Mitt liv

Alla inlägg under juli 2007

Av Ulle W - 4 juli 2007 16:17

Så gott som hela dagen har det vräkt ner regn här i Grycksbo. Jag har tillbringat tiden framför datorn och spelat Sims 2 "Året Runt". Var ett tag sen så jag hade nästan glömt bort vilken familj jag spelade sist! Nu väntar jag på att mamman i familjen ska bli biten av en varg och förvandlas till varulv..har ingen aning om vad som händer då men jag är supernyfiken!

Ja, ni som spelar Sims hänger nog med, ni andra ser ut som fågelholkar kan jag tänka ;)

Min Hoya wayetti har nu 4 st stora blommande klasar, så otroligt vackra med den här mörka vinröda nyansen. Precis samma färg som jag ville ha på mina liljor i min brudbukett, men floristen var tydligen färgblind och tyckte mörkrosa var samma färg *besviken* Men vad gör man? Inte lätt att få fram nya blommor och binda en ny bukett sisådär 2 timmar innan vigseln. Men jag blev fru Wretfors och buketten var rätt fin ändå....fast den skar sej liiiiite i färgen emot mannens mörkt vinröda väst och kravatt =(

Måste se om jag inte har nån fin bild av oss! Eller har jag kanske redan lagt in nån sån för länge sen *fundilerar*


Nu ska här snart avnjutas en namnsdagstårta, maräng med grädde och krossad dajm...mums filibabba! Passar väl på att gratulera min marsvinskompis Ullis/Vänerlands oxå ifall du läser ;)


I morgon kommer gänget hem från England, där dom varit på marsvinshopping. En annan marsvinskompis (jag har en hel hög) Lena, har köpt american crested så jag måste ta en tur upp till henne i Rättvik och kika!


Av Ulle W - 3 juli 2007 15:54

Kolla vad stor jag är! Snart 8 månader =)

Av Ulle W - 3 juli 2007 15:53

Helt plötsligt så är hela min Hoya wayetti helt översållad med blommor! Och det finns massor av knoppar kvar =)


Av Ulle W - 2 juli 2007 20:11

Ja, detta med marsvinsuppfödning är verkligen som ett spel på lotto...man vet aldrig när man drar högvinsten eller gör en brakförlust.

I den senaste kullen, efter championhonan Rose Red, kom det en underbart söt liten hane som jag tänkte spara. Han är supertypad för att vara en hane, stoooora vackra ögon och öron. Idag när jag kikade på honom upptäckte jag till min stora bedrövelse att han har pälsriktningsfel på ryggen! Alltså en liten virvel som gör att pälsen växer åt fel håll. Inget som djuret lider av, men det är diskvalificerande vid rasutställning och man ska således inte avla med ett sånt djur...så där förvandlades drömmen från en ny champion till en gullig pettkille *dubbelsuckar*

Det föddes 2 till hanar i den här kullen, men dom var inte alls lika typade som den här....

Av Ulle W - 2 juli 2007 20:06

Äntligen så blev det väder så jag har släppt ut alla marsvin på gräsmattan! Eller, ja, dom kutar ju inte precis runt hej vilt, utan hanarna med sina fruar går i varsinna burar och alla andra honor går i jätteburen bakom huset. Jag passade på att städa alla burar när det var tomt inne, så nu får dom komma in i burar med rent spån och massor av nytt hö!

Alltid lika "roligt" när honorna i stora buren ska fångas in igen. Buren är ju rätt så stor och det finns massor av små hålor som dom grävt, lämpliga att gömma sej så man inte syns. Jag måste alltid räkna noga hur många som fångas in och hur många som är kvar. Vill ju inte gärna att nån ska bli lämnad kvar!

Efter en sån här utevistelse brukar dom somna rätt så gott, dom äter lite hö sen slocknar dom utslagna i varsitt hörn...


Av Ulle W - 2 juli 2007 09:22

Så här hittade jag Daniel för en stund sen...funkar ju tydligen bra att sova så här oxå =)


Av Ulle W - 1 juli 2007 21:35

Nu är jag sur som ättika! Fy tusan vilka sura och bittra människor det finns här på jorden!!

Jag bor ju i villa, och ovanför oss är det en tom tomt som ägs av kommunen. Där brukar jag, och har gjort så sedan vi flyttade hit, plockat gräs och maskrosor till mina djur...så gott som dagligen går jag där med min hink. Alldeles bredvid den här tomten har det nu flyttat in en familj. Det började med för nån månad sej att dom började såga ner MASSOR av träd, inte bara på sin egen tomt utan oxå på den här "ödetomten". Men inte vilka träd som helst, utan dom sågade ner alla friska träd och lämnade kvar allt sly och annat tjafs. Kanske okunnighet, vad vet jag. Allt ris som dom inte ville ha kvar ligger nu en stor hög på den här ödetomten, och man kan ju undra vem som kommer forsla bort detta??


Men, idag nu då, så var jag som vanligt på min gräsjakt. Jag ser i ögonvrån att mannen i familjen står på verandan och iaktar mej. Rätt som det är så utbrister ha, högt och tydligt...

-"Du kan väl iallafall fråga om lov innan du plockar blommor på nån annans tomt!"

Jag såg mej omkring ifall det var nån annan där men jag var ensam, frågade en gång till vad han menade och han upprepade samma sak igen, nu om ännu stöddigare.

Jag blev först helt stum men gav honom svar på tal.

 -"För det första plockar jag inte blommor utan ogräs till mina djur, för det andra är det kommunens tomt och så vitt jag vet behöver man inte tillstånd för att plocka ogräs där!"

Mannen, eller killen måste jag säga för han är yngre än mej, fnös lite och blev tyst. Sen öppnade han käften igen och sa nu ÄNNU mer stöddigt..

 -"Du får gärna plocka ogräs i mina rabatter om du vill!"

-"Ja, eller hur!" Gav jag honom till svar.....



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards