Mitt liv

Alla inlägg den 27 december 2007

Av Ulle W - 27 december 2007 21:47

http://www.smallarupproret.se/


Allt för att stoppa allt "okynnes" smällande så här inför nyår, och andra storhelger med för den delen!

Av Ulle W - 27 december 2007 14:43

Känner att det blir mycket att skriva idag, har ju inte bloggat nåt på flera dagar!


Julen börjar vi med. Blev en lugn och mysig julafton, lagom med mat och lagom med julklappar och lagom med allting tycker jag.

På Juldagen var jag och mellantjejen på bio och såg Bee Movie. Så himla rolig, se den om du har möjlighet. Både jag och Jennie skrattade gott nästan hela filmen.

Annandagen blev det en sväng ner på rean, hittade två tröjor på KappAhl, och Jennie spenderade sina julklappspengar i leksaksaffären, blev två st Bratzdockor. Äldsta dottern hade fått presentkort på HM, som snabbt spenderades dom oxå.

Annandagsmiddagen bestod av spagetti och köttfärssås, så attans ljuvligt gott efter all julmat!


Djuren fortsätter vi med. Allt är frid och fröjd, ingen mer som är sjuk. Har funderat fram och tillbaka och gått igenom mitt kvarvarande avelsmaterial bland mina goldens. I en bur sitter en championsatinhane som jag inte vill avla på för att jag är livrädd för OD. Men, är inte det synd på en så pass fin hane? Han är över 1 år nu och visar inga som helst tecken på att ha ont.

Jag har kontaktat en uppfödare i Danmark och anmält mitt intresse att få köpa några goldenhonor, dels en satin och en crestad. Jag vill verkligen försöka bygga upp en frisk goldensatinlinje igen. Att försöka börja om från början med garanterat friska djur!

Så DET blir mitt stora mål för 2008.

Mitt mål för det här året som varit, som jag satte upp vid samma tid förra året, var att försöka få fram en self golden champion (jag fick en) och en crestad golden champion (jag fick 4)...fick dessutom en nonself och en satinchampion...så dom målen uppnåddes med råge kan man säga!


Hur som helst, alla djuren som ska med till Sollentuna nästa vecka är så gott som färdigtrimmade.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards