Mitt liv

Alla inlägg den 17 december 2007

Av Ulle W - 17 december 2007 19:17

Så var denna omgång av burstädning avklarad. Det var himla kul att se alla ungarna i stora (olycksdrabbade) buren fara runt i jordens race så spånet yrde, med tillhörande popcornskutt så klart. Dom fick till och med med sej några honor i racet, dock utan tillhörande skutt. Så jag tror det tråkiga vänt där.


Jag tackar än en gång alla mina goa vänner för peppning. Även om detta nu inte varit felet som mina djur lidit av. Det KAN vara en tarmbakterie, det KAN vara ett virus, det kan vara nåt helt annat. Jag åker ju runt en del på utställningar så det är mycket möjligt att det är nåt dom dragit hem.

Men, det verkar iallafall som om det vänt. Kändes på något sätt idag när jag städade att jag kastade ut det gamla tråkiga, för att kavla upp ärmarna och börja om på nytt! Jag får vara tacksam att jag inte förlorat hela stallet!

Kvar finns några riktiga godbitar, som jag är så glad över.


Har summerat lite över året som gått, nu när utställningarna är slut och ingen mer kull väntas förens efter nyår.


På avelsfronten har det väl bara varit trist....

Det har här fötts exakt 100 ungar, men av dom har bara 50 st överlevt. Dock har det fötts fler honor än hanar, 62 honor och 38 hanar.

Har förlorat 9 st honor i toxicos samt 2 honor som dött av annan orsak.


På utställningsfronten däremot har det varit mkt lyckosamt!

Har ställt ut 16 st djur vid 12 st utställningar.

32 Cert

9 CK

BIRjr x 8

BIRjr-R x 2

BIR x 8

BIR-R x 8

BIS 3 x 1

Totalt har djuren skramlat ihop 1540p åt mej =)

Av Ulle W - 17 december 2007 09:23

Allra vackraste Dora gick tyvärr inte att rädda...


MEN! Döm om min förvåning att övriga idag ser avsevärt piggare ut. Ingen har längre diareé utan det var bara "vanliga" pluttar i buren *jippie*


Och det fanns faktiskt lite lite grönsaker kvar i buren i morse, nästan så det såg ut som om tanterna satt och rapade lite smått *hihi*

Så nu vet jag hur mycket det faktiskt går åt till dom!

Dom är 8 vuxna honor och 10 ungar som bor där. Till dom gav jag igår, 4 st röda paprikor, 5 st broccoli"träd" samt nästan ett helt stort vitkålshuvud.

I kraftfoderväg så hade dom glatt slukat i sej Carrierpelletsen. Så nu attan har dom fått i sej C-vitamin så det blir över!


Det är märkligt att det skiljer sej så mycket vad det gäller priser på frukt och grönt runt om i landet. Nere i Skåne tex är grönkålen himla billig just nu. Det billigaste jag hittade i går när jag var på jakt var grönkål för 17:-/kg! Den billigaste vitkålen kostar 4:-/kg och för ett kg morötter får jag ge runt 8:-

Så det är ett evigt jagande på billiga grönsaker här i Dalarna, tack för att Lidl finns, där är det oftast billigare över lag.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards