcker och fyndade en del...fast kön innan dom öppnade var lång, och kön ut för att betala var oxå lång. Sammanlagt 3 timmar tog det från det att jag ställde...

Av Ulle W - 20 september 2012 10:33

Nu tänker jag ta upp ett ämne, som gett mej lite funderingar. Det här med vaccinationer av barn.   Min äldsta dotter Johanna har nyss fyllt 16 år. Hon har endast fått sprutorna som skyddar mot polio och stelkramp. Och dom fick hon som liten. Den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards