Mitt liv

Alla inlägg under juli 2007

Av Ulle W - 22 juli 2007 19:46

Hela helgen har präglats av motorcyklar. Igår åkte vi den årliga motorcykelkortegen genom stan, jag, mannen med Johanna bakpå samt pappa med sambo bakpå...vi samt några till. Totalt hade dom räknat till 379 hojar! Några färre än vad det var förra året då det var nästan 500.

Kul var det, folk hade gått man ur huse med stolar och fikakorgar och bänkat sej efter våran väg genom staden =)


Idag så förbarmade sej farmor och farfar över barnen, så jag och mannen tog en sväng på ett par timmar. Stannade för den obligatoriska fikan vid Torsångs café.

Det går bättre och bättre med körningen, känner mej mycket säkrare i kurvorna och det går utmärkt att hålla jämn fart hela tiden =)


Nu ska vi ta en kvällspromenad och plocka maskrosor till pälsbollarna.

Av Ulle W - 20 juli 2007 21:39

I em/kväll var det för en gångs skulle himla skönt väder. Alla djuren har varit ute, honorna i stora hagen och hanarna i småburarna. Mycket uppskattat, mindre uppskattat när de skulle fångas in!

Men, under tiden de var ute så passade jag på att städa alla burar. Snacka om rekordsnabbt det gick när alla burarna var tomma. 55 minuter tog det att tömma alla och sen fylla med spån och hö =) I vanliga fall tar det ungefär 2 timmar, när man ska flytta alla från en bur till en annan osv...

Hade tänkt ta hälften i dag och hälften i morgon...så nu fick jag tid över till att trimma lite i morgon fm istället =)


I morgon föresten, då blir det namnsdagstårta för äldsta dottern Johanna. Sen ska vi åka mckortege! En årlig tradition här i Falun. Förra året var det 480 motorcyklar som deltog, få se om det blir ännu fler iår?


Av Ulle W - 19 juli 2007 17:07




Mina vackra liljor blommar för fullt! Har lyckats föreviga dom idag, innan  äckliga sniglar käckat upp alla =(

Åsså en bild på en prunkande blomlåda på verandan.


Av Ulle W - 18 juli 2007 19:56

Jag blir galen! Svenskarna måste då vara jordens mest bittra och irriterade folkslag! Att det ska klagas och kritiseras hela tiden! Finns det ingen som är nöjd med livet som det är???

Jag bor ju en mil utanför Falun. Vägen mellan Falun och Grycksbo har under flera år varit under all kritik och man har svurit många ramsor otaliga gånger över alla gupp och jävulskap som det funnits i vägen. Under de snart 4 åren vi bott här har inte gjorts mycket åt vägen, vilket flera än vi beklagat oss över. MEN så äntligen, nu håller dom på för fullt att göra vägen superfin, helt ny asfalt hela sträckan! Som en dröm att köra på, de sträckor som är klara.

Men tror ni folk är nöjda! I helvete heller! Nu klagas det till förbannelse att det är långa köer pga av att det vissa sträckor står flaggvakter och släpper bara på trafiken i ett körfält. I dag i tidningen stod det att läsa att en bilist tom varit på väg att köra på en flaggvakt, och skrikigt elaka saker!

Asså, MY GOD!

När ska ni vara nöjda då, undrar jag???? Å den stackars flaggvakten då? Det är väl för bövelen inte hennes fel att hon måste stå där och utföra jordens mest pisstråkiga arbetsuppgift, i ur och skur och säkert få uselt betalt!


Nej, svenska folket...dax att tänka om. Tänk om alla bittra och sura människor skulle ta och omvandla all den energin dom lägger ner på att irritera och göra livet surt för andra. Lägg om energin på nåt nyttigt i stället!

Jag själv kan gladeligen erkänna att jag irriterar mej på massor av saker...men jag tror att jag håller mej till saker som är befogat...faktiskt ;)

Av Ulle W - 17 juli 2007 14:32

Här över Grycksbo har det dragit fram jordens oväder på dan. Vad gör man då, när man inte kan ha datorn eller tv på? Jo, man tar hjälp av ungarna och städar hela huset! Flickorna var så duktiga och röjde i hallen, bland alla skor och allt annat som av nån konstig anledning alltid hamnar där? Om man inte hittar det man letar efter, kolla i hallen. 

Väntar på att nån dag hitta ett förvirrat marsvin i nån sko, som ungarna "glömt" att sätta tillbaka i buren ;)

Själv har jag skurat tvättmaskinen. Låt höra, ni med egen tvättmaskin, hur ofta skurar ni ur tvättmedelsfacket? Själv erkänner jag att det inte blir allt för ofta...vilket märks! Fy va äckligt det blir efter ett tag, med äckligt geggigt tvättmedel och sköljmedel *bläk*

Men nu är maskinen som ny igen...nästan. Och huset luktar gott av skurmedel =) Liljekonvaljdoft blev det denna gången.

Av Ulle W - 16 juli 2007 20:47

Hittade den här bilden i min dator, lite taskig kvalitet pga att den är inscannad.

Den föreställer mej och islandshästen Reykir, för massor av år sen. Det går undan utav bara helskotta här på bilden, men kul var det!

Av Ulle W - 16 juli 2007 20:42

Åh vad Jennie älskar sin Ella! Och Ella verkar tycka mycket om Jennie oxå, för det är bara när hon sitter i hennes knä som hon är still!

Av Ulle W - 16 juli 2007 20:41

Stroganoff med ris är himla gott när man får käka själv!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards