Mitt liv

Alla inlägg den 16 december 2007

Av Ulle W - 16 december 2007 18:18

Ja, så känner jag mej just nu. Jag har sådan lust att "späka" mej själv som straff. Funderar på att gå ut naken och rulla mej i snön, och sen be nån spola iskallt vatten på mej så jag verkligen får lida...


Jag har mördat mina marsvin. Jag känner mej så elak och grym. Mina stackars djur i stora flockburen lider av akut C-vitaminbrist! Har läst och läst på nätet hela fm och överallt där jag läst om just skörbjugg så stämmer symptomerna fullständigt in på mina djur.

I den stora buren har jag helt enkelt varit för snål med grönsaker. Det är bara dom som varit ranghögast som fått äta, kan jag tro.


Idag har här varit "operation akuträddning". Har gett dom massor av vitkål, röd paprika, broccoli och C-vitaminpellets. Askorbinsyra + vatten i munnen samt askorbinsyra i vattenflaskorna. Så nu har samtliga fått jordens C-vitaminchock!


Det jag står mej mest frågande till är hur veterinären inte kunde lista ut detta! Är rätt så skrämmande tycker jag, och ännu ett bevis för att det är så svårt att få rätt hjälp med just marsvin =(


Tyvärr gick inte Gretas (High Hats Something Gallant) liv att rädda, hon somnade in i min famn här på em. Nästa att försöka rädda är Dora. Har gjort vad jag kunnat för henne nu, så det är bara att hålla tummarna att C-vitaminen "börja verka" inom kort.

Det som är lite positivt är att ingen har diareé idag.


Jag tar detta som en lärdom, kommer aldrig ALDRIG mer att "slarva" med att ge tillräckligt med grönsaker, för att försöka dra ner på kostnaderna.

Jag kommer däremot i fortsättningen alltid att ge Carrierpellets istället för den hästpellets jag gett hittills, samt även ge askorbinsyra i vattnet. Iallafall i stora flockburen...


Jag skäms som en hund ska ni veta!!! Jag känner mej som en riktig djurplågare.....


Jag tackar mina goa och underbara marsvinvänner för alla råd och förslag. Ni är guld värda som orkar bry er och peppa mej att fortsätta...löv ya all!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards