Mitt liv

Alla inlägg under augusti 2007

Av Ulle W - 13 augusti 2007 14:30

Ja, jag säger då det! Man ska aldrig sluta att förvånas över hur andra människor för sej här på nätet.

Jo, det finns en site som heter Vilda Webben. Det fungerar som Lunarstorm fast för vuxna. En community där man gör sin egen lilla sida och lär känna andra människor. Eller så var det förut, för sisådär 4-5 år sen. Då var jag medlem där och lärde känna massor av ny vänner över hela landet. Det var sällan nån kille lämnade skamliga förslag, utan man pratade om ditten och datten och lärde som sagt känna varandra. Vi hade fester och träffades och hade det himla roligt tillsammans. Sen rann det där lite ut i sanden för mej, och jag avslutade mitt medlemsskap för några år sen. För nån månad sen så kom jag att tänka på den här "Vilda Webben" och funderade över om det kanske fanns kvar nån av mina gamla vänner? Jag blev medlem igen och började leta. Inte många kvar kan jag säga och jag förstår varför! Det tog inte många dar förens min inbox var överfull med mail från killar i alla åldrar som ville göra både det ena och det andra med mej! Trots att jag klart och tydligt skrivit på "min sida" att jag inte är flirtig, är bara ute efter nya vänner och att jag är lyckligt gift.


Idag fick jag bara nog, det är en kille här ifrån Falun som messat mej en del och talat om hur otroligt vacker jag är osv....*kräks* Jag har så klart tackat för komplimangerna men inte uppmuntrat till något annat. Idag fick jag följande mess:

Han, "-När vill du njuta då?"

Jag, "Njuta av vad?"

Han, "Min tunga"

Jag, "Ja gärna, tala om var du bor så kommer jag och ungarna förbi, du har väl DVD så tar jag med nån bra film som dom kan kolla på under tiden?"

Han.....inget svar.........


Så nu är mitt medlemsskap på Vilda Webben för alltid avslutat.....



Av Ulle W - 13 augusti 2007 14:07

Våran Findus är borta. Sist jag såg honom var förra måndagen, då var han hemma en stund och käkade...men sen dess är han spårlöst försvunnen =(

Han är ju utekatt, så det är vanligt att han brukar vara borta sisådär 2-3 dygn och sen komma hemlufsande. Men aldrig har han varit borta så här länge! Han är kastrerad och öronmärkt. Hoppas inte någon har kört över honom och bara dumpat honom i diket eller nåt. Jag tror mest på att han är instängd någonstans. Han är otroligt social och kelig, så det är det mest troliga.


Hittade en av rexbäbisarna död i morse, den lilla buffagouti/buff honan =(

Lägger in en bild på mina fina goldentanter, som jag ställde ut i lördags.

Utopia och Zidonie heter dom.


Av Ulle W - 12 augusti 2007 21:09

Nu så har min allra trognaste marsvinsköpare varit här och shoppat loss =)

Det blev 2 st små rexhanar, en rexhona samt två äldre goldenhonor som följde med på köpet. Men som vanligt när C är här så blir det alltid en massa fler som hon förbarmar sej över. Så hon tog med tre små goldenhanar oxå =)

Som delbetalning fick jag en enorm rundbal med hö! Så nu är det gnagande höproblemet löst. Denna bal borde räcka till fram på senhösten. Så attans skönt att det är löst!

C har lagård med massor av kor och hästar. Därav höbalen. Alla hennes marsvin bor i en box i stallet där hon byggt stora burar där marsvinen har det gott.

Har börjat om med trimningen igen. Nu är det utställning i Jönköping om 2 veckor, och jag har anmält några andra djur än dom jag hade med igår...så då blir det till att trimma igen! Fast inte lika många som innan, 3 är trimmade och 3 ska börjas från början med.

Anmälda är

JumJums Fairline, satin PE golden junior

JumJums Jabba Dabba Doo, eng crested PE golden junior

JumJums Bonneville, self PE golden

SCh JumJums Rose Red, self PE golden

JumJums Grace, eng crested PE golden

Björnstigens Dora, rex

Av Ulle W - 12 augusti 2007 17:21

Somnade rätt så ovaggat igår kväll kan jag säga! Fick sovmorgon och frukost på sängen av underbar man.

Har haft födelsedagskalas för äldsta dottern Johanna, som fyllde 11 i fredags, hela släkten har varit här och ätit tårta. Jag har varit otroligt osocial känns det som, men jag är så in till dödens trött! Skulle bara vilja gå och lägga mej just nu.

MEN se det kan jag icke göra, minsann. Väntar på C från Avesta som ska komma hit och hämta lite marsvin, samt leverera en sån där jätterund bal med hö och mina grisar. Så nu skulle jag egentligen gå ut och röja i carporten, där höet ska förvaras...men jag ids inte lyfta min rundhöljda ändalykt från stolen...än.

Av Ulle W - 11 augusti 2007 22:14

Vilken dag det blev! Jag känner mej totalt slutkörd, efter alldeles för lite sömn, lång bilfärd, intensiv dag...men samtidigt ett otroligt lyckorus i maggropen!

Vi startade i ottan, jag och äldsta dottern. Svängde in i Gävle och hämtade upp Sophie och styrde kosan mot Väddö.

Väl framme så hälsar man glatt på alla goa marsvinsvänner, såklart! Så kul att ses varje gång tycker jag =)

Hittade ett skuggigt hörn där vi kunde husera med alla våra transportlådor, vårt fikabort och vårat parasoll...man är väl välutrustad när man åker långt!


Sen får jag syn på dom! Mina allra allra goaste marsvinsvänner! Lisbeth och Ingrid!!! Jag vet inte vad det är med dessa två personer, men ibland i livet så träffar man på människor som man bara fullkomligt tar sej till sitt hjärta. Det har jag gjort med dom här två. Helt vansinnigt crazy människorna, men ack så härliga! Tror vi ligger exakt på samma nivå vad det gäller humor osv.

Så synd att vi inte bor närmare och kan umgås mer, för det skulle jag verkligen vilja göra!

Nåja, vi fick många skratt tillsammans under dagen =)


Mina resultat då?

Ja, vad ska man säga? Fullkomligt full pott tycker jag.

Juniorer

JumJums Djilla, rex 86p

JumJums Djingla, rex 87p och BIRjr-R

JumJums Fairline, satin PE golden, 88p cert och BIR


Seniorer

JumJums Nighwish, chokladdalmatiner, 88p cert och numera Champion!

JumJums Bonneville, self PE golden, 89p cert och BIR-R

JumJums Grace, crested PE golden, 88p cert och BIR-R

JumJums Zidonie, crested DE golden, 89p cert och BIR

SCh JumJums Utopia, crested DE golden, 88p och cert


Ställde även uppfödargrupp med Zidonie och Utopia som blev 4a...


Nu ska jag jättesova....jättelänge....Go Natt Gott Folk

Av Ulle W - 8 augusti 2007 20:36

Ja, så är det!

*Asfalteringen mellan Falun/Grycksbo är klart. Efter flera veckors köande så är så äntligen vägen färdig. Som en dröm att köra på! Tusen tack alla duktiga vägarbetare *kramar hårt*

*Jag har sorterat ett jätteberg av tvätt, och fått in allt i respektive garderober.

*Trimmat färdigt!!! Herre jäsingen vad jag varit duktig och fått hela 8 djur i superskick inför lördagen. Nu återstår bara lite "finlir" med deras pälsar för att sen badas på fredag.

Var in på Jysk och köpte lite fler handdukar idag, för det går åt ett gäng när så pass många ska badas.


*Jag har nattat djuren, så nu mumsar dom på hö och färsk vitkål.


Det enda som inte är klart, känner jag, är färgningen av mitt hår. Skulle gjort det redan förra veckan, men då blev allt så stressigt och jag var aptrött varje kväll....men kanske i morgonkväll orkar jag? Vill ju se snygg ut på lördag när jag ska träffa en massa goa vänner...precis som om nån skulle bry sej om vad jag har för färg på håret *fnyser*

Har iallafall varit och köpt ett solparasoll som jag ska ta med till Väddö. Letade först efter ett partytält, men det har tydligen varit strykande åtgång av den varan...slut överallt =( Men ett stort parasoll är inte fy skam, minsann! Kan ju vara trevligt med ett liten skuggig oas ifall solen gassar på oss i Vikingalunden på lördag =)

Har bjudit in min "medpassagerare" Sophie att husera under mitt parasoll, men det får säkert plats med fler, ta med egen stol bara så ;)


Mycket svammel blev det idag...men det kan ju vara trevligt det oxå =)


Over and out for this time


JO!! höll ju alldeles på att glömma! Har äntligen funnit en otroligt avkopplande aktivitet, nämligen ljudboken! Jag som alltid beklagar mej över att jag aldrig har tid att läsa. Men nu har jag, eller rättare sagt, lyssna.


Av Ulle W - 7 augusti 2007 20:35

Tja, inte så mycket faktiskt. Äntligen kom värmen tillbaka och jag bara njuter! Har varit på stranden med ungarna både i går och i dag. Till Daniels stora förtjustning! Han har plaskat hej vilt utan att tycka det var kallt.

Snart är alla 8 djuren färdigtrimmade inför lördagen. En får stanna hemma, chokladdalmisen Nightwish...Får banne mej inte upp henne i hull, är alldeles sladdrig och slapp i hullet...

Fick bekräftelsen till Väddö och min juniorsatin är ensam i sin klass, så då blir hon iallafall som sämst BIRjr =) Och får hon dessutom ett cert så blir det 50 poäng till mej som uppfödare. Mina fina JumJumsdjur har hittills skrapat ihop 695 poäng!

Å jäsingen, nu ylar Helen Sjöholm på tvn..."Du ääääääär min maaaaaaan, å jag veeeeeeet du göööööööör så gott du kaaaaaaaan"


Kan även berätta för intresseföreningen att jag fortfarande har jäkligt ont i min tå, sen jag vurpade med hojen....snart 2 veckor sen.....

Av Ulle W - 6 augusti 2007 22:24

Här har kommit två kullar med rexar idag. Burkompisarna Greta och Amanda passade på att föda med bara några timmars mellanrum. 3 i varje kull, fullkomligt perfekt, 4 honor och 2 hanar, oxå det perfekt! Tyvärr så har den trevligaste honan dubbla veck, så det är inget att spara till framtida avel, tyvärr. Men hiskeligt söta är dom alla 6, som små krulliga små lamm!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards