Mitt liv

Alla inlägg under augusti 2007

Av Ulle W - 5 augusti 2007 20:24

Kvällen igår blev mycket lyckad! Våra gäster tyckte mat och dryck var god, de sista tappra gästerna gick hem vid två och vi som värdpar slocknade rätt snabbt kan jag säga!

I dag var det inte så jättekul att kliva upp och ta hand om städningen, ölburkar, papperstallrikar, plastglas lite överallt i trädgården! Fick ihop en och halv sopsäck med burkar och nästan 3 säckar med skräp...


Har ägnat den mesta dagen åt att sitta lugnt och stilla under min korkek och trimmat marsvin....

Av Ulle W - 2 augusti 2007 21:23

Japp! Jag ligger superbra till i tidsplanen. Idag har jag hunnit med följande...bakat 40 st rosenbröd, handlat all mat som ska ätas på lördag samt städat alla marsvinsburar. Det enda som inte hunnits med idag är trimning av utställningsdjuren...det får bli i morgon.

Nu återstår bara att hämta bord och stolar, vilket jag och pappa ska göra i morgon förmiddag. Sen ska det mesta vara klart!!


Blir nog rexbäbisar här inom de närmsta dygnen, High Hats Something Gallant, AKA Greta, är rätt så öppen. Burkompisen Rospiggens Amarantha, AKA Amanda, oxå hon öppen men inte lika mycket. Superspännande vad det blir där, framför allt vad det blir för färger. Greta är goldenagouti med en vit bläs och Amanda är buffagouti med ett buff färgat hjärta på rumpan å en liten vit bläs. Pappa till kullarna heter High Hats Sir Lancelot och han är buff och vit.

Av Ulle W - 2 augusti 2007 18:03

Nu har även JumJums Xarinah somnat in...med små bäbisar i magen =(

Jävla hobby.....nej, man ska roa sej med icke levande ting, som inte känns så hemskt när dom "går sönder"

Av Ulle W - 2 augusti 2007 07:41

Oj oj, två dagar kvar till PARTY!!! Börjar kännas lite smått panikartat tycker jag, fast jag tror att det mesta är under kontroll. I em åker jag och mamma och handlar maten, i morgon hämtar vi bord och stolar...och någonstans däremellan ska jag hinna, städa huset,  baka rosenbröd och städa marsvinsburar...och helst hinna trimma lite på utställningsdjuren *pust*

Igår gjorde vi iallafall snyggt på tomten, jag klippte gräset (tokdrygt för den där mekanismen som gör att den går framåt av sej själv har pajjat) och mannen skurade av hela altanen med högtryckstvätten.

Som tur är har dom _loooovat_ fint väder i helgen, så jag håller tummarna stenhårt!

Av Ulle W - 1 augusti 2007 16:14

Nu har jag låtit avliva allra vackraste satindrottningen SV-06 SCh Dovne. Hon har på kort tid utvecklat sk" satinsjuka" och bara blivit sämre och sämre. Har bara hört talas om det här med satinsjukan förut, men nu när jag sett det på nära håll, och vad den gör med djuret så är jag ännu mera övertygad att inte avsiktligt avla fram fler satiner. Tyvärr är det så att flera av min goldens är satinbärare, så det dyker upp nån då och då.

Himla synd, för just satin goldens är för underbart vackra tycker jag...

Sov gott allra vackraste Dovne...


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards